SUV roku według Niemców

Ze 100 najróżniejszych modeli z napędem 4×4 Kierowcy i Czytelnicy niemieckiego magazynu „Auto Bild Allrad” wybrali swoje ideały. W kategorii SUV w cenie powyżej 40 tyś. euro najlepszym autem z importu okazał się Jeep Grand Cherokee.

Informacja: Jeep

Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee staje się kolekcjonerem trofeów! Po tym, jak amerykańska prasa przyznała mu tytuł „SUV Roku 2012” w USA teraz do zbioru dołączył kolejny laur.

Magazyn „Auto Bild Allrad”, czyli najlepiej sprzedające się europejskie czasopismo dotyczące samochodów typu SUV i terenowych, ogłosił wyniki plebiscytu na najlepszy samochód z napędem na cztery koła.

Zdaniem Czytelników głosujących w konkursie tego niemieckiego magazynu,  właśnie najnowsza generacja Jeepa Grand Cherokee jest najlepszym importowanym autem klasy SUV w cenie powyżej 40 tyś. euro. Tym samym flagowy model Jeepa „stanął” na najwyższym podium w tej klasyfikacji i zdobył tytuł najlepszego SUV-a 2012 roku w Niemczech.

W edycji konkursu na 2012 rok Organizatorzy zebrali 120 473 ankiet. Głosujący wybierali spośród 100 modeli dostępnych na rynku niemieckim. Auta podzielono na 10 kategorii.

W swojej kategorii, Jeep Grand Cherokee jest najczęściej nagradzanym SUV-em w historii, charakteryzuje się doskonałymi osiągami na drodze, zachowując legendarną sprawność terenową. Pod „podłogą” Grand Cherokee pracuje pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift, zapewniające optymalne warunki podczas jazdy na drodze,  jak i w terenie. Jest to możliwe dzięki pięciopoziomowej regulacji prześwitu samochodu wynoszącego od 16,5 do 27 cm. Kolejną innowacją jest system kontroli trakcji Selec-Terrain, oferujący pięć trybów jazdy, spośród których można wybrać taki, który najbardziej odpowiada konkretnej nawierzchni. Układ zawieszenia Quadra-Lift jest seryjnym ukladem wersji Overland, a system kontroli trakcji Selec-Terrain stanowi standardowe wyposażenie wszystkich wersji Jeepa Grand Cherokee.

Jeep Grand Cherokee zawdzięcza swoje wyjątkowe możliwości terenowe dwóm systemom napędu na cztery koła: Quadra-Trac II® i Quadra-Drive® II z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu – electronic limited slip differential (ELSD). Systemy te są wspomagane układem Hill Descent Control, który kontroluje prędkość zjazdu ze wzniesienia i układem Hill Start Assist, który wspomaga ruszanie na wzniesieniu.

Jeep Grand Cherokee może być wyposażony w silnik turbodiesla CRD MultiJet II, o pojemności 3 litrów i jeden z dwóch silników i benzynowych: V6 Pentastar, o pojemności 3,6 litra i legendarny silnik HEMI V8, o pojemności 5,7 litra. Dostępne są trzy wersje Grand Cherokee: Laredo, Limited oraz Overland. Na szczycie stoi wyczynowy Jeep Grand Cherokee SRT8, czyli najszybszy i najmocniejszy seryjny Jeep wszech czasów, napędzany nowym silnikiem HEMI V8 o pojemności 6,4 litra i mocy 470 KM (630 Nm momentu obrotowego).

Informacja: Jeep


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!