Rajdowy Lancer Evolution RS znów w Polskiej ofercie!
W związku z rosnącym zainteresowaniem ze strony klientów rajdowym Mitsubishi Lancerem Evolution RS, ten model pojawił się ponownie w polskiej ofercie. Na bazie tego modelu kierowcy rajdowi mogą przygotować zarówno samochód w specyfikacji N4, jak i R4.
Nowe Mitsubishi Lancer Evolution RS
Zgodnie z nowymi przepisami FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) Lancer Evolution RS uzyskał homologację dla klasy R4, będącej ostrą konkurencją dla pojazdów w klasie S2000. Taki samochód testuje obecnie znany kierowca rajdowy Michał Kościuszko.
Będzie drożej…
Mitsubishi Lancer Evolution RS X w opcji F24 kosztuje 175 000 zł ( w 2008 roku kosztował niecałe 120 tys. PLN ), co daje dobrą bazę do budowy rajdówki R4, która będzie dwukrotnie tańsza od samochodu rajdowego klasy S2000.
Lancer Evolution RS służy jako podstawa do budowy auta rajdowego (N4, R4) – między innymi w celu redukcji wagi usunięto w nim wiele elementów wyposażenia. Auto jest dostępne z napędem na 4 koła, aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 295 KM i 5-biegową manualną skrzynią biegów.
W porównaniu do obecnej grupy N4, przepisy regulujące nową klasę R4 są bardziej liberalne. Cyfra przy literze „R”, oznacza nie tylko podział według pojemności silnika, ale także stopień modyfikacji. I tak auta R1 będą najbliższe seryjnym, zaś R4 – zmodyfikowane w największym stopniu.
Przyszli nabywcy będą mogli kupić specjalny zestaw („kit”) służący przebudowie samochodu z grupy N4 na R4. Owe auta zyskają pakiet modyfikacji nadwozia redukujący ich masę o kilkadziesiąt zbędnych kilogramów, 34-milimetrową zwężkę na turbinie oraz zmodyfikowane zawieszenie. Tak skonfigurowany samochód może być bardzo groźnym rywalem dla aut S2000, szczególnie na polskich OS-ach, znanych ze swej nietypowej specyfiki. Rajdówka Mitsubishi Lancer Evolution w specyfikacji R4 będzie mocno zbliżona technologicznie do samochodów WRC z początku XXI wieku.
Mitsubishi Lancer Evolution RS jest dostępny w 2 opcjach: F24 w cenie 175 000 zł oraz F25, wzbogaconej o 18” aluminiowe obręcze kół ENKEI, 18” wentylowane hamulce tarczowe i 4-tłoczkowe zaciski BREMBO (z przodu), 17” hamulce tarczowo-bębnowe i 2-tłoczkowe zaciski BREMBO (z tyłu), która kosztuje 183 000 zł.
Auto można zamówić w 2 kolorach: niemetalizowanym białym lub metalizowanym czerwonym.
Lancer Evolution w wersji RS nie jest objęty gwarancją Mitsubishi Motors. Ten model jest dostępny na zamówienie a czas oczekiwania na wydanie pojazdu od momentu złożenia zamówienia to około 4 miesiące.
Mitsubishi Lancer Evolution X RS |
|||
Kod modelu | CZ4ASNDFZLA | ||
Silnik | 4B11 | ||
Skrzynia biegów | 5MT | ||
Wymiary i wagi | |||
Długość | mm | 4505 | |
Szerokość | mm | 1810 | |
Wysokość | mm | 1480 | |
Rozstaw osi | mm | 2650 | |
Rozstaw kół | Przód | mm | 1545 |
Tył | mm | 1545 | |
Prześwit | mm | 140 | |
Masa własna | kg | 1490 | |
Dopuszczalna masa całkowita | kg | 2040 | |
Ilość miejsc | osób | 5 | |
Osiągi | |||
Spalanie | Średnie | L/100km | 10.2 |
Miasto | 13.6 | ||
Poza miastem | 8.3 | ||
Prędkość maksymalna | km/h | 240 | |
Min. promień zawracania | m | 5.9 | |
Silnik | |||
Typ | 2.0 DOHC I/C T/C 16 zaworowy MIVEC (4B11) | ||
Paliwo / Oktany | Benzyna Premium/RON98 | ||
Pojemność | cm3 | 1998 | |
Średnica i skok tłoka | mm | 86.0 x 86.0 | |
Spężanie | 9.0 | ||
Moc maksymalna (EEC net) | kW (KM) / obr./min. | 217(295)/6,500 | |
Maksymalny moment obrotowy | Nm (kgm) / obr./min. | 366(37.3)/3,500 | |
Układ paliwowy | |||
Zasilanie | ECI-MULTI | ||
Pojemność zbiornika | L | 55 | |
Układ elektryczny | |||
Akumulator | 65D26L | ||
Alternator | V-Ah | 12-130 | |
Rozrusznik | V-kW | 12-1.4 | |
Układ przeniesienia napędu | |||
Skrzynia biegów | 5-biegowa manualna | ||
Przełożenia | I | 2.857 | |
II | 1.950 | ||
III | 1.444 | ||
IV | 1.096 | ||
V | 0.761 | ||
Wsteczny | 2.892 | ||
Główne | 4.687 | ||
Układ kierowniczy | |||
Typ | Przekładnia kierownicza zębatkowa ze wspomaganiem hydraulicznym | ||
Zawieszenie | |||
Przednie | Kolumny MacPherson ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem | ||
Tylne | Wielowahaczowe ze stabilizatorem | ||
Hamulce | |||
Przednie | 15″ wentylowane hamulce tarczowe (przód)* | ||
Tylne | 15″ hamulce tarczowo-bębnowe (tył)* | ||
Opony | |||
Opony (przednie i tylne) | 205/60R16 92H* |