Nowy Ford S-Max – prężny minivan

Nowy Ford S-MAX oprócz wrażenia, jakie wywołuje swoim wyglądem, oferuje kilka racjonalnych, przemawiających za nim argumentów: niższą emisję spalin oraz szereg zastosowanych w nim systemów i technologii zapewniających większe bezpieczeństwo podróżujących oraz niekwestionowaną jakość jazdy.

Smukłe nadwozie Forda S-MAX, przypominające sportowe coupé, wyraża ideę „energii w ruchu”. Począwszy od ozdobnych reflektorów, po sportowe, aluminiowe obręcze kół – wszystkie fragmenty nadwozia składają się na chyba najlepiej wyprofilowany i współczesny samochód mogący pomieścić 7 osób, jaki można aktualnie zobaczyć na drogach. Zaokrąglona linia nadwozia łagodnie prowadzi wzrok od środka dachu ku sportowo wyglądającemu tyłowi.

Duża wrażliwość kierownicy zapewnia wysoki poziom kontroli nad pojazdem, jakiego można by się spodziewać po sportowym coupé, a nowoczesna stylistyka i prężny wygląd nadwozia odróżniają ten samochód od innych minivanów. Przestronne, wielofunkcyjne wnętrze umożliwia zabranie sześciu przyjaciół na jednodniowy wypad albo rodziny ze sprzętem na cały weekend.

Wersje silników

Silniki wysokoprężne

Oferta silników wysokoprężnych zaczyna się od 1,8-litrowego silnika Duratorq TDCi (100 KM), a kończy na silniku Duratorq TDCi (175 KM) o pojemności 2,2 litra – jest to aktualnie największy i najmocniejszy silnik wysokoprężny dostępny w Fordach.

Filtry cząstek stałych

Niektóre z silników wysokoprężnych zostały wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF), między innymi 2,0-litrowy Duratorq (115 KM) i właśnie ten największy w ofercie 2,2-litrowy Duratorq. Silniki charakteryzują się cichą, efektywną pracą i spełniają normę Euro IV.

Silniki benzynowe

Ford S-Max jest wyposażony w 2,0-litrowego silnika Duratec (145 KM) albo w potężny silnik Duratec (220 KM) o pojemności 2,5 litra.

Przekładnie

Ford S-MAX może być wyposażony w 5- lub 6-biegowe przekładnie mechaniczne lub w 6-biegową przekładnię automatyczną. Jest to nowoczesna przekładnia automatyczna, która elektronicznie mierzy obciążenie silnika i prędkość jazdy, decydując o właściwym momencie zmiany biegów, zapewniając płynną i elastyczną zmianę biegów.

Wnętrze i wyposażenie

* System siedzeń składanych na płasko (FFS) – w systemie FFS każde tylne siedzenie można złożyć równo z podłogą, a siedzenia w drugim rzędzie można przesuwać i pochylać. Łącznie możliwe są aż 32 różne ustawienia siedzeń.

* Interfejs ułatwiający komunikowanie się człowieka z pojazdem (HIM) i Ford Convers+
Intuicyjnie obsługiwane centrum poleceń umożliwia zachowanie kontroli nad wieloma systemami samochodu. Interfejs HMI z wyświetlaczem w wersji standardowej, rozbudowanej lub Ford Convers+ jest sterowany za pomocą dwóch przełączników znajdujących się przy kierownicy. Za pomocą lewego przełącznika można wyszukiwać i zmieniać stacje radiowe lub utwory na płytach CD, a także regulować głośność. Prawy przełącznik steruje ustawieniami pojazdu i komputerem pokładowym za pośrednictwem wyświetlacza w zestawie wskaźników. W przypadku wyświetlacza w wersji Ford Convers+ prawy przełącznik umożliwia przewijanie list systemu multimedialnego, sterowanie telefonem, radiem i odtwarzaczem CD.

* Bluetooth® z funkcją sterowania głosem

Funkcja ta umożliwia sterowanie telefonem komórkowym wyposażonym w technologię Bluetooth®, a także radioodtwarzaczem, systemem nawigacji DVD i klimatyzacją.
* System nawigacji DVD
Teraz łatwiej można znaleźć drogę z punktu A do punktu B za pomocą jednego z naszych opcjonalnych systemów nawigacji satelitarnej. Możesz wybrać 7-calowy, kolorowy ekran dotykowy wyświetlający przydatne informacje na temat najlepszych tras. Możesz też odtwarzać pliki MP3 lub płyty CD, ponieważ system jest wyposażony w wysokiej jakości głośniki i opcję zewnętrznej zmieniarki na 6 płyt CD.

* Pilot parkowania przód/tył

* Funkcja opóźnionego wyłączania reflektorów

* Wycieraczki z czujnikiem deszczu

Bezpieczeństwo

Interaktywny system zwiększający bezpieczeństwo czynne (IVDC) z układem płynnej kontroli tłumienia w zawieszeniu (CCD) gwarantuje stabilność i efektywność hamowania. Każdy z amortyzatorów jest regulowany pięć razy na sekundę, by zapewnić bardziej płynną, wygodniejszą jazdę. Można też wybrać samemu ustawienie zawieszenia, przełączając w zależności od swojego stylu jazdy pomiędzy trybem sportowym, normalnym i komfortowym.

Układ hamulcowy zapobiegający blokowaniu kół (ABS), który zabezpiecza przed poślizgiem, z elektronicznym systemem podziału sił hamowania (EBD), zapewniającym zachowanie stabilności podczas hamowania

Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) z układem kontroli przyczepności kół napędzanych (TA) monitoruje obroty kół, jak również kąt położenia kierownicy, kąt obrotu pojazdu i przyspieszenie boczne. Jeśli czujniki wykryją, że koła przednie lub tylne się ślizgają, komputer pokładowy modyfikuje moc silnika i wyhamowuje poszczególne koła. Zapewnia to zachowanie nad nimi kontroli i stabilności pojazdu. Z kolei układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA) zapewnia, że w razie potrzeby dostępna jest pełna siła hamowania, co skraca drogę hamowania w sytuacjach awaryjnych. W razie gwałtownego hamowania włączane są automatycznie światła awaryjne, by ostrzec innych kierowców.

Układ ułatwiający ruszanie z miejsca na wzniesieniach (HSA). Zapobiega potoczeniu się pojazdu do tyłu podczas ruszania pod górę. Po zwolnieniu pedału hamulca, gdy pojazd stoi, układ HSA nadal hamuje koła, by kierowca miał wystarczająco dużo czasu na przeniesienie stopy z pedału hamulca na pedał przyspieszenia, zapobiegając stoczeniu się pojazdu.

Układ TPM (układ kontroli ciśnienia w ogumieniu) z czujnikami w poszczególnych kołach sprawdza ciśnienie w oponach, zapewnia dokładne dane dotyczące ciśnienia i alarmuje kierowcę, zanim spadek ciśnienia w oponie stanie się problemem.

Inteligentny tempomat (ACC) z funkcją wczesnego ostrzegania o przeszkodzie (FA) Dzięki układowi ACC możesz automatycznie zachowywać wybraną odległość od pojazdu jadącego z przodu. Jeśli podjedziesz zbyt blisko, rozlegnie się dźwięk ostrzegawczy i zamiga lampka.

Ceny

Poszczególne wersje i ceny Forda S-Max:
Trend od 94,450PLN
Titanium* od 105,600 PLN
Titanium S od 142,100 PLN

Elementy wyposażenia wersji Titanium*:

* 17-calowe obręcze aluminiowe o wzorze 5-ramiennym
* Kierownica, uchwyt dźwigni zmiany biegów i rączka hamulca postojowego pokryte skórą
* Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne z kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże
* Sportowe fotele
* Fotel kierowcy z elektryczną regulacją wysokości siedziska i regulacją podparcia odcinka lędźwiowego
* Interfejs kierowcy FordConvers+
* Podgrzewana przednia szyba
* Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
* Samoczynnie ściemniające się lusterko wsteczne
* Automatycznie włączane reflektory
* Przednia szyba z filtrem przeciwsłonecznym
* Metalizowane akcenty wykończeniowe deski rozdzielczej i metalizowane wewnętrzne listwy wykończeniowe przednich drzwi
* Elektronicznie sterowana klimatyzacja dwustrefowa (DETAC) z bezfreonowym czynnikiem chłodzącym

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!