Nowe Audi A6 Avant – arystokratyczne kombi ze sportowym zacięciem

Audi zaprezentowało właśnie nowe Audi A6 Avant. To prawdziwie ekskluzywne auto, które zaspokoi najbardziej wybredne gusta i oczekiwania. Łączy ono w sobie wygodę auta klasy biznesowej i dynamikę auta sportowego. Oczywiście, trzeba też za nie słono zapłacić.

Człowiek, poszukujący auta z wysokiej półki nie powinien narzekać na brak wyboru. Mercedes E-klasa? Lexus? Infiniti? A może tak nowe Audi A6 Avant? Nowa konstrukcja Audi z pewnością zajmie należne jej miejsce w tym ekskluzywnym gronie. Arystokrata A6 Avant właśnie wjeżdża do salonów.

Audi A6 Avant – na początek stylizacja zewnętrzna, bo miłość zaczyna się od pierwszego spojrzenia

Samochód ma spokojną linię nadwozia, która kojarzy się z elegancją. Dynamiki dodają przetłoczenia w dolnej linii boków auta. Duże tylne reflektory ładnie wkomponowują się w stylistyczną jedność tyłu auta, podkreśloną przez dopracowany, lekko zaokrąglony kształt szyby. Elegancji dodaje także ładnie zaprojektowana linia szyb bocznych, która stanowi jedną, śmiało zarysowaną całość. Przód charakterystyczny dla Audi, a więc duży grill z firmowym logo, wkomponowany zderzak i długie, lekko skośne reflektory. Aby jeszcze bardziej podkreślić piękno kształtu reflektorów, można zamówić opcjonalne światła w technologii LED. Warto zwrócić uwagę na niską linię dachu, która przechodzi w pochylone słupki To auto nie ma w sobie żadnych ekstrawagancji. Nie są mu one potrzebne. Prosta elegancja z kilkoma elementami upiększającymi bardziej kojarzy się z arystokratyczną dumą, niż dziesiątki zwracających uwagę ozdobników. Proste, eleganckie piękno.

Audi A6 avant - widok na piękny przód samochodu

Audi A6 Avant – arystokrata, wykonany z aluminium

Nadwozie nowego Audi A6 Avant w dwudziestu procentach wykonane zostało z aluminium. Ma to oczywiście wpływ na wagę samochodu. Model A6 Avant 2,0 TDI bez pasażerów i paliwa waży 1640 kilogramów. To doskonały wynik dla dużego samochodu, który mierzy prawie pięć (dokładnie 4,93) metrów długości i ma rozstaw osi 2,91 metra. Mercedes E w wersji kombi jest cięższy o około dwieście kilogramów. Wszystko dzięki innowacyjnej koncepcji nadwozia, opracowanej przez inżynierów Audi.

Nowe Audi A6 Avant - wyposażenie

Audi A6 Avant – zapraszam do środka, monsieur! Czy życzy pan sobie, bym otworzył bagażnik?

Z wnętrzem nowego Audi jest tak samo jak z jego wyglądem zewnętrznym. Nie zaskakuje. Czego zresztą można się spodziewać po eleganckim, luksusowym Audi? Wnętrze auta dalej reprezentuje to, za co miliony ludzi na świecie kochają auta ze znaczkiem Audi. Jest przestronne, wygodne i komfortowe, wykonane z najwyższej klasy materiałów. Niestety, wiele bardzo ciekawych dodatków można dostać tylko i wyłącznie w opcji, a więc trzeba znów sięgnąć do mieszka z pieniędzmi. Ciekawe dodatki to między innymi wyświetlacz head up, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu czy też nastrojowe oświetlenie. Ciekawostką jest automatycznie otwierająca się klapa bagażnika. Otwiera się ona automatycznie, kiedy kierowca wykona poniżej tylnego zderzaka ruch zgodny z odpowiednim wzorcem. Wtedy bezdotykowe czujniki zainicjują otwarcie klapy. Kiedy jednak ów ruch zauważy ktoś postronny, kto będzie wiedział, że nie są to czary wielbiciela Harrego Pottera, właściciel samochodu może mieć czasem niepożądanych gości, którzy mogą przywłaszczyć sobie parę rzeczy z bagażnika, a może nawet wejść tylnym wejściem na salony i zasiąść za kierownicą samochodu. Pozostając z tyłu auta, samochód oferuje bardzo duży bagażnik. Chociaż za to nie trzeba dopłacać. Sam bagażnik ma pojemność 565 litrów, a po złożeniu siedzeń wartość ta wzrasta do 1680 litrów. Można pakować do woli.

Systemy wspomagające pracę kierowcy w nowym Audi A6 Avant

Audi A6 Avant –systemy wspomagające pracę kierowcy czyli – Panie, zjeżdżasz z pasa ruchu!

Systemy wspomagające pracę kierowcy dają prowadzącemu auto wsparcie w wielu sytuacjach. Wiele z nich rzeczywiście może się przydać, jednak nie wszystkie znajdą zastosowanie na polskich drogach ze względu na ich niską jakość (oczywiście dróg) i wiele błędów (na przykład w malowaniu pasów), jakiej niemieccy twórcy systemów z pewnością nie byli w stanie przewidzieć w najgorszych koszmarach. Jakie systemy zatem mogą wesprzeć kierowcę w czasie jazdy? Tradycją w nowych Audi jest system MMI Navigation plus, który posiada twardy dysk i jest obsługiwany za pomocą panelu dotykowego. Doskonałe wrażenia muzyczne zapewnić może Advanced Sound System firmy Bang & Olufsen, który korzysta aż z piętnastu głośników. Kierowca i pasażerowie we wnętrzu nowego Audi A6 Avant dalej pozostaną w kontakcie ze światem, albowiem specjalne wyposażenie auta związane z Internetem oferuje szereg funkcji. Należą do nich między innymi funkcje wyszukiwania miejsc (także na podstawie komunikatów głosowych) realizowanie wspólnie z Google. HotSpot WLAN pozwala pasażerom auta na ciągle surfowanie po sieci. Dzięki połączeniu z Internetem możliwe jest także korzystanie z informacji drogowej Audi Verkehrsinformation online. Dzięki niej można na bieżąco otrzymywać informacje o natężeniu ruchu na wybranej trasie. Na razie nie wiadomo, czy system będzie działał w Polsce. Całkowitą nowością jest system Audi Parking System Plus. System korzysta z czterech mikro kamer, które obserwują bezpośrednie otoczenie auta. Obraz wyświetlany jest na monitorze pokładowym, dzięki czemu kierowca widzi dokładnie każdą przeszkodą i precyzyjnie manewrując może wcisnąć się nawet w ciasne miejsce w centrum miasta. Oprócz tego Audi A6 Avant może być wyposażone także w systemy Adaptive Cruise Control, Audi Active Lane Assist i Audi Side Assist. Systemy są świetne, ale znów trzeba podkreślić, że są dostępne tylko jako opcja, zatem za każdy trzeba znów dopłacić.

Silnik 3.0 TDI dostępny w nowym Audi A6

Nowe Audi A6 Avant – arystokrata ze sportowym zacięciem, czyli kilka słów o napędzie auta.

Na chwilę obecną samochód jest oferowany z pięcioma silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dwa to silniki benzynowe, a trzy dieslowskie TDI. Do gamy diesli dołączy jeszcze jednostka 3.0 TDI z doładowaniem biturbo i mocy 313KM. Silniki wykorzystują technologię Modułowego Systemu Efektywności Audi. Porównując zużycie paliwa z poprzednikiem, widać, że spadło ono średnio o 21 procent. Dostępnych będzie także kilka układów przeniesienia napędu, które będą zależne od wybranego przez klienta silnika. Klient będzie mógł wybrać między innymi: sześciobiegową skrzynię manualną, bezstopniową przekładnię multitronic, ośmiostopniową przekłądnię tiptronic oraz siedmiobiegową przekładnię Stronic.  Na życzenie będzie można wyposażyć nowego A6 Avant w stały napęd na wszystkie koła quattro, który można tez wzbogacić mechanizmem różnicowym, rozdzielającym zmiennie siły pomiędzy tylnymi kołami.

Nowe Audi A6 Avant – silniki, skrzynie biegów i ceny

Silnik kW KM Skrzynia biegów Cena
2.8 FSI 150 204 6 biegów 196000
2.8 FSI 150 204 multitronic 208000
2.8 FSI quattro 150 204 s – tronic 220600
3.0 TFSI quattro 220 300 s – tronic 249700
2.0TDI 130 177 6 biegów 175500
2.0TDI 130 177 multitronic 186000
3.0TDI 150 204 6 biegów 216500
3.0TDI 150 204 multitronic 228900
3.0TDI quattro 150 204 s-tronic 241000
3.0TDI quattro 180 245 s-tronic 247700

Do ceny auta należy doliczyć jeszcze opłatę w wysokości 780 złotych, która zawiera koszty transportu i przygotowania samochodu.

FSI / TFSI – silniki benzynowe, TDI – silniki wysokoprężne

Nowe Audi A6 Avant – komfort jazdy, czyli zawieszenie i układ kierowniczy

Komfortowe Audi A6Avant dysponuje świetnym zawieszeniem, które łączy w sobie sportową dynamikę i luksusowy komfort. Precyzję prowadzenia znaczącą zwiększa system ESP (system stabilizacji toru jazdy) z elektroniczną blokadą poprzeczną. W opcji dostępne jest także adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne Adaptive Air Syspension z regulowanym tłumieniem. Duży wpływ na komfort jazdy mają także duże koła o średnicy 20 cali, które bez problemu powinny dać sobie radę nawet z dziurawymi drogami.

Systemy bezpieczeństwa w nowym Audi A6 Avant

Nowe Audi A6 Avant – co można dostać w standardzie?

Audi A6 Avant – wyposażenie standardowe

Bezpieczeństwo
– ESP, ABS z EBV oraz hydrauliczny asystent hamowania- aktywne napinacze pasów bezpieczeństwa, funkcja zamykania szyb bocznych idachu przesuwnego, aktywacja świateł awaryjnych
– poduszki powietrzne: czołowe i boczne z przodu, kurtyny powietrzne
– reflektory ksenonowe z układem zmywania i dynamiczną regulacją zasięgu
– ogrzewane dysze spryskiwaczy
– servotronic – wspomaganie układu kierowniczego, zależne od prędkości
– system Start – Stop
– immobiliser i autoalarm
Komfort
– Multi Media Interface z chowanym wyświetlaczem o przekątnej 6.5 cala
– system audio z 8 głośnikami, radiem, CD, MP3 i WMA
– wielofunkcyjny wyświetlacz monochromatyczny
– klimatyzacja automatyczna z czujnikiem wilgotności i jakości powietrza
– regulacja charakterystyki układu kierowniczego
– sterowanie elektrycznie szyby boczne i lusterka (ogrzewane)
Wnętrze
– wielofunkcyjna, czteroramienna kierownica;
– regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicza
– pakiet oświetlenia wnętrza
– aluminiowe listwy progowe
Wyposażenie zewnętrzne
– szyby termoizolacyjne;
– obręcze ze stopu metali lekkich, 7-ramienne o wymiarach 7.5 J x 16, opony 225/60 R16 (dla 2.8 FSI 204KM, 2.0 TDI 177KM i 3.0 TDI 204KM) lub 6-ramienne o wymiarach 8 J x 17, opony 225/55 R17 (dla 3.0 TFSI 300KM i 3.0 TDI 245KM)
– wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach
Ceny niektórych opcji
– system MMI Navigation Plus – 13700 zł
– nagłośnienie Bang & Olufsen – 33180 zł
– system Adaptive Cruise Control – 13740 zł
– przednie fotele z funkcją masażu i wentylacji – 8580 zł

Piękna linia nadwozia w nowym Audi A6 Avant

Nowe Audi A6 Avant – czy pan mnie kupi, milordzie?

Audi po raz kolejny udowodniło, że samochód typu kombi nie musi wyglądać jak wielkie, prostokątne pudło do przewożenia worków z ziemniakami. A6 Avant jest oczywiście niezwykle pojemne (bagażnik większy niż w BMW 5 i tylko nieco mniejszy niż w Mercedesie E) ale raczej ciężko będzie znaleźć kogoś, kto tak luksusowym autem zechce przewozić meble czy nie daj Boże materiały budowlane. No może za osiemnaście lat, jak auta trafią do nowych właścicieli, przywiezione na lawetach z Niemiec. Jak na razie jest to przede wszystkim duże, luksusowe auto, w którym z tyłu (poprzez klapę otwieraną „magicznym gestem”) będzie spoczywać co najwyżej walizka z prawdziwej skóry albo rasowy chihuahua, otulony miękkim futerkiem.  Wielkim plusem auta są mocne i wydajne silniki, które w połączeniu z doskonałymi skrzyniami biegów istotnie zamieniają kombi w niezwykle dynamiczny samochód, nawet można stwierdzić, że sportowy. Również ponadczasowa stylizacja, zarysowana raczej spokojną linią, z pewnością jeszcze przez wiele lat będzie się podobać. Tego typu styl na pewno dłużej przetrwa w umysłach wielbicieli motoryzacji jako wyznacznik samochodowej elegancji, niż wynalazki w typie Renault Vel Satis czy Fiata Multipla.  Krótko i na temat: Audi A6 Avant to typowe Audi, duże, mocne, eleganckie i niestety bardzo drogie. Niepokojące jest również to, że tak drogi samochód wymaga jeszcze szeregu dopłat aby móc skorzystać z opcji.  To nie jest auto dla typowej polskiej rodziny,a nawet nie dla przeciętnej europejskiej. Zresztą nie takie było założenie konstruktorów. Audi A6 Avant to luksusowe kombi, które ma za zadanie wyróżnić się spośród tysięcy innych aut rodzinnych wielkością, komfortem, mocą silnika i wyposażeniem. A za to trzeba płacić.

 


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!