Nowa Toyota Hilux w polskich salonach
Najnowsza odsłona pickupa Toyoty będzie wyróżniać się kilkoma, przeprojektowanymi elementami nadwozia i wnętrza. Unowocześniono także mniejszy silnik – 2.5 D-4D. Będzie on teraz wytwarzał większą moc i spalał mniej paliwa.
Kosmetyka nadwozia
Toyota Hilux w dwóch nowych kolorach
Elementami nadwozia, które unowocześniono są m.in. maska, lusterka, spojlery i tylne lampy. Świeżości nabrał zwłaszcza przód auta. Nieco zwiększyła się paleta dostępnych kolorów lakieru. Nowe barwy to złoty oraz ciemno-stalowy. Klient może wybrać także nowy wzór felg.
Ucywilizowane wnętrze Hiluxa
System multimedialny Toyota Touch zawiera m.in. kamerę cofania
Często wymienianą wadą pickupów jest ascetycznie wykonane wnętrze. Toyota postanowiła wyjść na przeciw głosom krytyków i przeprojektować Hiluxa tak, by od środka przypominał mniejsze auta, produkowane przez japoński koncern. Zmieniono m.in. kierownicę, konsolę środkową i zegary Optitron wraz z obudową. Deska rozdzielcza zyskała nowy, ciemniejszy, ale bardziej efektowny kolor. W kwestii wyposażenia dodatkowego, Toyota także ma czym zaimponować. System multimedialny Toyota Touch zawiera kamerę cofania, wyświetlającą obraz na ekranie umieszczonym w konsoli centralnej. Nie zabrakło także Touch & Go, zawierającego m.in. nawigację GPS oraz zapewniającego dostęp do Internetu.
Toyota Hilux i mocniejszy mniejszy silnik
2.5 D-4D generuje 144 KM
Zmiany dotknęły także palety jednostek silnikowych. Od teraz na polskim rynku dostępny będzie unowocześniony silnik 2.5 D-4D. Wysokoprężna jednostka jest teraz mocniejsza w stosunku do poprzedniej wersji o 24 KM (tylko w przypadku napędu 4×2). Łącznie osiąga maksymalnie 144 KM przy 3 600 obr./min. Wszystko za sprawą turbosprężarki ze zmienną geometrią łopatek oraz nowych wtryskiwaczy. Dodatkową zaletą zmodyfikowanej jednostki ma być większa oszczędność paliwa. Średni rezultat spalania, zdaniem producenta, powinien wynosić teraz 7,3 l na 100 km. To aż o litr mniej niż dotychczas. Większa jednostka – 3.0 D-4D pozostała niezmieniona i posiada moc 171 KM.
Ceny nowej Toyoty Hilux
Hilux otrzymał wzmocnione zawieszenie
Toyota zunifikowała zawieszenie dla obu wersji. Od teraz Hilux z napędem 4×2 będzie posiadał takie samo zawieszenie jak wersja 4×4. Zmiana przyniosła poprawę w prowadzeniu słabszej wersji i wzrost maksymalnej wagi ciągniętej przyczepy do 2,5 tony. Cena najtańszej Toyoty Hilux to 67 472 zł netto (82 990 zł brutto). Najtańsze 4×4 można kupić za 78 041 zł netto. Najmocniejszy diesel jest dostępny tylko z napędem 4×4 i kosztuje 112 187 zł netto (116 252 zł netto z automatyczną skrzynią biegów).
Cena najtańszej Toyoty Hilux to 67 472 zł netto