Nowe Audi A7 pali 5,3 litra na 100 km – żart?
Nowe Audi A7 2011 zachowuje większość cech, które były już widoczne na Auto Show w Detroit w 2009 roku.
Nowe, ekonomiczne Audi A7
Zmiany konstrukcyjne obejmują przede wszystkim osłonę chłodnicy, bi-ksenonowe reflektory LED, duże wloty powietrza oraz tylną klapę charakterystyczną dla małych coupe.
Audi A7 może przewieźć czterech pasażerów a poziom wyrafinowania wnętrza jest porównywalny z tymi z dużych, luksusowych limuzyn – drewniane, skórzane i aluminiowe wykończenie.
Na początku nowy model będzie dostępny z 3,0-litrowym silnikiem TDI o mocy 204 KM, którego emisja CO2 to 139 g/km i potrzebuje jedynie 5,3 litra paliwa na 100 km. Brzmi nieźle… ale czy tak będzie naprawdę, okaże się po pierwszych jazdach. Jeśli okaże się to prawdą, to nowy model A7 będzie groźnym rywalem dla Mercedesa CLS, którego średnie spalanie to 7,6 litra na 100 km.
Inne jednostki napędowe mają obejmować jeszcze jeden silnik diesla i dwie jednostki benzynowe, z których najmocniejsza ma osiągać moc 300 KM.
Wszystkie silniki mają być wyposażone w inteligenty system termiczny, system rekuperacji, system start-stop a moc ma być przekazywana na wszystkie cztery koła przez 7-biegową automatyczną skrzynię biegów S tronic.
Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że już w przyszłym roku zadebiutują wersje S7 i RS7, które bardziej nastawione będą na osiągi. A tak w między czasie… to co? Audi A7 Sportback czy Mercedes CLS ?