Ford Fiesta – prezentacja nowego modelu

Dzięki technicznej precyzji, zastosowaniu najnowszej technologii, automatycznej 6-biegowej skrzyni biegów Power Shift oraz silnika Ti-VCT Duratec, nowy Ford Fiesta ma szansę dostarczyć niezłych wrażeń.

Funkcje, takie jak elektryczne wspomaganie kierownicy (EPA), i opcjonalna Hill Start Assist (wspomaganie ruszania na wzniesieniu) dodają pewności i komfortu jazdy. EPA współpracuje on z oprogramowaniem opartym na technologii tzw. active nibble corner, który pomaga zminimalizować niepożądane drgania rotacyjne, szczególnie podczas jazdy z dużą prędkością. EPAS pomaga również prowadzić auto z większą pewnością przy dużych prędkościach, przez kontrolowanie wrażliwości kierownicy na skręty. Dodatkowo auto jest wyposażone w ESP , który pomaga wyprowadzić auto z ewentualnych poślizgów. System wspomagania stabilności toru jazdy pomaga również na prowadzenie samochodu na rożnej nawierzchni, tj. lód czy żwir, zapewniając pewność i siłę hamowania.

Standardowy silnik 1.6l Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing – system zmiennych faz rozrządu) Duratec pozwala na szybkie sprinty, ale sprawdza się też na długich dystansach, przy zachowaniu mocy i redukcji zużycia paliwa.

Fiesta posiada także wiele cech konstrukcyjnych, które pomagają zmniejszyć opór powietrza i zużycie paliwa. Posiada aerodynamiczną budowę, w tym opływowe lusterka boczne oraz gładko osadzone reflektory tylne. Opcjonalny pakiet Super Fuel Economy oferuje dodatkowe aerodynamiczne elementy, takie jak np. osłony podwozia.

Opcjonalnie Ford Fiesta jest dostępny z sześciobiegową automatyczna skrzynią biegów. Użyto tutaj technologii suchego sprzęgła i neutralnego trybu bezczynności, który przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. System jest zaprojektowany na dystans prawie 250 tys. kilometrów bez potrzeby konserwacji i sprawdzania poziomu oleju.

W dodatkowym wyposażeniu możemy znaleźć wielofunkcyjny wyświetlacz LCD, położony w strategicznej pozycji – wysoko na desce rozdzielczej – dzięki czemu łatwo go obsługiwać. Czerwony kolor tekstu na wyświetlaczu sprawia, że jest on bardziej widoczny. Poniżej wyświetlacza znajduje się zestaw kaskadowych przycisków, które umożliwią łatwy dostęp do menu.

Przednie, skórzane siedzenia, w rozszerzonej wersji mogą mieć opcję podgrzewania.

Nowy Ford Fiesta wyposażony jest w siedem standardowych poduszek powietrznych – więcej niż jakikolwiek inny samochód w swojej klasie – i jako pierwszy samochód w swojej klasie oferuje poduszkę kolanową dla kierowcy.

Zintegrowane lusterka boczne zwiększają widoczność „martwego” punktu.

Szczegóły ukryte w konstrukcji, takie jak akustyczne laminowane szyby, dwuwarstwowe, uszczelnione drzwi i elastyczne piankowe przegrody w filarach pomagają zatrzymać hałas na zewnątrz. Nadwozie oraz niski spojler pod przednim zderzakiem zmniejszą turbulencje powstające przez powiewy wiatru.

Przód nowej Fiesty rzuca się w oczy. Kolorystyka oraz „egzotyczne” spojrzenie reflektorów będzie się na pewno wyróżniać w ruchu ulicznym.
Ceny nowej Fiesty zaczynają się od 17 120 dolarów.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!