Suzuki Regina, Swift EV Hybrid i Q-concept – nowości na Tokio
Zbliżające się targi motoryzacyjne w Tokio będą świetną okazją na zaprezentowanie nowych aut koncepcyjnych. Z tych okoliczności korzystają głównie firmy japońskie. Tym razem swoje koncepty przedstawiło Suzuki. Są to modele: Regina, Swift EV Hybrid i Q-concept.
Suzuki Regina – lżejszy niż powietrze
Regina to prototyp samochodu niezwykle lekkiego i cechującego się doskonałą aerodynamiką. Waga pojazdu to 730 kg. Współczynnik oporu powietrza ma być aż o 10 % niższy niż wynosi obecna średnia wśród samochodów kompaktowych. Na zaprezentowanej przez Suzuki wizualizacji, nadwozie Reginy ma futurystyczne kształty. Choć zdaniem konstruktorów mają one znaczenie głównie dla zachowania odpowiedniej aerodynamiki, wprawne oko dostrzeże tu podobieństwa do Citroena DS3. To wrażenie potęguje biały dach, charakterystyczny dla francuskiego auta. Regina prawdopodobnie otrzyma silnik benzynowy o niskiej pojemności. Średnie zużycie paliwa, zdaniem producentów, powinno nieznacznie tylko przekraczać 3 l na 100 km.
Swift EV Hybrid – jak Ampera albo Volt
Wersja hybrydowa popularnego Swifta to próba zapożyczenia ekologicznego pomysłu od konkurencji. Napęd Suzuki Swift EV Hybrid będzie opierał się na silniku elektrycznym oraz silniku spalinowym. Podobnie jak w przypadku Opla Ampery, czy Chevroleta Volta, jednostka spalinowa będzie pełniła funkcję generatora. Jej zadaniem będzie doładowanie silnika elektrycznego, gdy temu zacznie kończyć się moc. Jednostka elektryczna w przypadku Swifta EV Hybrid ma niewielkie rozmiary. Auto korzystając tylko z niej, powinno przejechać od 20 do maksymalnie 30 km. Zaletą tego rozwiązania jest niska masa jednostki i szybkie ładowanie.
Suzuki Q Concept – autko z bajki
Najbardziej niecodziennie wyglądającym konceptem Suzuki jest model Q Concept. To czterokołowiec z napędem elektrycznym, którym podróżować mogą maksymalnie dwie osoby (układ 1+1). Wnętrze dziwnego pojazdu można dowolnie adaptować. Można m.in. umieścić w nim fotelik dziecięcy lub wyjąć tylny fotel, by zwiększyć przestrzeń bagażową. Jeśli wierzyć zapewnieniom Suzuki, Q Concept powinien osiągać maksymalną prędkość rzędu 60 km/h. Zasięg teoretyczny to ok. 50 km, ale producent podkreśla, że pojazd został stworzony do podróży na odległość ok. 10 km. Stylizacja Q Concept przywołuje na myśl elektryczne Renault Twizzy lub koncept Nissana – Pivo 3, który również zostanie zaprezentowany w czasie trwania salonu w Tokio.