Odświeżone Audi A4
Audi nieco spóźniło się z zaprezentowaniem odnowionej wersji modelu A4. O prawie dwa tygodnie wyprzedził Audi główny rynkowy konkurent – BMW, pokazując nową odsłonę serii 3.
Zmiany zewnętrzne A4
Audi pozwoliło się wyprzedzić na starcie, ale zamierza odrobić stratę na kolejnych etapach wyścigu. Drobnym zmianom stylistycznym poddano wszystkie odmiany A4 a więc także Avant, Allroad i S4. Otrzymały one nowe atrapy chłodnicy i zmienione reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej (zmieniono także tylne światła LED). Do tego dochodzi jeszcze nieco zmieniony kształt zderzaka, cztery nowe kolory nadwozia i…to wszystko. Dzięki tym zmianom A4 upodobniło się do innych modeli marki przez co jeszcze łatwiej będzie je pomylić na ulicy. Cóż, klienci nie zawsze wymagają oryginalności.
Zmiany wewnętrzne A4
Zmiany nie wpłynęły na przestrzeń wewnątrz auta. Jest jej tyle, co dotąd, czyli dość sporo. Nabywca Audi A4 po liftingu będzie mógł wybierać spośród czterech wzorów kierownicy. Zmieniła się także paleta kolorów wykończenia wnętrza. Opcjonalnie dostępna będzie nowa skórzana tapicerka (skóra Nappa). Podobno system obsługi multimediów będzie teraz prostszy w obsłudze.
Audi A4 – silniki mocniejsze, ale oszczędniejsze
Nowa jednostka 1.8 TFSI 170 KM
Wszystkie silniki dostępne dotąd w ofercie A4 zostały wzmocnione. Jednocześnie zmniejszył się ich apetyt na paliwo (według zapowiedzi producenta aż o 11%). Silników będzie dziesięć. Większość stanowią turbodiesle. Dostępne będą także cztery jednostki benzynowe. 120 KM będzie oferował najsłabszy motor w gamie – niewielkie, acz wysilone 1.2 TFSI. Najmocniejsza jednostka to także TFSI ale o pojemności 3 litrów. Będzie ona generować 333 KM w S4 i 272 KM w A4. Najciekawszą propozycją dla wielbicieli benzyny będzie jednak całkowicie nowy silnik – 1.8 TFSI o mocy 170 KM. Powinien on spalać zaledwie 5,3 l benzyny na 100 km.
4,2 l na 100 KM z Audi A4
Wśród diesli sukces sprzedażowy powinny osiągnąć odmiany znanego 2.0 TDI. Najekonomiczniejsza jest najsłabsza wersja 136-konna. Powinna ona zadowolić się spalaniem średnim rzędu 4,2 l na 100 KM. Najmocniejsze dwulitrowe TDI generuje 177 KM. W całej gamie diesli najmocniejszy jest 3.0 V6 TDI o mocy 245 KM.
Avant, Allroad, S4
Odświeżone auta mają zapewniać jeszcze większy komfort jazdy niż poprzednie wersje. Wszystko za sprawą nowych, przeprojektowanych amortyzatorów. Bezstopniowa skrzynia biegów Multitronic dostępna będzie opcjonalnie, standardem pozostaje sześciobiegowa przekładnia manualna. Dostępne będą oczywiście także odmiany quattro z napędem na obie osie. Można będzie wyposażyć je w dwusprzęgłową, siedmiostopniową skrzynię S tronic.
Audi nie podało jeszcze cen odnowionych modeli. Można jednak przypuszczać, że w katalogu pojawi się sporo zmian.