Rajdowy Lancer Evolution RS znów w Polskiej ofercie!

W związku z rosnącym zainteresowaniem ze strony klientów rajdowym Mitsubishi Lancerem Evolution RS, ten model pojawił się ponownie w polskiej ofercie. Na bazie tego modelu kierowcy rajdowi mogą przygotować zarówno samochód w specyfikacji N4, jak i R4.

Nowe Mitsubishi Lancer Evolution RS

Zgodnie z nowymi przepisami FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) Lancer Evolution RS uzyskał homologację dla klasy R4, będącej ostrą konkurencją dla pojazdów w klasie S2000. Taki samochód testuje obecnie znany kierowca rajdowy Michał Kościuszko.

Będzie drożej…

Mitsubishi Lancer Evolution RS X w opcji F24 kosztuje 175 000 zł ( w 2008 roku kosztował niecałe 120 tys. PLN ), co daje dobrą bazę do budowy rajdówki R4, która będzie dwukrotnie tańsza od samochodu rajdowego klasy S2000.

Lancer Evolution RS służy jako podstawa do budowy auta rajdowego (N4, R4) – między innymi w celu redukcji wagi usunięto w nim wiele elementów wyposażenia. Auto jest dostępne z napędem na 4 koła, aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 295 KM i 5-biegową manualną skrzynią biegów.

W porównaniu do obecnej grupy N4, przepisy regulujące nową klasę R4 są bardziej liberalne. Cyfra przy literze „R”, oznacza nie tylko podział według pojemności silnika, ale także stopień modyfikacji. I tak auta R1 będą najbliższe seryjnym, zaś R4 – zmodyfikowane w największym stopniu.

Przyszli nabywcy będą mogli kupić specjalny zestaw („kit”) służący przebudowie samochodu z grupy N4 na R4. Owe auta zyskają pakiet modyfikacji nadwozia redukujący ich masę o kilkadziesiąt zbędnych kilogramów, 34-milimetrową zwężkę na turbinie oraz zmodyfikowane zawieszenie. Tak skonfigurowany samochód może być bardzo groźnym rywalem dla aut S2000, szczególnie na polskich OS-ach, znanych ze swej nietypowej specyfiki. Rajdówka Mitsubishi Lancer Evolution w specyfikacji R4 będzie mocno zbliżona technologicznie do samochodów WRC z początku XXI wieku.

Mitsubishi Lancer Evolution RS jest dostępny w 2 opcjach: F24 w cenie 175 000 zł oraz F25, wzbogaconej o 18” aluminiowe obręcze kół ENKEI, 18” wentylowane hamulce tarczowe i 4-tłoczkowe zaciski BREMBO (z przodu), 17” hamulce tarczowo-bębnowe i 2-tłoczkowe zaciski BREMBO (z tyłu), która kosztuje 183 000 zł.

Auto można zamówić w 2 kolorach: niemetalizowanym białym lub metalizowanym czerwonym.

Lancer Evolution w wersji RS nie jest objęty gwarancją Mitsubishi Motors. Ten model jest dostępny na zamówienie a czas oczekiwania na wydanie pojazdu od momentu złożenia zamówienia to około 4 miesiące.

Mitsubishi Lancer Evolution X RS

Kod modelu CZ4ASNDFZLA
Silnik 4B11
Skrzynia biegów 5MT
Wymiary i wagi
Długość mm 4505
Szerokość mm 1810
Wysokość mm 1480
Rozstaw osi mm 2650
Rozstaw kół Przód mm 1545
Tył mm 1545
Prześwit mm 140
Masa własna kg 1490
Dopuszczalna masa całkowita kg 2040
Ilość miejsc osób 5
Osiągi
Spalanie Średnie L/100km 10.2
Miasto 13.6
Poza miastem 8.3
Prędkość maksymalna km/h 240
Min. promień zawracania m 5.9
Silnik
Typ 2.0 DOHC I/C T/C 16 zaworowy MIVEC (4B11)
Paliwo / Oktany Benzyna Premium/RON98
Pojemność cm3 1998
Średnica i skok tłoka mm 86.0 x 86.0
Spężanie
9.0
Moc maksymalna (EEC net) kW (KM) / obr./min. 217(295)/6,500
Maksymalny moment obrotowy Nm (kgm) / obr./min. 366(37.3)/3,500
Układ paliwowy
Zasilanie ECI-MULTI
Pojemność zbiornika L 55
Układ elektryczny
Akumulator 65D26L
Alternator V-Ah 12-130
Rozrusznik V-kW 12-1.4
Układ przeniesienia napędu
Skrzynia biegów 5-biegowa manualna
Przełożenia I 2.857
II 1.950
III 1.444
IV 1.096
V 0.761
Wsteczny 2.892
Główne 4.687
Układ kierowniczy
Typ Przekładnia kierownicza zębatkowa ze wspomaganiem hydraulicznym
Zawieszenie

Przednie Kolumny MacPherson ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem
Tylne Wielowahaczowe ze stabilizatorem
Hamulce

Przednie 15″ wentylowane hamulce tarczowe (przód)*
Tylne 15″ hamulce tarczowo-bębnowe (tył)*
Opony
Opony (przednie i tylne) 205/60R16 92H*

Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!