Pierwszy hybrydowy diesel na świecie
Peugeot zaprezentował model 508RXH, napędzany pierwszym na świecie hybrydowym dieslem (Hybrid4). To bardzo ciekawe połączenie elegancji, nowoczesności i wyrafinowanego stylu ekskluzywnej limuzyny, która na dodatek spełnia wszelkie wymagania auta „all road„. Auto zadebiutuje na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie (wrzesień 2011). Do sprzedaży wejdzie natomiast na wiosnę 2012 roku.
Pierwszy na świecie, hybrydowy napęd diesla
Peugeot 508 RXH będzie oferowany z pierwszym na świecie hybrydowym silnikiem diesla 2,0l HDi FAB HYbrid4. Silnik będzie miał moc 147kW (200KM) i maksymalny moment obrotowy rzędu 450 Nm. W warunkach miejskich auto będzie mogło korzystać z trybu zerowej emisji (w 100% elektrycznego), który pozwoli na ograniczenie zuzycia paliwa do maksymalnie 4,2l/100km w cyklu mieszanym. Dzięki temu emisja CO2 spadnie do wartości mniejszych od 109 g/km.
Ekologiczna limuzyna z napędem na cztery koła
Peugeot 508 RXH będzie rzeczywiście niezwykle ciekawym autem. Będzie to ekologiczna limuzyna, z napędem na cztery koła, która będzie mogła korzystać ze 100procentowego napędu elektrycznego i spalać znacznie poniżej pięciu litrów paliwa na 100 kilometrów. Auto ma łączyć w sobie przyjemność prowadzenia, komfort podróżowania i dbałość o środowisko naturalne. Peugeot 508 RXH będzie posiadał szereg wyrózniających cech, do których będą zaliczać się na przykład oryginalne, umieszczone pionowo reflektory LED w kształcie pazurów. Wnętrze auta będzie wykończone w najwyższym standardzie. Użyta zostanie między innymi tapicerka skórzana, która została zaprojektowana specjalnie dla tego modelu. Auto będzie posiadać w standardzie system otwierania i rozruchu bez kluczyka, elektrycznie sterowane przednie siedzenia, wyświetlacz Head Up, szklany dach panoramiczny, przyciemniane boczne szyby oraz system audio i nawigacji.
W stronę oszczędności i nowoczesności
Najnowsza propozycja Peugeota to kolejny krok naprzód w dziedzinie wprowadzania nowoczesnych napędów, które wpływają na ograniczenie spalania i emisji Co2, a z drugiej strony absolutnie nie odbierają przyjemności z prowadzenia tak dużego auta, w dodatku z napędem na cztery koła. Inżynierowie zapowiadają opracowywanie kolejnych generacji silników HYbrid, które będą pojawiały się w następnych modelach aut marki Peugeot. Zapewne wraz z upływem czasu w silnikach hybrydowych rolę nadrzędnego napędu będą przejmowały silniki elektryczne, a silniki spalinowe będą służyły jedynie jako napęd wspomagający w razie wyczerpania baterii auta.