27. Rajd Karkonoski – relacja
Teatr jednego aktora – tak można zwięźle określić rywalizację podczas 3. rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, rozgrywanej w okolicach Jeleniej Góry (woj.dolnośląskie). Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran jadąc Subaru Imprezą RT zdeklasowali rywali, umacniając się na prowadzeniu w ”generalce” RSMP.
Załoga Lotos Dynamic Rally Team zwyciężyła w 15 z 17 odcinków specjalnych
Załoga Subaru Imprezy RT kontroluje sytuacje na polskich OS-ach
Kajetanowicz zaskakuje nas w tegorocznym sezonie RSMP – wygrał on w trzech eliminacjach w 38 odcinkach specjalnych, przegrywając od początku sezonu tylko na 5 OS-ach. Zawodnik Automobilklubu Polskiego wyprzedził drugiego Wojciecha Chuchałę o 01:41.6, oraz trzeciego Łukasza Habaja o 02:54.
Rajd Karkonoski uważany jest przez wielu za najtrudniejszy rajd asfaltowy w kalendarzu Mistrzostw Polski. Można się z tym zgodzić, gdyż jego 27. edycja zebrała żniwo. Mnóstwo załóg wypadało z drogi na wąskich odcinkach oraz licznych ”hopach”, a wielu z nich przypłaciło ten rajd dużymi stratami czasowymi. Pechowcy tacy jak Kuchar, Bębenek czy Jaroszewicz spadli na końcowe pozycje, lub nie dokończyli rajdu.
Po pierwszym dniu zmagań na karkonoskich drogach, załoga Kajetanowicz/Baran wyprzedzała Wojciecha Chuchałę o niespełna 19 sekund. Załoga teamu Lotos straciła połowę przewagi pod koniec pierwszego dnia, po dwóch przejazdach superoesu. Po wygranym pierwszym superoesie Maciej Rzeźnik wskoczył na czwarte miejsce po pierwszym etapie wyprzedzając piątego Tomasza Kuchara o 32 sekundy.
Pechowcy Rajdu Karkonoskiego
Grzyb przyłapany na upalaniu
Pecha podczas trzeciej eliminacji RSMP miało mnóstwo kierowców. Najmniej szczęścia mieli bracia Bębenek. Podczas drugiego OS-u po wyskoku z legendarnej ”hopy” w Karpaczu, w ich Peugeocie 207 S2000 pękło mocowanie tylego amortyzatora, który przebił się do środka, co uniemożliwiło im walkę o podium. To wielki pech gdyż po pierwszym odcinku specjalnym załoga traciła 0,8 sekundy do lidera. Po naprawie zawieszenia, Bębenek wykręcił 3-ci czas drugiego dnia zmagań.
Pecha miał także Grzegorz Grzyb, którego przyłapano na ”upalaniu”, czyli nielegalnym zapoznaniu z trasą przed rozpoczęciem rajdu. Kierowca chcący przejechać drogą, którą biec będzie odcinek specjalny, nawet jeżeli mieszka w okolicy i jeździ tamtędy na co dzień, musi dostać oficjalną zgodę od PZM. Grzyb takiej zgody nie miał, tak samo jak kierowca Fiesty, Stelmach – oboje zostali zdyskwalifikowani. Samochodem Grzegorza Grzyba w barwach Peugeot Sport Polska Rally Team w zastępstwie pojechał Maciej Rzeźnik.
27. Rajd Karkonoski – wyniki
Puchar Forda Fiesty wygrał wracający do rajdów Filip Nivette, w Pucharze Łużyc zwyciężył Chuchała, a najlepszy podczas 27. Rajdu Karkonoskiego w ”ośce” miał Jan Chmielewski w Citroenie DS3. W Rajdowym Pucharze Polski zwyciężyła załoga Hupało/Fiołek (Citroen C2 VTS), przed Jarosławem Szeją (Opel Astra) i Sylwestrem Płachytką (Citroen C2 R2).
3. Runda RSMP – klasyfikacja końcowa:
1. Kajetanowicz/Baran – Subaru Impreza RT 1:46:25,6
2. Chuchała/Heller – Subaru Impreza STI TMR 10 +1:41,6
3. Habaj/Woś – Mitsubishi Evo IX RS +2:54,9
4. Rzeźnik/Mazur – Peugeot 207 S2000 +4:21,8
5. Gagacki/Bilski – Mitsubishi Lancer Evo IX RS +7:55,8
6. Chmielewski/Gerber – Citroen DS3 +8:33,5
7. Kornicki/Hundla – Citroen DS3 +9:36,6
8. Raczkowski/Kosiński – Citroen DS3 +9:55,7
9. F.Nivette/Natkaniec – Ford Fiesta +10:31,8
10. Felix/Grzelka – Mitsubishi Lancer Evo IX RS +10:43,5