Nowe Mitsubishi Outlander – dane techniczne i zdjęcia
Mitsubishi ujawniło większość danych na temat nowej generacji modelu Outlander. Ceny poznamy jesienią. Silniki MIVEC i DiD uległy modyfikacjom, dzięki którym nowy Outlander ma być samochodem ekologicznym
Nowa generacja Mitsubishi Outlander – styl
Mniejszy opór powietrza
Najnowsze wcielenie popularnego SUVa Mitsubishi znacząco nie różni się rozmiarami od poprzednika. Producent reklamuje go jako crossovera klasy premium, którego ,,potężny kształt harmonizuje z prostymi powierzchniami wolnymi od zbędnych upiększeń”. Rzeczywiście nowy Outlander nie wyróżnia się z tłumu podobnych samochodów. Jedyną zmianą na plus jest nowy pas przedni, który wprowadza powiew świeżości do dość kanciastej dotąd stylistyki marki. Zmiana ma przyczynić się do poprawy współczynnika oporu powietrza. Nowy Outlander jest też o ponad 100 kg lżejszy od poprzednika.
Nowe, aerodynamiczne oblicze mają mieć także nowe generacje innych modeli Mitsubishi. Outlander jest więc swego rodzaju prekursorem.
Dużych zmian nie zaobserwujemy za to wewnątrz auta. Kokpit nadal jest czytelny i prosty. Poprawiono jakość niektórych materiałów. Atutem nowego Outlandera może być długa lista wyposażenia dodatkowego. Można zamówić m.in. elektrycznie otwierany bagażnik. SUV Mitsubishi ma teraz więcej miejsca na tylnych fotelach. Znacząco zwiększył się bagażnik (aż o 50 l – teraz 600 l), mimo że auto jest 10 cm krótsze. Siedem poduszek powietrznych i nowoczesne systemy (m.in. system zapobiegania kolizji, zatrzymujący pojazd przy prędkości poniżej 30 km/h) powinny zapewnić Outlanderowi dobry wynik w testach EuroNCAP.
2.0 MIVEC i 2.2 DiD w Mitsubishi Outlander – silniki MIVEC i DiD ze zmniejszoną mocą!
Zaskoczeniem jest modernizacja silników Mitsubishi. Diesel 2.2 DiD ma teraz moc 150 KM, a więc aż o 27 KM niższą niż w poprzednim Outlanderze. Nie zmienił się za to maksymalny moment obrotowy. Co więcej 370 Nm jest teraz osiągane już przy 1750 obr./min. (poprzednio 2 000 obr./min.). Osiągi auta nie powinny ulec zmianie ze względu na wspomniane wyżej modyfikacje (masa, opór powietrza). Według producenta, spalanie diesla ma wynosić średnio 5,6 l na 100 km. Ale trudno uwierzyć w te dane na słowo. Wkrótce opublikujemy test nowego Outlandera, właśnie w wersji 2.2 DiD.
Moc silnika benzynowego 2.0 MIVEC wzrosła, ale nieznacznie, bo jedynie o 3 KM i wynosi teraz 150 KM. Co ciekawe, aby zmniejszyć masę jednostki, zrezygnowano z podwójnego wałka rozrządu w głowicy (teraz to SOHC). Wersję benzynową będzie można wyposażyć w skrzynię automatyczną, bezstopniową CVT. Napęd na wszystkie koła może teraz pracować w trzech trybach. W trybie ECO, napęd przenoszony jest jest na koła przednie, a tylne dołączają się tylko w momencie poślizgu. Tryb AUTO przekazuje moment na obie osie przy czym większość kierowana jest na przód. Tryb LOCK powoduje stałe zblokowanie napędu na cztery koła.
Mitsubishi Outlander – kiedy ceny?
Ceny nowego Mitsubishi Outlander poznamy pod koniec sierpnia. Prawdopodobnie będą o kilka tysięcy złotych wyższe niż w przypadku obecnej generacji. W przyszłym roku na rynku pojawi się wersja plug-in, czyli pierwsza hybryda z napędem na cztery koła w klasie dużych SUVów.
Outlander – nowości i udogodnienia:
- zmniejszona emisja CO2 (poniżej 130 g/km)
- bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa (Forward Collision Mitigation, system Lane Departure Warning, Active Cruise Control)
- elektrycznie otwierana tylna klapa
- ksenonowe reflektory Super-HiD “Wide Vision”