Lipsk 2012: Porsche Cayenne GTS – gdy Cayenne S to za mało

Porsche na tegoroczne targi motoryzacyjne AMI do Lipska zabrało ze sobą trzy nowości – 911 Carrerę w wersji kabriolet oraz Boxstera i Cayenne GTS. Europejska premiera tego ostatniego modelu – SUV-a ze sportowym zacięciem – pozwoliła niemieckiemu producentowi jeszcze bardziej zaznaczyć wysoką pozycję Cayenne w segmencie sportowych samochodów terenowych.

Cayenne GTS – wejście smoka na lipskie parkiety

Światowa premiera Porsche Cayenne GTS drugiej generacji odbyła się podczas targów samochodowych w Pekinie. Powód wyboru stolicy Państwa Środa na debiut nowej odmiany Cayenne nie był przypadkowy – chiński rynek jest największym odbiorcą aut niemieckiego producenta na świecie. Kwietniowe targi Auto China 2012 odeszły już w niepamięć i przyszła kolei na europejską premierę nowego członka rodziny GTS. W tym wypadku Porsche miało ułatwione zadanie, bowiem nie musiało daleko podróżować. Dlaczego? Fabryka Porsche, z której taśm zjeżdżają codziennie nowe egzemplarze m.in. Cayenne, znajduje się… w Lipsku.

Cayenne GTS z przodem i tyłem od Cayenne Turbo

Wygląd drugiej generacji SUV-a Porsche z trzema literkami GTS w nazwie budzi respekt i nie pozostawia wątpliwości co do jego sportowego przeznaczenia. Przednia część nadwozia z większymi i wyraźniejszymi wlotami powietrza została przeszczepiona od Cayenne Turbo. Podobny „zabieg” zastosowano wobec tylnej części nadwozia. Dodatkowym zewnętrznym wyróżnikiem wersji GTS są również poszerzone nadkola oraz wyprofilowane progi, a także charakterystyczny spoiler dachowy z podwójnym profilem skrzydła. Całe nadwozie z kolei zostało obniżone w stosunku do odmiany S o 24 milimetry. Spece z Porsche prócz „opuszczenia” Cayenne GTS bliżej ziemi, dokonali głębszych ingerencji w układ zawieszenia. Zyskało ono jeszcze bardziej sportowe nastawy, a połączenie go z systemem PASM (Porsche Active Suspension Management) ma za zadanie sprawić, że żaden zakręt nie będzie w stanie wyprowadzić pędzącego Cayenne GTS z równowagi.

Nowe Porsche Cayenne GTS mocniejsze od S-ki

Cena Cayenne GTS

Odmiana GTS może się pochwalić mocą większą o 20 KM od wersji S. Maska Cayenne GTS skrywa 420-konną, zmodernizowaną, 4.8-litrową benzynową jednostkę napędową w układzie V8. Za przeniesienie tak ogromnej mocy na koła odpowiada ośmiobiegowa przekładnia Tiptronic S ze zintegrowaną funkcją Auto-Start-Stop. Dzięki takim parametrom przyspieszenie od zera do setki trwa 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 261 km/h. Wydawać by się mogło, że przy takiej mocy i automatycznej skrzyni biegów, Cayenne GTS będzie spalało hektolitry benzyny. Tymczasem producent deklaruje, że GTS zadowoli się średnio… 10,7 litra paliwa na 100 kilometrów. Auto do sprzedaży trafi w lipcu tego roku. W Niemczech jego ceny będą zaczynały się od 90 774 euro.

źródło: www.netcarshow.com


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!