Stale poszerza się oferta samochodów z napędem na wszystkie koła, jeszcze do niedawna, to rozwiązanie było zarezerwowane dla samochodów terenowych czy sportowych aut o rajdowych aspiracjach.
Wyobraźmy sobie co się zmieni jak doposażymy SUVa w np. skórzaną tapicerkę i szyberdach? Wydamy kilka tysięcy złotych, a co się tak naprawdę zmieni? Nic – to to samo auto, do tych samych zadań, nieco inaczej tylko wyposażone.
W prawie każdej gazecie motoryzacyjnej, portalu czy blogu poświęconemu samochodom odnajdujemy dział ,,Testy”. Z łatwością znajdziemy różne recenzje najnowszych aut, porównania konkurencyjnych modeli, itd. Oczywiście, wszelkie porównania zazwyczaj wygrywają auta niemieckie (jeśli w ogóle samochody z innych krajów są brane pod uwagę), ale to już inna historia…
Powszechnie wiadomo, że im rzadziej samochód się psuje tym lepiej – to oczywiste. Jak znaleźć model samochodu, który będzie trwały i niezawodny?
Najbardziej klasyczny rodzaj napędu – silnik umieszczony z przodu (wzdłużnie) i napęd na tylną oś. Oczywiście, w tym przypadku silnik nie musi się znajdować z przodu (choć to najbardziej popularne rozwiązanie), często sportowe auta mają silnik umiejscowiony centralnie (przed tylną osią) lub nawet za tylną osią (np. Porsche 911).
Na naszym rynku to najbardziej popularna opcja, silnik umiejscowiony z przodu (zazwyczaj poprzecznie) i napęd na koła przednie. Takie rozwiązanie jest najprostsze i najtańsze. Silnik i skrzynia biegów są umiejscowione z przodu więc ,,dociskają” oś napędową zapewniając dobrą trakcję.
Ile może kosztować nas serwisowanie samochodu? Najłatwiej to oszacować, jeśli zamierzamy kupić nowe auto. Przy zakupie, sprzedawca, z pewnością może nam udzielić pomocnych informacji, np. ,,mały przegląd” co 15 tys. km kosztuje 700 zł, a ,,duży” co 30 tys. km kosztuje 1300 zł. Mnożymy to przez szacunkową ilość przejechanych kilometrów i otrzymujemy pewną kwotę, która […]
W przypadku zakupu nowego samochodu, większość klientów oprócz obowiązkowego ubezpieczenia OC (od Odpowiedzialności Cywilnej) wykupuje również polisę AC (Auto Casco). Dodatkowo, polisa AC jest zazwyczaj również wymagana przez bank, jeśli nowy samochód nabywamy w kredycie lub leasingu.
Doświadczeni kierowcy doskonale sobie zdają sprawę z pozostałych kosztów posiadania samochodu. Jednak osoby kupujący swoje pierwsze auto, rzadko pamiętają, że do wszystkich wyżej wymienionych kosztów związanych z posiadaniem i użytkowaniem samochodu trzeba doliczyć takie wydatki jak: opłaty za autostrady, parkingi.
Niełatwo znaleźć auto, które jest dobre we wszystkim – czy są w ogóle takie samochody. Tanie i eleganckie, szybkie i ekonomiczne, pojemne, ale nie za duże. Co ciekawe, grupa kierowców szukających takiego ,,uniwersalnego” pojazdu jest najbardziej liczna – powód jest oczywisty, tylko nielicznych klientów stać na posiadanie kilku aut. Zazwyczaj musimy kupić jedno auto ,,do […]