Toyota GT-86 – polskie ceny
Toyota nareszcie będzie sprzedawać w Polsce samochód sportowy. GT-86 to technologiczny bliźniak Subaru BRZ. Znane są już ceny dwustukonnego auta, zasilanego silnikiem w układzie bokser.
Toyota GT-86 będzie dostępna w dwóch wariantach wyposażenia.
Następca Celicy – GT-86
Nie ma turbo, jest 200 KM
Model GT-86 uważany jest przez niektórych za następcę popularnej Celicy. Rzeczywiście samochody są podobne, ale sylwetka GT-86 jest bardziej nowoczesna. Agresywne coupe posiada ostro zarysowane reflektory oraz efektowne przetłoczenia na masce. Masywne nadkola i duża atrapa chłodnicy mogą przywołać na myśl nawet amerykańskie muscle cary, ale sylwetka Toyoty jest bardziej finezyjna. Wymiary samochodu to: 4240 x 1775 x 1285 mm. Wnętrze jest nieprzeładowane i proste. Dominuje głęboka czerń, ożywiana przez czerwone przeszycia oraz przyciski. Wszystko skomponowano, pamiętając o sportowym charakterze auta.
Czteroosobowe coupe posiada napęd na tylne koła. Jego dużą zaletą ma być niemal idealny rozkład masy pomiędzy przednią a tylną częścią nadwozia (53:47 %). Silnik to efekt współpracy Toyoty z Subaru, przy czym większy udział miała tu ta druga marka. Charakterystyczny dla Subaru czterocylindrowy boxer ma pojemność 2.0 l. Dzięki zastosowaniu technologii wtrysku D-4S, maksymalna moc wynosi aż 200 KM (przy 7 000 obr./min.). Maksymalny moment obrotowy to 205 Nm. Taka moc z małej pojemności, uzyskana z silnika wolnossącego robi dobre wrażenie. Tylny napęd powinien zapewnić ciekawe doznania z jazdy. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,6 s. Auto standardowo otrzyma sześciobiegową skrzynię manualną. Bogatsza wersja wyposażenia będzie posiadać automat (również sześciostopniowy).
Toyota GT-86 – cena
Wersje wyposażenia Sol i Prestige
Toyota GT-86 debiutuje w polskich salonach sprzedaży z bazową ceną 129 900 zł. Tańsza wersja Sol jest warta uwagi, choćby ze względu na bogate wyposażenie standardowe: m.in. 6 poduszek powietrznych, felgi aluminiowe w rozmiarze 17 cali, reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, światła LED do jazdy dziennej, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdy Easy Entry, tempomat, system multimedialny Toyota Touch. Za wersję Prestige z automatyczną skrzynią biegów trzeba zapłacić 136 900 zł. Dopłata 7 000 zł za automat wydaje się rozsądną propozycją. Nieco zbyt drogo, bo aż 8 000 zł, kosztuje za to pakiet dodatków stylistycznych Aero, zawierający m.in. monstrualny tylny spojler.
Samochody można zamawiać już od miesiąca, ale raczej nie prędko trafią one w ręce nabywców. Pierwszy transport znajdzie właścicieli w lipcu, kolejny dopiero we wrześniu.
Toyota GT-86 – cennik:
Sol – 129 900 zł
Prestige – 136 900 zł