EcoMotors OPOC – 2 cylindry i 4 tłoki w innowacyjnym silniku dwusuwowym
Co jest tak niezwykłe w tym nowoczesnym dwusuwie? Silnik jest w pełni zrównoważony, a przeciwstawne tłoki pokonują tylko połowę drogi w cylindrze i dlatego wał korbowy może osiągać bardzo duże prędkości.
Opposed Piston Opposed Cylinder – silnik, który posiada dwa przeciwstawne cylindry, w których pracują po dwa przeciwstawnie ułożone do siebie tłoki. Napęd działa w układzie dwusuwowym, czyli na jeden obrót wału korbowego przypada jeden pełny cykl pracy silnika.
Napędy OPOC mogą również być budowane w systemie modułowym, gdzie podczas zwykłej pracy wykorzystywany byłby tylko jeden silnik, a w przypadku większego zapotrzebowania na moc, za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła uruchamiany byłby drugi moduł. Dzięki temu można zaoszczędzić na stratach energii i zwiększyć wydajność pracy silnika. Silnik jest w stanie osiągnąć moc 300 KM.
Nowoczesny prototyp silnika turbodoładowanego, który będzie zastosowany w samochodach osobowych, lekkich ciężarówkach dla armii, a w przyszłości być może w motocyklach jest o 40% bardziej wydajny niż typowy silnik tłokowy.
Inżynierowie wiedzą, że silnik nie jest jeszcze doskonały, ale pracują na tym, aby mógł być również zasilany benzyną i etanolem.