Nowa Toyota Hilux wjedzie do salonów pod koniec roku
Koniec bieżącego roku będzie obfitował w szereg niezwykle ciekawych premier. Jedną z nich będzie nowa, a raczej odświeżona Toyota Hilux.
Pickupy jako auta rodzinne dla bogatych przedsiębiorców
Pickupy zostały stworzone jako konie robocze dla przedsiębiorców. Wygodna kabina miała pomóc w przemieszczaniu się nawet pięciu osobom, a ładownia miała pozwolić na przewożenie tony towaru. Stało się jednak nieco inaczej i picukpy w Polsce stały się swego rodzaju synonimami statusu materialnego, a przedsiębiorcy zaczęli je wykorzystywać w roli aut rodzinnych. Wielkie koła i mocne zawieszenie doskonale nadają się do jazdy po dziurawych, polskich drogach. Jednym z przebojów tego segmentu była oczywiście Toyota Hilux.
Nowa (?) Toyota Hilux wjedzie do salonów pod koniec roku
Trudno mówić tu o nowym modelu, bo raczej jest to lifting bardzo udanego auta. Zmiany zewnętrzne są raczej kosmetyczne i obejmą między innymi kształt przedniej maski z wlotem powietrza, grill, kształt reflektorów oraz zderzak. Pojawią się też nowe wzory felg stalowych i aluminiowych. We wnętrzu pojawią się nowe zegary, nowa kierownica i opracowana od nowa konsola centralna z nowym systemem nawigacji Toyota Touch. Elementy wnętrza otrzymają także nowe, srebrne detale.
Auto będzie produkowane w Tajlandii i w Republice Południowej Afryki. Jako ciekawostkę warto dodać, że Tajlandia jest prawdziwym rajem dla wielbicieli pickupów i wielkim rynkiem zbytu tych aut (potwierdza to niedawna ofensywa Taty Xenona na tamtejszym rynku).
Większa moc, większa ładowność a mniejsze zużycie paliwa
Nie będzie żadnych nowych napędów w odświeżonej Toyocie Hilux – dalej będą to sprawdzone, szesnastozaworowe diesle ze sprężarką i intercoolerem. Auto będzie oferowane z dwoma silnikami –2,5 D-4D i 3,0 D-4D (tak, jak dotychczas) i dwiema skrzyniami biegów (automatyczną i manualną). Do wyboru dalej będą dwa rodzaje napędu: 4×2 (tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD) oraz 4×4 (dołączany ze skrzynią rozdzielczą).W kwestii napędu zmianom ulegnie jedynie moc słabszego silnika 2,5D-4D, który będzie teraz mocniejszy o 24KM (obecnie jego moc to 144KM), a jego apetyt na paliwo spadnie o jeden litr do około 7,3l/100km (średnie zużycie). Silnik 3.0 D-4D pozostanie bez zmian. Toyota Hilux z napędem na jedną oś otrzyma zawieszenie, stosowane do tej pory w wersji 4×4, dzięki czemu jej ładowność wzrośnie do 2,5 tony! Nowa Toyota Hilux będzie oferowana z czterema rodzajami nadwozia (pojedyncza, podwójna i półtorej kabiny oraz nadwozie do dowolnej zabudowy).
Lifting w przededniu ofensywy
Zmiany w Toyocie Hilux to tylko lifting, a nie wprowadzenie nowego modelu. Projektanci wprowadzili zmiany małych elementów, a 99% części auta będzie dalej produkowane bez zmian. Od pewnego czasu Toyota szykuje się do ofensywy, która ma znacząco zwiększyć sprzedaż i całkowicie usunąć niemiłe wrażenia ze słynnych na cały świat wielkich akcji serwisowych. Nie jest możliwe wprowadzenie całkowicie nowych modeli, zatem niektóre – tak, jak Toyota Hilux – ulegają jedynie niewielkim modyfikacjom, dzięki którym można mówić o wprowadzeniu nowego modelu. Tym bardziej, że niemądre byłoby zmienianie tego, co jest dobre i odnosi sukcesy.