Chevrolet Camaro – 432 KM za 200 tysięcy
W polskich salonach sprzedaży pojawił się najbardziej drapieżny z Chevroletów – model Camaro. Podobnie jak w innych krajach Europy jest dostępny w dwóch wersjach – Coupe oraz Convertible (kabriolet). Ceny tej piekielnie szybkiej maszyny zaczynają się już od 200 tysięcy złotych.
Chevrolet Camaro – nawiązanie do legendy
Pierwszy Chevrolet Camaro wyjechał z amerykańskiej fabryki w 1966 roku. Od razu postawiono przed nim niełatwe zadanie. Miał być głównym konkurentem dla Forda Mustanga. 45 lat później do sprzedaży w Polsce wkracza V generacja kultowego muscle cara. Samochód zachował charakterystyczne, amerykańskie cechy swoich przodków. Jest nie tylko bardzo mocny, ale i efektowny. Tańszą wersją Camaro jest Coupe. Nieco więcej trzeba zapłacić za wersję ze składanym, brezentowym dachem. Oba modele wyglądają bardzo masywnie na co wpływ mają duże nadkola (zwłaszcza z tyłu) i efektowne przetłoczenie na masce. O tym, z jakim autem mamy do czynienia informuje agresywnie wystylizowany body kit.
W paszczy potwora
Wyraz ,,Camaro” we francuskim slangu oznacza kompana, przyjaciela
Przyciski i przełączniki zdobiące kokpit Chevroleta Camaro nawiązują stylistycznie do poprzednich edycji. Chromowane wstawki ożywiają ciemne materiały wykończenia wnętrza. Podobną funkcję spełnia także oświetlenie Blue Ice. Sportowe, głęboko osadzone zegary to nie jedyne wskaźniki w Camaro. Niektóre parametry można odczytać z zegarów umieszczonych na dole panelu centralnego. W opcjach wyposażenia znalazły się oczywiście wyłącznie skórzane obicia foteli. Czarna lub beżowa skóra to standard, za pomarańczową trzeba dopłacić.
432 KM z silnika 6.2 l LS3 V8
Prędkość maksymalną Camaro elektronicznie ograniczono do 250 km/h
Chevrolet Camaro nie jest królem oszczędzania. Jego konstruktorzy zignorowali ekologiczne trendy, chyląc głowę ku tradycji i zamontowali pod maską ogromną widlastą jednostkę o pojemności 6.2 l. Moc rzędu 432 KM i maksymalny moment obrotowy 569 Nm przy 4 600 obr./min. to największe atuty Camaro. Masywny wóz rozpędza się do 100 km/h w 5,2 sekundy lub 5,4 s w przypadku kabrioletu. Najwyższą mocą cieszyć się będą nabywcy auta z manualną skrzynią biegów. Silnik Camaro z automatem, mimo podobnych parametrów jest słabszy i osiąga maksymalną moc 405 KM. Ma to niewielki wpływ na przyspieszenie. Coupe osiąga ,,setkę” w 5,4 s, a Convertible w 5,6 s. Maksymalną prędkość ograniczono do 250 km/h.
Chevrolet Camaro oszczędza paliwo – mimo wszystko
System zarządzania zużyciem paliwa pozwala zaoszczędzić do 7,5 % benzyny
Aby zapobiec PR-owej klęsce na rynku europejskim, Amerykanie zastosowali w Chevrolecie Camaro system zarządzający zużyciem paliwa. Będzie on jednak zainstalowany tylko w autach ze słabszym silnikiem L99 z automatyczną skrzynią biegów. Podczas mniej dynamicznej jazdy system zamyka cztery z ośmiu cylindrów, co daje oszczędności rzędu 7,5 %. Mimo wszystko Camaro nie można nazwać ekologicznym samochodem. Średnie spalanie wynosi 14,1 l w manualu i 13,1 l na 100 km w autach z automatem.
Polskie ceny Chevroleta Camaro
Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami producenta, model Camaro w podstawowej wersji wyposażenia (z nadwoziem coupe i manualną skrzynią) kosztuje niespełna 200 tysięcy złotych. Dokładnie 199 900 zł. To niemało, ale samochód w wersji podstawowej może pochwalić się bogatą listą wyposażenia (m.in. 20” felgi aluminiowe, zestaw audio, kamera cofania). Najdroższe Camaro kosztuje 232 900 zł. To wersja Convertible z automatem.
Chevrolet Camaro 6.2 V8 |
|||||
Wersja | Moc / Moment obrotowy | Przysp. do 100 km/h | Prędkość maks. | Spalanie* | Cena w zł |
Coupe MT | 432 KM / 569 Nm | 5,2 s. | 250 km/h | 20,9/10,2/14,1 | 199 900 |
Coupe AT | 405 KM / 556 Nm | 5,4 s. | 250 km/h | 18,9/9,7/13,1 | 207 900 |
Convertible MT | 432 KM / 569 Nm | 5,4 s. | 250 km/h | 20,9/10,2/14,1 | 224 900 |
Coupe AT | 405 KM / 556 Nm | 5,6 s. | 250 km/h | 18,9/9,7/13,1 | 232 900 |
* spalanie w mieście /w trasie / średnie