Golf Cabrio – wszystko o nowym modelu Volkswagena
Volkswagen wprowadził do sprzedaży najnowszą generację Golfa Cabrio. To doskonała wiadomość dla wszystkich wielbicieli aut tej marki. Nowe auto ma wszystkie cechy standardowego modelu, za które pokochały go miliony użytkowników na całym świecie, plus wiele nowoczesnych rozwiązań, zaprojektowanych specjalnie dla kabrioletu.
Nowoczesny soft top
Nowy Golf Cabrio będzie wyposażony w miękki, składany dach typu soft top, wykonany ze specjalnej tkaniny. Dach został tak zaprojektowany, aby w połączeniu z nowymi uszczelkami przy drzwiach i szybach jak najbardziej ograniczyć dobiegający z zewnątrz hałas. Dzięki temu Golf kabriolet jest jednym z najcichszych obecnie kabrioletów, dostępnych w sprzedaży. Dach składa się ze stelażu, podsufitki, miękkiej maty i powłoki zewnętrznej. Specjalnie zaprojektowane szwy podłużne służą jako dodatkowe rynienki do odprowadzania wody z dachu. Dach składany jest przez system elektrohydrauliczny. Rozłożenie trwa 11 a złożenie 9 sekund. Nowoczesna konstrukcja dachu sprawiła, że zajmuje on mało miejsca w bagażniku. Dzięki temu pozostała dość spora przestrzeń bagażowa, wynosząca 250 litrów (przy złożonym i rozłożonym dachu). Przełącznik do obsługi dachu znajduje się na konsoli środkowej. Dach można otwierać i zamykać przy maksymalnej prędkości jazdy 30km/h. Dach jest blokowany i odblokowywany poprzez całkowicie automatyczny elektromechaniczny system zamykania. Z dachem połączona jest tylna szyba (łączona systemem zgrzewania ultradźwiękowego), która zapewnia dużą widoczność jak na kabriolet.
Nowy Golf Cabrio zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa
Nowy kabriolet jest wyposażony w wysuwające się pałąki, zabezpieczające przed skutkami dachowania. Składają się one z zamontowanego na stałe profilu aluminiowego oraz wewnętrznego profilu, który jest odblokowywany elektromagnetycznie. Pałąki wysuwają się w górę (w ciągu 0,25 sekundy) po przekroczeniu określonego przyspieszenia poprzecznego lub pochylenia samochodu. Za aktywacje pałąków odpowiada moduł, który steruje również pracą poduszek powietrznych. Golf Cabrio posiada także specjalne wzmocnienia nadwozia. Wzmocniono ramę przedniej szyby, a modyfikacjom mającym na celu wzmocnienie konstrukcji zostały poddane progi, podłoga, tylna belka oraz drzwi auta. Kabriolet posiada także aluminiową osłonę silnika, która dodatkowo zwiększa sztywność całego auta. Dwa boczne wzmocnienia w obrębie progów oraz wzmocnione powiązanie ramy pomocniczej z tyłu to kolejne elementy, które zwiększają sztywność i redukują drgania własne nadwozia. Współczynnik statycznej sztywności skrętnej osiąga ponad 13500 niutonometrów na stopień, pierwsza częstotliwość wywołująca drgania skrętne leży powyżej 17,5 Hz, co jest doskonałą wartością dla kabrioletu. Tak wysoka sztywność jest wyraźnie odczuwalna przez kierowcę i pasażerów oraz ma wpływ na stabilność. Warto zwrócić też uwagę na poduszki powietrzne, które zostały opracowane specjalnie na potrzeby kabrioletu. Są to poduszki Thorax, które łączą w sobie zalety poduszki powietrznej i kurtyny bocznej a ich zadaniem jest chronienie głowy i klatki piersiowej kierowcy i pasażera. Oprócz nich po stronie kierownicy znajduje się także poduszka chroniąca kolana.
Design Golfa Cabrio
Na pierwszy rzut oka design nie odbiega zbytnio od standardowego Golfa. Jednakże w kabriolecie zastosowano szereg zmian. Zmieniony został kształt przedniej szyby, która w kabriolecie jest bardziej płaska. Dzięki temu auto ma bardziej sportowy wygląd. W opcji można zamówić reflektory bi-ksenonowe, które mają dość ciekawą budowę. Otóż w obudowie podwójnych reflektorów znajdują się także światła do dziennej jazdy, składające się z 15 diod LED. Tył samochodu został zaprojektowany zupełnie od nowa. Krótka pokrywa bagażnika, która wysoko się unosi, pozwala na wygodne umieszczanie rzeczy w bagażniku. Wokół górnej krawędzi nadwozia umieszczono chromowaną listwę ozdobną. Seryjnie auto jest wyposażane w 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich z oponami 205. W opcji dostępne są 4 typy kół ze stopów metali lekkich (3 rodzaje 17-calowych i jeden 18-calowych).
Wnętrze Golfa Cabriolet
Golf Cabriolet oferuje najwięcej miejsca w swojej klasie. Zapewnia wygodę podróżowania dla czterech pasażerów. Przednie fotele posiadają funkcję Easy-Entry, która ułatwia zajmowanie miejsca na tylnej kanapie. W bagażniku zamontowano haczyki na torby oraz cięgno, służące do odblokowywania oparcia tylnej kanapy (można ją składać w stosunku 50:50). Jakość materiałów w wersji podstawowej auta nie odbiega od tej stosowanej w standardowym Golfie.
Bogate wyposażenie seryjne
Golf Cabriolet posiada w standardzie chromowane listwy na osłonie chłodnicy. Z tyłu auto ma diodowe, przyciemniane światła i zderzak, wystylizowany na sportowo. W standardzie znajdują się również szyby termoizolacyjne oraz 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Atlanta. Wyposażenie standardowe obejmuje również automatyczną klimatyzację Climatronic, dwie lampki do czytania, system ułatwiający ruszanie pod górę oraz regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy. W modelach z BlueMotion Technology auta są wyposażone w systemy rekuperacji oraz Start-Stop. To nie koniec standardowego wyposażenia auta. Należą do niego jeszcze elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek z pilotem, wysokiej jakości filtr przeciwpyłkowy, chromowane pierścienie wokół zegarów, skórzana kierownica oraz chłodzony schowek w desce rozdzielczej po stronie pasażera. Nie zabraknie także seryjnie montowanego zestawu audio, który składać się będzie z radia z odtwarzaczem płyt CD i 4 głośników. Auto już w wersji podstawowej posiada dobre wyposażenie. Jeżeli jednak nabywca nie jest nim usatysfakcjonowany w pełni, może wybierać spośród siedmiu pakietów wyposażenia dodatkowego. Jednym z pakietów, ma który warto zwrócić uwagę jest pakiet 990. Jest on znany kierowcom w Polsce, ponieważ jest oferowany także do innych modeli tej marki. Pakiet zawiera między innymi radio z ośmioma głośnikami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, alarm z dozorem wnętrza i czujnikiem przechyłu, automatyczne obniżane lusterko zewnętrzne przy włączonym biegu wstecznym, ogrzewane przednie fotele, spryskiwacze reflektorów, ogrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej oraz kontrolkę poziomu spryskiwaczy.
Kolory i warianty siedzeń
Kupujący mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów lakieru. Niestety, za lakier metaliczny trzeba już dopłacić. Dostępnych będzie siedem rodzajów lakierów metalicznych i będą to: Dark Purple, Shark Blue, Sunset Red, Reflexsilber, Tungsten Silver, United Grey i Night Blue oraz jeden lakier perłowy Deep Black. Standardowa tapicerka będzie miała kolor czarny Titan i będzie wykonana z tkaniny Scout. W opcji oferowane będą tapicerki Scout/Merlin w kolorach czarnym lub popielatym Perl. Istnieje również możliwość (jako opcja lub w pakiecie wyposażenia dodatkowego Performance) pokrycia siedzeń tapicerką skórzaną w czterech odcieniach: trufli, czerni, Ceramique i czerwieni.
Silniki
Nabywcy tego auta będą mogli wybierać spośród czterech jednostek benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Dostępne będą następujące jednostki napędowe:
Jednostki benzynowe:
• 1.2 TSI – 77 kW/105 KM (przekładnia 6-biegowa), czterocylindrowy, zbudowany zgodnie z zasadą maksymalnej mocy przy minimalnym spalaniu, auto rozpędza się do 100km/h w 11,7 sekundy. Spalanie 5,9l/100km, emisja CO2 139 g/km CO2. Maksymalny moment obrotowy 175 Nm jest dostępny między 1.500 a 4.000 obr./min.
• 1.4 TSI – 90 kW/122 KM (przekładnia 6-biegowa, opcjonalnie 7-biegowa DSG) moy 90 kW/122 KM (przy 5.000 obr./min). Opcjonalnie silnik ten można połączyć z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (będzie dostępna jesienią). Zużycie paliwa – 6,4 l/100 km (149 g/km CO2). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,5 sekundy.
• 1.4 TSI – 118 kW/160 KM (przekładnia 6-biegowa, opcjonalnie 7-biegowa DSG) Silnik podwójnie doładowany przez turbosprężarkę i kompresor (Twincharger). Dysponuje mocą 118 kW/160 KM (przy 5.800 obr./min), może być również połączony z 7-biegową DSG (przekładnią dwusprzęgłową). Średnie spalanie z manualną skrzynią biegów wynosi 6,4 l/100 km (150 g/km CO2), przy zastosowaniu DSG spalanie jest mniejsze i wynosi 6,3 l/100 km (148 g/km CO2). TSI rozwija maksymalny moment obrotowy 240 Nm między 1.500 a 4.500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 sekundy. Prędkość maksymalna z tym silnikiem wynosi 216 km/h.
• 2.0 TSI – 155 kW/210 KM (6-biegowa DSG) . Najmocniejszy silnik w ofercie. Moc jest w tym przypadku przenoszona seryjnie na przednie koła przez 6-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. Spalanie 7,5 litra/100km (175 g/km CO2). Prędkość maksymalna 235 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 7,3 sekundy.
Jednostki wysokoprężne
• 1.6 TDI – 77 kW/105 KM (przekładnia 5-biegowa) Czterocylindrowy silnik z maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm (1.500 do 2.500 obr./min). Opcjonalnie istnieje możliwość wyposażenia tej wersji w pakiet BlueMotion Technology (system Start- Stop i rekuperacja). Spalanie z BlueMotion Technology – 4,4 l/100 km (117 g/km CO2). Standardowy silnik 1.6TDI spala 4,8 l/100 km (125 g/km CO2). Przyspieszenie od ) do 100 km/h – 12,1 sekundy. Prędkość maksymalna 188 km/h.
• 2.0 TDI – 103 kW/140 KM (przekładnia 6-biegowa, opcjonalnie 6-biegowa DSG) Czterocylindrowy silnik o pojemności 1.968 cm3 i mocy 103 kW/140 KM (przy 4.200 obr./min). Silnik jest seryjnie łączony z pakietem BlueMotion Technology. Opcjonalnie ten wariant silnika zostanie wprowadzony jesienią i będzie dostępny z 6-biegową DSG (dwusprzęgłową skrzynią biegów). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 207 km/h. Dla wersji z DSG prędkość maksymalna jest nieco niższa: 205 km/h. Średnie zużycie paliwa Golfa Cabriolet 2.0 TDI jest niskie: 4,5 l/100 km z manualną skrzynią biegów,5,1 litra w wersji z DSG. Odpowiednie wartości emisji CO2 wynoszą 119 g/km i 134 g/km (DSG).
Ile kosztuje nowy Golf Cabriolet?
Golf Cabriolet to ciekawa alternatywa
Po drogach Europy poruszają się miliony aut modelu Golf. Samochód miał i ma dziesiątki zalet, które spowodowały tak dużą popularność. Nowy Cabriolet może pomóc wyróżnić się spośród setek tysięcy innych aut tej marki. To nadal Golf, dobry, bezawaryjny, ładny, kompaktowy Golf, ale o jakże drapieżnym, ciekawym i rzucającym się w oczy charakterze. Zastosowanie szeregu nowoczesnych rozwiązań powoduje także, iż nie jest to auto jedynie dla mieszkańców Wysp Kanaryjskich, gdzie przez 320 dni w roku świeci słońce. Producent chce, aby jego Golf Cabriolet stał się kabrioletem, używanym przez 365 dni w roku w wielu zakątkach Europy. Czy mu się to uda? Zobaczymy.