Opel Astra OPC i konkurencja – porównanie sportowych kompaktów

Produkowany w Gliwicach Opel Astra OPC będzie kosztował co najmniej 127 950 zł. Cena nie jest dużym zaskoczeniem, choć właśnie ze względu na miejsce produkcji, mogłoby być taniej. Astra OPC nie będzie najtańszym sportowym kompaktem w Polsce. Porównajmy ją z innymi. Opel Astra OPC

Opel-Astra-OPC

Najnowsza OPC jest najszybszą i najmocniejszą Astrą w historii. Broni się bogatym wyposażeniem standardowym (m.in. nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja), ale to w zasadzie nic nadzwyczajnego w tej kategorii. Sportowe kompakty i tak są zbyt szybkie i zbyt drogie, by kupować je z rozsądku. Jeśli już robimy coś szalonego, po co oszczędzać na wyposażeniu? Mimo wszystko przy zakupie, wypadałoby poznać całą ofertę rynkową. Astra OPC wbrew pozorom ma wielu konkurentów. Podam kilka przykładów.

Opel-Astra-OPC

Opel Astra OPC vs. Mazda 3 MPS

Te dwa samochody pochodzą z dwóch różnych światów, ale mają jedną cechę wspólną. Niemal identyczną cenę. Do tego podobne wyposażenie i osiągi (do 100 km/h – Astra OPC – 6 s, 3 MPS – 6,1 s). Astra OPC jest samochodem bardziej nowoczesnym stylistycznie i technologicznie (trzy tryby pracy zawieszenia, które naprawdę działają), 3 MPS nadrabia potencjalną użytecznością w codziennej eksploatacji (5-drzwiowa, duży bagażnik). To, które z tych aut jest lepsze muszą rozstrzygnąć testy na torze. Mimo wszystko coś tu nie gra z ceną. Silnik Astry to 2.0 280 KM. Zapewnia minimalnie lepsze osiągi niż motor Mazdy – 2.3 DISI 260 KM. Zaraz, zaraz. Pojemność powyżej 2 litrów? A więc mimo ekologicznej marży japońskie auto kosztuje tyle, co produkowany w Polsce Opel z mniejszą jednostką? Ktoś tu chyba zawyża cenę.

Mazda-3-MPS

Opel Astra OPC vs. Volkswagen Golf R

Zaletą Golfa R jest możliwość wyboru automatycznej skrzyni dwusprzęgłowej DSG oraz pięciodrzwiowego nadwozia. Na korzyść Opla przemawia niższa cena, nieporównywalnie ciekawsza stylistyka i nowinki techniczne typu mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na osi przedniej. Golf R ma pod maską jednostkę 2.0 TSI o mocy 270 KM, dzięki czemu jest szybszy od Astry (5,7 s do 100 km/h). Jest też jednak sporo droższy i to chyba jego największy minus.

vw-golf-r

Opel Astra OPC vs. Alfa Romeo Giulietta QV

Tak, tak. Te dwa auta także można ze sobą porównywać. Co prawda Alfa posiada słabszy silnik – 1.7 TBi 235 KM i osiąga prawie o sekundę gorszy wynik przyspieszenia do 100 km/h. Ale innowacyjne systemy, takie jak układy DNA, czy Dual Pinion wysoko zawieszają Astrze poprzeczkę. Gdyby w wersji QV dostępna była jeszcze skrzynia TCT, Giulia konkurowałaby z liderami segmentu. Na razie dwusprzęgłowa nowość Alfy nie jest niestety oferowana w topowej wersji. Astra OPC ma lepsze parametry niż Giulietta, choć ponownie kwestię tego, który samochód jest lepszy trzeba by rozstrzygać na torze. Dużym atutem Giulietty QV jest cena. Można mieć ją już za 109 400 zł.

Alfa-giul-qv

Opel Astra OPC vs. Renault Megane R.S.

Megane R.S. to chyba najmocniejszy rywal Astry OPC. Posiada silnik 2.0 265 KM, do 100 km/h przyspiesza także w 6 s, a przy tym można je mieć już za 103 650 zł. Powstrzymajmy jednak emocje. Jeśli doposażymy Megane do poziomu bazowej Astry, cena będzie podobna. To, które z aut lepiej jeździ po torze znów muszą pokazać testy. Ale Megane nie jest łatwym rywalem. Podczas pierwszych jazd pobiło rekord północnej pętli toru Nürburgring, a w porównaniach z Golfem R, nawet niemieccy dziennikarze często przyznawali mu zwycięstwo. To hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Ale Astra OPC także ma wielkie ambicje. Być może wkrótce także pobije jakiś rekord. Gdybym jednak miał się ścigać, wybrałbym Megane RS (test Renault Clio RS).

Renault-megane-rs

Opel Astra OPC vs. Peugeot RCZ

O ile porównanie z Giuliettą mogło już wydać się trochę na wyrost, o tyle zestawienie Astry OPC z RCZem jest pomysłem delikatnie mówiąc nietypowym. Zastanówmy się jednak, czego szukają nabywcy sportowych kompaktów? Czy naprawdę są w stanie wykorzystać gdziekolwiek 280 KM spod maski Astry OPC? W codziennej eksploatacji kluczowe znaczenie ma frajda z jazdy oraz (jakby to powiedzieć, by nie obrazić nabywców) ,,lans na mieście”. RCZ z silnikiem od BMW – 1.6 THP 200 KM przyspiesza do ,,setki” półtorej sekundy dłużej niż Astra. Ma też mniej miejsca dla pasażerów. Ale jazda tym samochodem jest niebanalnym przeżyciem, którego nigdy się nie zapomina. Cena też jest niższa – 110 900 zł za kompletnie wyposażone auto.

Peugeot-rcz

Segment hot-hatch – co wybrać?

Ci, którzy chcą kupić sportowe auto mają o czym myśleć. Tak naprawdę, propozycji w tym segmencie jest więcej niż np. w klasie małych minivanów, czy sedanów rozmiaru B. Powtórzę się pisząc, że wydanie ponad 100 tys. na auto kompaktowe nie jest przejawem rozsądku. Ale kogo nie zachęca to 6 s do 100 km/h i 250 km/h?

Jakie auto z wyżej wymienionych jest najlepsze?

Dodaj komentarz i uzasadnij swoje zdanie 🙂


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!