Volkswagen Up GT i Opel Astra OPC – segment hot hatch

Dwa niemieckie koncerny przygotowują się do prezentacji sportowych wersji niedawnych premier. Volkswagen Up! oraz Opel Astra GTC doczekały się swoich wyczynowych edycji.

Volkswagen Up GT jak Golf R?

Volkswagen UP GTVolkswagen zapowiedział możliwość wypuszczenia na rynek sportowej wersji modelu Up! już podczas premiery samochodu we Frankfurcie. Wciąż nie wiadomo, czy Up GT pojawi się w salonach sprzedaży, ale niemiecki koncern zaprezentował właśnie zdjęcia tego konceptu. Usportowiona wersja różni się od podstawowej większym grillem, dyfuzorem, szerszymi zderzakami oraz siedemnastocalowymi felgami. Wielkie koła zapożyczono od Golfa R. Dzięki nim Up! wygląda bardziej rasowo. Sportowo wystylizowane ma zostać także wnętrze Up’a GT. Pojawią się niebiesko czarne materiały oraz sportowa kierownica.

Opel Astra OPC – sportowa stylizacja

Opel Astra OPCZaprezentowana we Frankfurcie Astra GTC z auta sportowego miała w zasadzie jedynie stylistykę. Prawdziwie wyczynową odmianę Astry, Opel zaprezentuje w najbliższym czasie. Stylistyka Astry OPC w porównaniu do podstawowej odmiany, czy nawet wersji GTC, jest imponująca. Przeprojektowano zderzaki a gdzieniegdzie dodano chromowane nakładki. Duży grill i ogromne aluminiowe felgi zyskały sportowy charakter. Wewnątrz zmieniono niektóre przyciski i wskaźniki, dodano całkowicie nowe, kubełkowe fotele.

280 KM w Astrze, 100 KM w Up’ie

Opel Astra OPCOpel Astra OPC otrzyma dwulitrowy silnik benzynowy, który będzie generował 280 KM i aż 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednoska współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną. Napęd jest przenoszony na koła przednie.  Prędkość maksymalna to 250 km/h.

 

O napędzie Volkswagena Up’a GT na razie nie wiadomoVolkwagen Up GT zbyt wiele. Prawdopodobnie będzie zań odpowiadać doładowana jednostka 1.0, która będzie w stanie wygenerować ponad 100 KM. Możliwe jest także wykorzystanie volkswagenowskiego silnika 1.4 TSI. Wtedy moc mogłaby przekroczyć nawet 150 KM, czyniąc z lekkiego Up’a godnego konkurenta Abartha 500.

Astra OPC na torze Nurburgring

Opel Astra OPCUp GT to na razie model będący w fazie koncepcyjnych rozważań. Astra OPC to ,,prawdziwy” samochód, który już przeszedł testy na torze Nurburgring. Auto dobrze trzyma się drogi podczas szybkiej jazdy dzięki usztywnionemu zawieszeniu i zoptymalizowanemu układowi jezdnemu. System FlexRide pozwala na wybór jednego z trzech trybów pracy: Normal, Sport i OPC. Oczywiście to ten ostatni najlepiej oddaje charakter pojazdu. O bezpieczeństwo dbać będą mocne sportowe hamulce od Brembo.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!