Nowy Hyundai i40 – skazany na sukces?

Hyundai i40 zostanie zaprezentowany na zbliżających się targach w Genewie. To zupełnie mowy model samochodu który może sporo namieszać w segmencie D, kluczowe będą jednak… ceny.

[nggallery id=559 template=”carousel”]

Hyundai i40 – ciekawa mieszanka

Nowe kombi ( sedan pojawi się później ) wygląda atrakcyjnie i oryginalnie – jako całość. Można się dopatrzyć inspiracji z aut europejskich – trzeba jednak przyznać, że efekt jest dość ciekawy. Jak przekonuje producent Hyundai i40 na pozycjonować markę jako Modern Premium – czyli innowacyjne rozwiązania w przystępnej cenie – może się uda, choć będzie miał łatwego zadania. W tej klasie aut konkurencja jest bardzo mocna i debiutujący Hyundai i40 musi się wyróżniać nie tylko atrakcyjną ceną zakupu.

Wygodnie, przestronnie, sportowo

Rozstaw osi wynosi 2770 mm, a samochód oferuje najlepszą w swojej klasie wewnętrzną przestrzeń przednią od siedzenia do dachu (1025mm), na wysokości ramion (1455mm) i nóg (1170mm). Czyli Hyundai i40 jest niemal identyczny jak jedno z najprzestronniejszych kombi segmentu D czyli VW Passat. Pojemność bagażnika – przyzwoita  – 553 litrów, a przy złożonych siedzeniach zwiększa się do 1719 litrów.

Tylko 4 wersje silnikowe

Nowy i40 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych – dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych o mocach od 115 KM do 177 KM.
W segmencie D silniki Diesla stanowią 75% całkowitej sprzedaży, dlatego Hyundai przewiduje, że najbardziej popularnym wśród Klientów indywidualnych oraz flot będzie silnik 1,7 l Diesel o mocy 136 KM. W samochodzie zadebiutuje także zupełnie nowy 2,0-litrowy silnik GDI o nazwie

Hyundai i40 będzie dostępny również w wersji obejmującej najnowsze technologie, opracowane w ramach programu Hyundai Blue Drive™ m.in. zintegrowany system Stop & Go (ISG), opony o niskim współczynniku oporu toczenia i system zarządzania energią (AMS). i40 w wersji z jednostką U-II, 1,7-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM, osiąga emisję CO na poziomie 113 g/km i spalanie na poziomie 4,3 l/100 km.

1.7 l 115 KM

Typ / pojemność U-II, DOHC, 4-cylindrowy, 16-zaworowy z HLA 1685 cm3
Moc / moment obrotowy 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min / 260 Nm (26,5 kgm) przy 1250-2750 obr/min
Emisja 122 g/km (113 g/km z systemem ISG)

1.7 l 136 KM

Typ / pojemność U-II, DOHC, 4-cylindrowy, 16-zaworowy with HLA / 1685 cm3
Moc / moment obrotowy 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min / 325 Nm (32,0kgm) przy 2000-2500 obr/min
Emisja 124 g/km (119 g/km z systemem ISG)

Silniki benzynowe
:

1.6 l 135 KM

Typ / pojemność Gamma GDI, 4-cylindrowy, 16-zaworowy z podwójnym CVVT / 1591 cm3
Moc / moment obrotowy 135 KM (99 kW) przy 6300 obr/min / 164 Nm (16,8kgm) przy 4850 obr/min
Emisja 149 g/km (138 g/km z systemem ISG)

2.0 l 177 KM

Typ / pojemność Nu GDI, 4-cylindrowy, 16-zaworowy z podwójnym CVVT / 1999 cm3
Moc / moment obrotowy 177 KM (130 kW) przy 6500 obr/min / 208 Nm (21,7kgm) przy 4700 obr/min
Emisja 156 g/km

Hyundai i40 1.7 136 KM

Mocniejsza wersja silnika wysokoprężnego wydaję się być optymalnym wyborem. Benzynowe wersje (w szczególności 1.6)  ze względu na słaba elastyczność, mimo sporej mocy nie zapewnią odpowiedniej dynamiki dla  i40-stki ważącej ponad 1400kg.

W ofercie brak mocnego 160-180KM diesla oraz silnika benzynowego zapewniającego b.dobre osiągi.

Wygra wyposażeniem?

Bogate wyposażenie standardowe i wiele nowoczesnych rozwiązań, dostępnych jako opcja u większości modeli konkurencyjnych, będzie zdecydowaną kartą przetargową modelu i40.

Najważniejsze elementy możliwego wyposażenia i40 to m.in. asystent parkowania z kamerą cofania, system utrzymywania toru jazdy, Bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu, pełna nawigacja. Na elementy komfortu i wygody w i40 składają się między innymi: elektryczny hamulec postojowy, podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie, podgrzewane siedzenia tylne z możliwością regulacji pochylenia oparcia, a także automatyczny system odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewana kierownica.

Nowoczesne elementy oświetlenia, jak światła do jazdy dziennej w technologii LED, reflektory z żarówkami ksenonowymi oraz przyjazny dla kierowcy zestaw wskaźników z wyświetlaczem LCD (typu Supervision Cluster) to kolejne elementy wzmacniające wizerunek i40 jako wiodącego modelu segmentu D.

Hyundai i40 korzysta z najnowszych technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego w celu zapewnienia maksymalnej ochrony użytkowników. W wybranych krajach, podstawowe wyposażenie stanowić będzie ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (Vehicle Stability Management – system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System – system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal – sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu).

W zakresie bezpieczeństwa biernego i40 może być wyposażony aż w dziewięć poduszek powietrznych – przednie, boczne przednie i tylne, kurtyny oraz poduszkę kolanową kierowcy, dzięki czemu ma być kolejnym modelem marki Hyundai, spełniającym najwyższe kryteria oceny bezpieczeństwa w testach Euro NCAP (5 gwiazdek).

Podsumowanie

Hyundai i40 trafi do salonów w czerwcu 2011 roku w wersji kombi, wspierany przez program gwarancyjny 5-Year Triple Care(5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat obsługi technicznej pojazdu, 5 lat assistance).

Jeśli tylko ceny zakupu będą rozsądne, i40 może odnieść spory sukces mimo nieco ubogiej oferty wersji silnikowych ponieważ 136 konny diesel może zaspokoić potrzeby większości kierowców. Hyundai w praktyce zastosował zasadę Pareto – 20% wysiłku – 80% efektu. Czy sprawdzi się w praktyce? Biorąc pod uwagę sukcesy innych modeli – raczej tak – jednak jak zwykle zdecydują klienci.

Bolesław Ejsmont
Moją pasją są testy nowych samochodów. Szukam wad i zalet testowanych modeli. Obiektywny? Na ile to możliwe! Przeczytaj również mojego eBooka!

Dodaj komentarz