Volkswagen Jetta Hybrid i E-Bugster
Podczas Detroit Auto Show 2012, Volkswagen zaprezentował dwa studyjne koncepty. Są to auta, wpisujące się w ekologiczne trendy. Jetta Hybrid łączy napęd elektryczny ze spalinowym, E-Bugster to elektryczna odmiana popularnego Beetle.
Jetta Hybrid – 1.4 TSI i silnik elektryczny
177-konna hybryda
Hybrydowa Jetta otrzymała nie tylko nowy napęd, ale także nieco odmienioną karoserię. Zmiany nie są duże, ale widoczne. Nadwozie nabrało nowoczesnego wyglądu. W koncepcie najważniejszy jest jednak napęd. Jest on realizowany przez znany, czterocylindrowy silnik 1.4 TSI, który ma osiągać moc 150 KM i silnik elektryczny o mocy 20 kW (około 27 KM). Nie emitując zanieczyszczeń, Jetta może przejechać tylko dwa kilometry z prędkością 70 km/h (na napędzie elektrycznym), ale gdy do akcji włączy się silnik benzynowy, wyniki spalania i tak powinny być imponujące. Jetta to drugi Volkswagen po Touaregu, w którym zastosowano podobną technologię hybrydową.
Volkswagen E-Bugster, czyli Eko-Beetle
Silnik elektryczny o mocy 116 KM
E-Bugster, czyli elektryczny Beetle wygląda daleko bardziej nowocześnie niż Jetta. Nadwozie otrzymało nowe, futurystycznie zaokrąglone kształty. Uwagę przykuwają przednie światła LED-owe i tylny spojler, wieńczący aerodynamicznie położony dach. Szyby są wąskie a tył ścięty niczym w Mini Coupe. To nie przypadek. Elektryczna wersja Beetle to dwuosobowy roadster. Dodatkowo na efektowny wygląd auta wpływ mają ogromne, 20-calowe felgi. E-Bugster, poza tym, że dobrze wygląda, powinien też imponować technologią. Silnik elektryczny rozwija moc 85 kW, czyli ok. 116 KM. Cała konstrukcja jednostki waży zaledwie 80 kg. Zasięg auta producent określił na 180 kilometrów. E-Bugster posiada też m.in. system odzyskiwania energii hamowania.