Mirage i PX-MiEV II – dwa nowe pomysły Mitsubishi
Podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych w Tokio, dwa ciekawe samochody zaprezentuje jeden z gospodarzy – japońska marka Mitsubishi. Mirage to małe, z założenia oszczędne auto. PX-MiEV II jest koncepcyjnym, hybrydowym SUV-em.
Mirage – mały i tani
Kompaktowy model Mirage ma walczyć o sukces na rynkach wschodzących. Klientom z krajów bardziej rozwiniętych, imponować ma niskie spalanie i symboliczna emisja CO2. Wersja na rynek japoński powinna spalać niewiele ponad 3 litry paliwa na 100 km. Na tak dobry wynik wpływać ma aerodynamiczne nadwozie, w tym atrakcyjnie wyglądające przetłoczenia na masce i drzwiach. Masa pojazdu została maksymalnie ograniczona, zmniejszono opory toczenia kół. Mirage będzie mógł przewieźć maksymalnie pięć osób. Pod jego maską znajdzie się zmodyfikowany, trzycylindrowy silnik 1.0 MIVEC. Zostanie on zestrojony z automatyczną przekładnią bezstopniową CVT. Na niskie zużycie paliwa dodatkowo będzie wpływał system Auto Stop & Go.
Mitsubishi Mirage – powrót do przeszłości
Mirage to model produkowany przez Mitsubishi od 1978 do 2002 r. W tym czasie światło dzienne ujrzało aż pięć generacji tego auta. Nowy Mirage ma nawiązywać do przodków, jednocześnie wprowadzając ekologiczne innowacje. Samochód do sprzedaży trafi już w marcu 2012 r. Na początek będzie oferowany w Tajlandii.
Concept PX-MiEV II – hybrydowy SUV
Mitsubishi kontynuuje ekologiczną ofensywę zapoczątkowaną dwa lata temu, wprowadzeniem na rynek w pełni elektrycznego samochodu i-MiEV. Tym razem firma zaprezentuje koncepcyjny model auta hybrydowego typu SUV. Pięciomiejscowy pojazd o wymiarach 4660x1830x1680 mm posiada dwa silniki elektryczne oraz czterocylindrową jednostkę spalinową 2.0 MIVEC. Łączna moc silników elektrycznych to 120 kW, co daje ponad 160 KM. Średnie zużycie paliwa PX-MiEV II ma zamykać się w imponującym zakresie 1,6 l na 100 km. Bez użycia silnika spalinowego samochód może przejechać tylko 50 km, ale z jego pomocą aż 800 km. Jednostka konwencjonalna będzie ładować akumulatory i, w razie potrzeby, napędzać koła. SUV będzie dysponował napędem 4×4 połączonym z układem kontroli trakcji S-AWC. Układ ten oparto konstrukcyjnie na rozwiązaniu znanym z modelu Lancer Evolution X.