Tata Nano po liftingu
Indyjski koncern Tata poddał liftingowi najmniejsze auto w swojej ofercie, uchodzące za najtańszy samochód na świecie. W kontekście wprowadzonych zmian i ceny (ok. 9 tys. zł!), niektórzy kierowcy mogą zmartwić się tym, że firma Tata nie odniosła sukcesu na polskim rynku.
Czy Tata wycofa się z Polskiego rynku?
Indyjski koncern jest największym prywatnym producentem samochodów na świecie. Olbrzymie konsorcjum działa głównie na terytorium Azji, ale od niedawna próbuje tworzyć własne strefy wpływów także w Europie. Olbrzymi kapitał nie jest jednak gwarancją sukcesu. Na razie indyjskie auta sprzedają się na starym kontynencie słabo. Firma Marubeni Motors Poland, która od 2008 roku importuje auta Taty do Polski, zapowiedziała niedawno, że nie przedłuży umów z dilerami. Oznacza to, że jeśli nie znajdzie się nowy importer, samochody Taty zostaną wycofane z rynku.
Importer Taty wycofa się z końcem bieżącego roku
Powodem decyzji Marubeni jest fakt bardzo słabej sprzedaży samochodów Tata Motors w Polsce. Na sytuację złożyły się takie okoliczności jak: kryzys ekonomiczny, niski prestiż marki, czy duża popularność samochodów używanych. Ceny aut Taty także nie były wystarczająco konkurencyjne. Aby skutecznie rywalizować z tanimi autami znanych marek różnica cenowa powinna być znacznie wyższa niż ok. dwa, trzy tysiące złotych.
Tata Nano – zmiany
Silnik 0.6 po modernizacji generuje 38 KM
Najtańszy samochód świata – Tata Nano przeszła zmiany, które mają zamazać plamę wcześniejszych niepowodzeń. Samochód otrzymał mocniejszy silnik. Jednostka o pojemności 0.6 litra, generowała dotąd 35 KM. Teraz moc wzrosła do 38 KM. Zwiększył się także maksymalny moment obrotowy – 51 Nm. Jednym z głównych atutów niezbyt dynamicznego auta ma być niskie spalanie, które nie powinno przekraczać średnio 3,9 litra na 100 km.
Nowe zawieszenie, nowe hamulce Taty Nano
Modyfikacji poddano zawieszenie samochodu. Od teraz będzie ono posiadać stabilizatory poprzeczne, co powinno pozytywnie wpłynąć na komfort jazdy. Zamontowano wspomaganie układu hamulcowego. Nano otrzymało też nowy układ kierowniczy, zmniejszający promień skrętu do zaledwie czterech metrów. Wnętrze powinno być cichsze dzięki poprawieniu wygłuszenia. Producent poinformował także o drobnych zmianach stylistycznych, które trudno ocenić na podstawie przesłanej przezeń komputerowej wizualizacji.
Nowa Tata Nano – czy kiedykolwiek trafi do Polski?
Odświeżona wersja Taty Nano, której sprzedaż poza Indiami rozpocznie się prawdopodobnie w przyszłym roku, miałaby spore szanse na zdobycie polskiego rynku, gdyby została na nim zaoferowana w cenie podanej przez producenta. Nowa edycja ma kosztować ok. 2 000 tys. euro, co według obecnego kursu daje 9 000 zł. Niestety na razie trudno spodziewać się wprowadzenia modelu do sprzedaży w Polsce.
Auto za 9 000 złotych
W Polsce Taty Nano jak dotąd nie było i raczej nie będzie, co zaskakuje, gdyż to właśnie ze względu na ten samochód, marka zasłynęła na całym świecie. Odświeżony model, podobnie jak poprzedni, został przeznaczony na rynek indyjski. Grupą docelową są mniej zamożni Hindusi. Mogą oni już teraz nabyć odświeżone Nano. Cena nie uległa zmianie i wynosi w przeliczeniu na złotówki, wspomniane 9 000.