Opel Astra GTC – polskie ceny
Znamy już ceny sportowej wersji Opla Astry. GTC jest dostępne w polskich salonach sprzedaży od 76 800 zł. Za auto o naprawdę wyczynowych możliwościach będzie trzeba zapłacić więcej.
Opel Astra GTC – kiedy OPC?
Producent oferuje Astrę GTC z siedmioma wariantami silnikowymi. Wszystkie jednostki znamy z podstawowej edycji Astry. W gamie ma znaleźć się także mocniejszy silnik, ale na to będziemy musieli jeszcze poczekać. 300-konna odmiana Astra GTC OPC może pojawić się w 2012 r. Póki co mamy do wyboru cztery jednostki benzynowe, z których najsłabszą jest 1.4 Turbo 120 KM Ecotec. Zostanie on standardowo wyposażony w system Start&Stop. Najmocniejszy silnik benzynowy to 1.6 Turbo Ecotec. Będzie on generował moc 180 KM. Astra z tą jednostką będzie rozpędzać się do 100 km/h w 7,8 s. Najmocniejszym dieslem jest 165-konny 2.o CDTI. Astra z tym silnikiem będzie też najdroższa.
GTC – trochę inna Astra
Rynkowy konkurent Volkswagena Scirocco w każdej wersji silnikowej otrzyma sześciostopniową, manualną skrzynię biegów. Auto jest niższe od klasycznej Astry o ponad 10 mm. Zwiększył się także rozstaw osi i kół. Gruntownej przebudowie uległo zawieszenie. Przednie koła amortyzowane będą przez kolumny HiPerStrut, usprawniające prowadzenie i przyczepność kół. Tylna oś z drążkiem Watta zapewnić ma komfort i stabilność, ważąc przy tym zdecydowanie mniej niż klasyczny układ wielowahaczowy.
Ceny Opla Astry GTC
Najtańszy GTC kosztuje 76 800 zł, najdroższy 101 150 zł
W standardowym wyposażeniu Opla Astry GTC znajduje się m.in. sześć poduszek powietrznych, ESP, klimatyzacja, 17” felgi i, co nie jest zawsze oczywiste dla Opla, radio CD/MP3. Najtańsza jest, wspomniana wyżej, wersja z silnikiem 1.4 Turbo o mocy 120 KM w pakiecie wyposażeniowym Enjoy – 76 800 zł. Pakiet Sport w każdym przypadku wymaga dopłaty 5450 zł. Najmocniejsze auto w benzynie można nabyć od 82 600 zł. To o 1 600 zł mniej niż wynosi cena najtańszego diesla – 1.7 CDTI 110 KM. Będzie go można nabyć dopiero w przyszłym roku. Także najmocniejszy diesel (2.0 CDTI 165 KM) pojawi się w salonach dopiero na początku 2012 r. Czy warto czekać? To pytanie do klientów skłonnych wyłożyć 95 700 zł za wersję podstawową Enjoy.
Czym różni się pakiet Enjoy od Sport?
Nabywcy sportowej wersji Astry GTC (i tak z założenia sportowej!) otrzymają auto na większych, 18” calowych felgach pięcioramiennych, z wyczynowymi fotelami i nieco ciekawszą kolorystyką wnętrza. Kierownica będzie pokryta perforowaną skórą a ręczną klimatyzację zastąpi automatyczna, dwustrefowa. To i kilka innych gadżetów (m.in. tempomat) wymaga dopłaty 5 450 zł. Najtańsza Astra GTC jest o 5 550 zł droższa od klasycznej Astry z tym samym silnikiem i w tej samej wersji wyposażenia. Może więc warto dopłacić te pieniądze, by nasz samochód choćby wizualnie wyróżniał się z tłumu innych aut.