Renault Zoe – ceny
Znamy już ceny najnowszego w pełni elektrycznego hatchbacka marki Renault. Informacje te zostały ogłoszone podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Renault ma zamiar oferować go na wybranych rynkach europejskich od jesieni tego roku. Produkowany będzie we Francji, w regionie Paryskim Flins w jednej z fabryk Renault. Zoe ma stanowić 2/3 sprzedaży samochodów elektrycznych grupy Renault w Europie.
Renault Zoe – cena
Na terenie Francji elektryczne Renault, sprzedawane ma być od 15 700 euro brutto w bogato wyposażonej, podstawowej wersji ZOE Life, z wbudowanym, multimedialnym tabletem Renault R-Link, układem ładowania Caméléon i automatyczną klimatyzacją. Dwie najwyższe wersje, ZOE Zen i ZOE Intens, będą oferowane za cenę od 17 500 euro brutto. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość wynajęcia akumulatorów. Koszt wynajmu to 79 euro brutto miesięcznie przy umowie na 36 miesięcy, z rocznym przebiegiem do 12 500 km.
Zoe jest pierwszym samochodem elektrycznym z, homologowanym według standardu NEDC, zasięgiem 210 km
Zoe wyposażono w standardzie w systemy, pozwalające zwiększyć rzeczywisty zasięg pojazdu. To trzy innowacyjne rozwiązania: układ hamowania z systemem odzyskiwania energii nowej generacji, pompa ciepła i opony Michelin Energy E-V o wysokiej efektywności energetycznej w każdych warunkach jazdy. Producent obiecuje, że samochodem można pokonać dystans 150 km w temperaturach umiarkowanych a w trudnych warunkach pogodowych ok. 100 km. Jeśli użytkownik zechce maksymalnie wydłużyć swój zasięg, będzie musiał włączyć funkcję oszczędzania energii, poprzez wciśnięcie guzika na konsoli środkowej. Powoduje ona obniżanie wydajności układu klimatyzacji i mocy silnika.
Ładowanie Renault Zoe
Ten elektryczny samochód przystosowany jest do ładowania akumulatora ze źródła o dowolnej mocy (aż do 43 kW) w czasie od 30 minut do 9 godzin. Dzięki pokładowemu układowi ładowania Caméléon pełne naładowanie ZOE z szybszego terminala nowej generacji o mocy 22 kW, trwa zaledwie godzinę. Terminale te są prostsze i mniej kosztowne do zainstalowania od aktualnie używanych terminali szybkiego ładowania. Dziś terminale zasilane są przy użyciu dużej mocy, ale dzięki układowi Cameleon, stają się one zbędne. Rozwiązanie pozwala znacznie obniżyć koszty użytkowania pojazdu. Zapewnia też tańszą rozbudowę punktów ładowania na większą skalę w przyszłości.
Renault Zoe – można już zamówić
Na stronie internetowej www.renault-ze.com rozpoczęto rezerwacje na model Zoe. Klient może wybrać jeden z 6 kolorów nadwozia (dostępny w opcji lakier metalizowany od 470 euro brutto) oraz zamówić aluminiowe obręcze kół 16’’ (500 euro brutto w przypadku ZOE Life), lub 17’’ (250 euro brutto w przypadku ZOE Zen i Intens).