Ruszyła sprzedaż Hyundaia i40
Koreańczycy tym razem ruszają do walki w segmencie D. Model i40 ma pokonać takie auta jak Volkswagen Passat Variant, czy Opel Insignia Tourer. Czy to czasem nie za bardzo ambitny plan?
Kombi będzie dostępne na polskim rynku w pięciu wersjach wyposażenia. Podstawowy wariant otrzymał nazwę Classic. W jego ramach klient otrzyma pakiet poduszek bocznych (przednie, boczne, kurtynowe i na kolana kierowcy), mocowania fotelików dziecięcych, kontrolę trakcji i stabilności, ABS, światła do jazdy dziennej, podgrzewane lusterka oraz radio z CD. Oczywiście nie mogło zabraknąć również manualnej klimatyzacji, czy skóry pokrywającej koło kierownicy i gałkę zmiany biegów.
Kolejnymi poziomami wyposażenia są Comfort, Comfort Plus, Style i Premium. Dzięki nim wyposażenie i40 może być uzupełnione o czujnik deszczu, felgi aluminiowe, tempomat, system inteligentnego parkowania, czy nawet nawigację satelitarną. Najbogatszy pakiet o nazwie Premium jest dostępny wyłącznie z topową jednostką benzynową i topowym dieslem.
Bardzo miłym zaskoczeniem dla europejskiego klienta jest cennik Hyundaia i40. Podstawowa wersja kombi napędzana 1,6-litrowym, 136-konnym silnikiem GDI stanowi wydatek 84.900 złotych. Ceny diesli zaczynają się od 90.900 zł. Patrząc na realia rynkowe nie trudno powiedzieć, że zakup Koreańczyka jest okazją. Za benzynowego Passata trzeba zapłacić 6 tysięcy złotych więcej, podczas gdy różnica w przypadku wyboru silnika wysokoprężnego wynosi niemalże 12 tysięcy złotych. Niewiele lepiej wygląda także porównanie Insignii Tourer. Opel za podstawową wersję z silnikiem 1,6 zażyczy sobie 86.900 złotych. 2-litrowy diesel kosztuje minimum 100.900 złotych.
Polecamy także wcześniejszy tekst: Nowy Hyundai i40 – skazany na sukces?