Alfa Romeo 4C – koncept z duszą

Podczas targów we Frankfurcie, Alfa Romeo po raz kolejny zaprezentowała koncepcyjną wersję sportowego modelu 4C. Według zapowiedzi Włochów, ostateczny kształt sportowego coupe nie będzie znacząco różnił się od prototypu. 4C trafi do salonów na początku 2013 roku. Czy nowy model osiągnie oczekiwany sukces?

Alfa Romeo 4C – szykowne coupe

Alfa Romeo 4CAlfa Romeo 4C to dwuosobowe coupe z tylnym napędem i centralnie umieszczonym silnikiem. Wyglądem włoskie auto przypomina nieco znany model 8C Competizione, z którego przejęto kilka rozwiązań. Opływowa sylwetka samochodu nabiera blasku dzięki innowacyjnemu lakierowi w kolorze ,,Fluid Metal”. Nieregularne kształty, wykonanego w całości z włókna węglowego, nadwozia, jak to zwykle bywa w przypadku Alfy, mają przede wszystkim przyciągać wzrok. Odpowiedzialne są jednak także za aerodynamikę, która ma duże znaczenie dla osiągów lekkiego auta.

Szczupła Włoszka

4kg masy na 1KM w Alfie 4C

Silnik, który napędzać będzie nową 4C znamy już z innych modeli marki, m.in. Giulietty Quadrifoglio Verde. To czterocylindrowa, benzynowa, turbodoładowana jednostkaAlfa Romeo 4C o pojemności 1,75 l i mocy powyżej 200 KM. Rozwiązania technologiczne użyte w tym silniku to m.in. bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny ciągły wariator faz rozrządu oraz turbosprężarka z systemem zapewniającym bardzo szybką reakcję silnika. 200KM w pełni wystarcza 4C do sprawnego przyspieszania. ,,Setka” powinna pojawić się na liczniku 4C jeszcze po upływie niespełna pięciu sekund. Kluczem do sukcesu jest niska waga auta, która nie powinna przekraczać 850 kg. Daje to stosunek masy do mocy na poziomie 4kg na 1 KM. Centralnie umieszczony silnik zapewnia odpowiednie wyważenie pojazdu, co zapewnia stabilność nawet podczas nie do końca bezpiecznych manewrów. Czterocylindrowy silnik 1,75 l współpracuje z automatyczną skrzynią „Alfa TCT” (podwójne suche sprzęgło), znaną m.in. z Mito. Zdaniem producenta spalanie powinno utrzymywać się średnim poziomie. Na razie nie wiemy, co w praktyce będzie oznaczać ta enigmatyczna zapowiedź.

Nowoczesne zawieszenie Alfy 4C

Alfa Romeo 4CSamochody Alfy Romeo słyną z niespotykanej precyzji prowadzenia. W tylnonapędowym 4C kierowcę wspierać będzie m.in. system dynamicznej kontroli pojazdu Alfa D.N.A.. W modelu koncepcyjnym o komfort jazdy dbać będzie zaawansowany, by nie powiedzieć skomplikowany, układ zawieszenia. Z przodu zastosowano, znany m.in. z Alfy 159 (acz nieco zmodyfikowany) system czworoboku wysokiego. Z tyłu montowane będą kolumny McPhersona.

Alfa Romeo – co dalej?

To właśnie ponadprzeciętna zrywność i niska masa auta stanowić mają o sile włoskiego coupe. Konstruktorzy zapewniają, iż nowa linia rozwoju marki opierać się będzie naAlfa Romeo 4C szukaniu optymalnych rozwiązań aerodynamicznych oraz zwiększaniu stosunku masy do mocy. Mocne i paliwożerne silniki mają po woli usuwać się w cień, robiąc miejsce dla jednostek bardziej ekologicznych a i tak zapewniających odpowiednie osiągi. Włodarze Fiata liczą na sukces oryginalnego modelu 4C, który w dniu premiery nie będzie mieć zbyt wielu rynkowych konkurentów. Jeśli w parze z nowoczesnym design’em oraz doskonałymi osiągami iść będzie atrakcyjna cena auta, 4C może zawojować segment sportowych coupe.

 

 

Obejrzyj zdjęcia z pobytu redakcji portalu przyspieszenie.pl we Frankfurcie. Zwiedź nasz facebook’owy profil i ,,polub” naszą stronę – http://www.facebook.com/media/set/?set=a.208362919230470.54069.133546890045407


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!