Volkswagen Polo GTI oraz Golf GTI Edition 35 w Polsce

Od nowego roku, a dokładnie  już od  2 stycznia oferta polskich salonów Volkswagena  wzbogaci się o dwa nowe modele: Polo GTI oraz jubileuszową wersję Golfa GTI – Edition 35. Dynamika, świetne prowadzenie i ogromna frajda z jazdy przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa to, zdaniem producenta, wspólny mianownik tych dwóch samochodów.

Volkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTI

Pod maską Polo GTI znajdziemy silnik TSI o pojemności 1.4 litra z kompresorem i turbosprężarką o mocy 180 KM. Ważący niespełna 1.269 kilogramów samochód do „setki” przyspiesza w zaledwie 6,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 229 km/h. Cała moc przekazywana będzie na przednie koła za pomocą automatycznej przekładni DSG, a za trakcję podczas pokonywania ciasnych zakrętów odpowiedzialna będzie elektroniczna blokada poprzeczna (XDS). Polo w tej wersji potrafi pokazać „pazur”, jest zwrotne i dynamiczne, a w ujawnieniu swojej dzikości doskonale pomaga mu seryjna 7-biegowa skrzynia DSG. Ta dwusprzęgłowa przekładnia łączy w sobie sportowe cechy i oszczędność przekładni manualnej z komfortem obsługi przekładni automatycznej. Alternatywnie do trybu w pełni automatycznego, DSG pozwala także na manualną zmianę przełożenia – dźwignią selekcyjną lub seryjnymi łopatkami na kierownicy.

Oszczędny sportowiec – Polo GTI

Ten mały sportowiec może pochwalić się bardzo niskim spalaniem, które w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 5,9 litra na 100 kilometrów. Poprzedni model Polo GTI, wyposażony jeszcze w 1.8-litrowy silnik turbo, zużywał 7,9 litra (188 g/km CO2). Nowe Polo GTI jest, zatem o 25 procent oszczędniejsze i może pochwalić się tytułem najoszczędniejszego GTI w historii.

volkswagen Polo GTISeryjnie Polo GTI wyposażone jest w ESP wraz z XDS, centralny zamek, klimatyzację, radio z CD, multifunkcyjną kierownicę obszytą skórą z łopatkami do zmiany biegów, czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz pakiet elementów charakterystycznych dla GTI, na który składają się m.in.: czerwone listwy na osłonie chłodnicy, wlot powietrza w przednim spojlerze o strukturze plastra miodu, rozszerzenia na progach, tylny spojler, 17-calowe koła ze stopu metali lekkich Denver i podwójna końcówka rury wydechowej. Cena nowego Polo GTI to 76.390 zł.

Volkswagen Golf GTI Edition 35

Kiedy latem w 1976 roku rozpoczynano produkcję pierwszego Golfa GTI nikt nawet nie przypuszczał, że po 35 latach model ten będzie mógł się pochwalić tak ogromną popularnością, że jego silniki osiągną moc ponad 200 KM, a w 2011r. sprzedanych będzie już niemal dwa miliony egzemplarzy. Z okazji 35. rocznicy rozpoczęcia produkcji tego modelu Volkswagen zaprezentował jubileuszowy model Edition 35, który dostępny jest już także w polskich salonach.

Golf GTI jeszcze mocniejszy

Volkswagen Golf GTI 35W nowym Golfie popracowano nad silnikiem i teraz osiąga on moc 235 KM, a więc o 25 KM więcej niż wersja standardowa. Sprint do pierwszej ,,setki” zajmuje mu 6,6 sekundy a prędkość maksymalna to aż 247 km/h.W GTI sportowe osiągi zawsze szły w parze z rozsądnym zużyciem paliwa, więc i tym razem nic się nie zmieniło, a jubileuszowy model zużywa 8,1 l/100 km. Wersja z przekładnią DSG jest jeszcze oszczędniejsza – spalanie wynosi 8 l/100 km. Dzięki tym wartością Golf GTI Edition 35 mieści się w czołówce najoszczędniejszych samochodów w swojej klasie.

O designie Golfa…

Design to tradycyjne i harmonijne połączenie klasycznych elementów z GTI z elementami wyposażenia przygotowanymi specjalnie z myślą o Edition 35. Zmienione elementy zewnętrzne i detale wnętrza świadczą o wyjątkowym charakterze tego samochodu. Logo z liczbą „35” znajduje się na błotnikach, listwach progowych i oparciach siedzeń.
Seryjnie samochód ten wyposażony jest także w ESP, boczne i czołowe poduszki powietrzne, kurtyny oraz poduszkę kolanową, reflektory biksenonowe ze światłami LED do jazdy w dzień, automatyczną klimatyzację, radio CD z czytnikiem MP3, kierownicę multifunkcyjną oraz 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Watkins Glen.

Podobnie jak w klasycznym Golfie, także dla GTI Edition 35 dostępny jest opcjonalny pakiet 990 w cenie 990 zł, który obejmuje m.in. Radio RCD 310 z czytnikiem MP3 i z ośmioma głośnikami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z funkcją wizualizacji na ekranie radia, autoalarm z niezależnym zasilaniem, podgrzewane fotele i dysze spryskiwaczy oraz spryskiwacze reflektorów. Golf GTI Edition 35 z manualną skrzynią biegów kosztuje 113.690 zł, za wersje z automatem  DSG trzeba zapłacić  prawie 8 tys. zł więcej.

Volkswagen Polo GTI Śmiało można powiedzieć ze wszystkie  GTI mają w sobie „to coś”, coś to pociąga fanów VW i ma w sobie ogromną dawkę uroku. Nowe GTI są zadziwiające w swej prostocie, gotowe w każdym momencie pokazać swój „lwi pazur”. To wszystko złożyło się na komercyjny sukces, który zapewne kontynuowany będzie wraz z kolejnymi generacjami.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!