Nowe Audi A6 Allroad – komplet informacji
Dwie poprzednie generacje modelu A6 Allroad z roku 2000 i 2006 odniosły rynkowy sukces. Debiut trzeciej generacji najprawdopodobniej potwierdzi mocną pozycję producenta z Ingolstadt.
Nadwozie i wygląd zewnętrzny Audi A6 Allroad
Konkurent Subaru Outback oraz Volvo XC70
Allroad urósł w stosunku do poprzednich generacji. Wymiary auta: długość 4,94 metra, szerokość 1,90 metra i wysokość 1,47 metra sprawiają, że jest on o kilka milimetrów większy od czwartej generacji A6 Avant. Nadwozie wykonane jest w 20% z aluminium. Pozwoliło to zmniejszyć masę, jednocześnie zwiększając możliwości napędu oraz zasięg. W porównaniu z poprzednią generacją Allroad, nowy model waży o 70 kilogramów mniej.
Nowe Audi A6 Allroad – elegancja w sportowym wydaniu
Ostro nakreślone linie nadwozia, ogromny chromowany grill, relingi dachowe, reflektory i tylne światła w technologii LED dodają charakteru. Dla świateł ksenonowych można wybrać system adaptive light, dopasowujący oświetlenie do aktualnej sytuacji drogowej. Nadwozie nowego A6 Allroad quattro jest podniesione o sześć centymetrów w porównaniu z A6 Avant. Dodatkowo wyróżniają je: nakładki zabezpieczające progi, szersze błotniki i osłona chłodnicy Singleframe z pionowymi listwami. Dodatkowo kolor tapicerki ,,brązowy Santos” oraz opcjonalne aplikacje dekoracyjne z aluminium. Listwy na progach, również wykonane z aluminium, zdobią napisy „allroad”. Podwozie z przodu i z tyłu zabezpieczone zostało przez osłony ze stali nierdzewnej. Układ wydechowy wieńczą dwie chromowane rury.
Wnętrze i bagażnik Allroad
Luksususowe wnętrze Audi A6 Allroad
Auto ma potężny rozstaw osi wynoszący 2,91 metra. Wewnątrz Audi miejsca jest więc pod dostatkiem. Środek wykonany jest wzorowo. Jakość materiałów godna jest klasy premium. Allroad posiada standardowo system MMI, który informuje m.in. o kącie pochylenia samochodu. Bagażnik nowego A6 Allroad quattro ma pojemność 565 litrów. Oparcia tylnej kanapy można złożyć odblokowując dźwignię w bagażniku. Po złożeniu oparć pojemność wzrasta do 1680 litrów. W standardzie dostępny jest system szyn wraz z zestawem mocującym. Umożliwia on dowolny podział przestrzeni bagażowej, dodatkowo zabezpieczony pasami mocującymi.
Wyposażenie Audi
Nowe A6 Allroad jest bardzo bogato wyposażone. Na pokładzie znajdziemy m. in. wyświetlacz Head-up pokazujący ważne informacje na przedniej szybie, diodowe oświetlenie wnętrza, przednie fotele z szerokim wachlarzem regulacji, a w opcji funkcję wentylacji oraz masażu, czterostrefową automatyczną klimatyzację, panoramiczny szklany dach i komfortowy kluczyk, którego nie trzeba wyjmować z kieszeni aby uruchomić auto. Najbardziej rozbudowana wersja nawigacji to MMI Navigation plus z twardym dyskiem i panelem dotykowym (MMI touch) oraz sterowaniem za pomocą komend głosowych. Ośmiocalowy monitor jest wysuwany a przekaz obrazu dostępny w wysokiej rozdzielczości. Za system nagłośnienia odpowiada firma Bang & Olufsen, która wyposażyła auto w 15 głośników.
Audi A6 Allroad umożliwia szerokie możliwości telekomunikacyjne
W opcjach dostępny jest system Bluetooth i połączenie z Internetem, korzystające z UMTS, hotspot WLAN. Umożliwia to pełen dostęp do sieci. Kierowca może pobierać potrzebne mu aplikacje i korzystać z usług dostępnych dla jego samochodu. Może na przykład sprawdzać aktualne informacje drogowe lub słuchać radia internetowego. Bardzo ciekawą opcją jest wyszukiwanie celów podróży przy użyciu poleceń głosowych.
Systemy bezpieczeństwa Allroad
Audi Allroad wyposażone jest kompleksowo w systemy bezpieczeństwa. Rozbudowany pakiet poduszek powietrznych, pasów bezpieczeństwa i zagłówków pozwala zminimalizować skutki wypadków. Współpracujący z radarem system adaptive cruise control z funkcją Stop & Go utrzymuje stałą odległości do jadącego z przodu pojazdu. Przy prędkości poniżej 30 km/h system rozpoczyna pełne hamowanie w przypadku zagrożenia zderzeniem. Podczas zjeżdżania z pochyłości kierowca może aktywować asystenta zjazdu, który ogranicza prędkość do 10 – 20 km/h. System active lane assist pomaga kierowcy utrzymać pas ruchu, a system side assist ułatwia mu jego zmianę. Asystent widoczności nocą z funkcją oznaczania pieszych sprawia, że jazda po zmierzchu jest łatwiejsza i bezpieczniejsza. Komputer pokładowy z funkcją wyczuwania zmęczenia kierowcy zaleca przerwanie jazdy i odpoczynek, gdy stwierdzi spadek koncentracji osoby prowadzącej pojazd. Auto wyposażono też w asystenta parkowania. System posiada cztery kamery przekazujące obraz na monitor MMI. Do wyboru jest kilka perspektyw, na przykład… widok z lotu ptaka.
Układ napędowy A6
Turbodoładowane jednostki zapewniają dużą radość z jazdy Audi A6 Allroad
Nowe A6 allroad quattro dostępny będzie z czterema silnikami V6. Jednym benzynowym TFSI i trzema TDI. Wszystkie jednostki napędowe mają pojemność 3.0, bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Silnik benzynowy wyposażony w kompresor rozwija moc 310 KM i 440 Nm momentu obrotowego. Przyspiesza od 0-100 km/h wyniesie 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona została do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,9 l/100 km. Trzy silniki diesla rozwijają moc: 204 KM, 245 KM i 313 KM, momenty obrotowe wynoszą odpowiednio 450, 580 i 650 Nm. Najmniejsza wersja według producentów zużywa tylko 6,1 litra paliwa na 100 kilometrów a emisja CO2 wynosi 159 g.
Silnik wysokoprężny o mocy 245 KM niebawem dostępny będzie w wersji clean diesel. Najmocniejszy diesel 3.0 TDI o mocy 313 KM w układzie bi-turbo zapewni przyspieszenie od 0-100 km/h w czasie 5,6 sekundy.
Wspomniany wyżej silnik diesla przekazuje swoją moc przez ośmiostopniową skrzynię Tiptronic, trzy pozostałe silniki współpracują ze sportową przekładnią dwusprzęgłową – siedmiobiegową S-tronic. Kierowca może sterować przekładnią manualnie przy użyciu opcjonalnych przełączników na kierownicy. Dodatkowo stały napęd quattro zapewnia doskonałe walory trakcyjne.
Zawieszenie Audi A6 Allroad
Pneumatyczne zawieszenie umożliwia regulację wysokości podwozia do warunków drogowych
System drive select umożliwia kierowcy ingerencję w sposób pracy układu kierowniczego, pneumatycznego zawieszenia, pedału przyspieszenia, automatycznej skrzyni biegów, sportowego mechanizmu różnicowego, automatycznej klimatyzacji, oświetlenia i systemu adaptive cruise control. Dodatkowo dostępne będą dwa tryby pracy pozwalające wybrać optymalne rozwiązanie według upodobań kierującego. W trybie efficiency systemy pracują w możliwie najbardziej ekonomiczny sposób, w trybie individual kierowca może ustawić swoją dowolną, osobistą konfigurację. Pneumatyczne zawieszenie z regulowanym tłumieniem adaptive air suspension jest wyposażeniem standardowym. Przy dużej prędkości jazdy obniża ono nadwozie o 15 milimetrów, po wciśnięciu przycisku trybu allroad podnosi je o 35 milimetrów. Przy niewielkiej prędkości możliwe jest podniesienie prześwitu o dodatkowe 10 milimetrów. Audi A6 Allroad wyposażone jest w 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich z oponami o rozmiarze 235/55. W opcji dostępne są obręcze o średnicy 18, 19 i 20 cali.
Pojazd trafi do sprzedaży w maju tego roku.