Sportowy i oszczędny Volkswagen Polo BlueGT

Nowy Volkwagen Polo BlueGT ma sprowadzać do jednego mianownika doskonałą dynamikę i wyjątkową oszczędność.

Volkswagen Polo BlueGTNowoczesny i ekologiczny Polo BlueGT

Najbardziej interesującym rozwiązaniem technicznym tego kompaktowego samochodu jest zastosowana po raz pierwszy w Volkswagenie funkcja odłączania cylindrów ACT, wprowadzona do nowego, 1.4-litrowego TSI w Polo BlueGT. Silnik ten rozwija moc 140 KM, zużywając przy tym średnio 4,7 l/100 km paliwa (emisja CO2 108 g/km). Polo BlueGT z opcjonalną, 7-biegową przekładnią DSG zużywa jeszcze mniej benzyny – tylko 4,5 l/100 km (105 g/km CO2). Osiągający maksymalną prędkość 210 km/h, Volkswagen potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/ h tylko 7,9 sekundy. Dla porównania Golf GTI: 7,3 sekundy. Takie niezwykłe połączenie efektywności i dynamiki udało się uzyskać dzięki wprowadzeniu ACT, konsekwentnemu downsizingowi i technologiom BlueMotion (system Start-Stop, rekuperacja).

Nowa generacja silników TSI.

Silnik 1.4 TSI z Polo BlueGT jest aktualnie najmocniejszym silnikiem z nowej serii jednostek benzynowych EA211. Silniki te, podobnie jak silniki wysokoprężne z serii EA288 stanowią techniczną podstawę przyszłej konstrukcji modułowej z platformą podłogową dla samochodów z silnikami montowanymi poprzecznie (MQB).

Volkswagen Polo BlueGTRedukcja spalania z ACT

Volkswagen wprowadził do mniejszych silników technologię pozwalającą zaoszczędzić paliwo, czyli aktywne zarządzanie pracą cylindrów, znaną dotychczas z dużych silników ośmio- i dwunastocylindrowych. Dzięki wyłączeniu drugiego i trzeciego cylindra przy niskim i średnim obciążeniu, zużycie paliwa w znormalizowanym cyklu jazdy zmniejsza się o około 0,4 l/100 km. Podczas jazdy ze stałą prędkością 50 km/h na trzecim lub czwartym biegu można uzyskać oszczędność nawet jednego litra paliwa na 100 kilometrów. Nawet przy poruszaniu się z prędkością 70 km/h na piątym biegu spalanie jest o 0,7 l/100 km mniejsze.

Volkswagen Polo BlueGTWygląd zewnętrzny Polo BlueGT

Nowy Volkswagen różni się od pozostałych wariantów zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Elementami wyróżniającymi Polo BlueGT na zewnątrz są nowe, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, emblematy GT z przodu i z tyłu (z tyłu także BLUEMOTION) oraz nowa końcówka rury wydechowej. Ponadto do wyposażenia seryjnego należą liczne detale przejęte z Polo GTI lub Polo BlueMotion, na przykład znany z GTI tylny spojler, tylny zderzak z dyfuzorem oraz reflektory przeciwmgielne ze światłami do jazdy w dzień. Z wariantu BlueMotion pochodzą nakładki na progi oraz listwy przy zewnętrznych krawędziach przedniej szyby. Dodatkowo Polo BlueGT posiada czarną osłonę chłodnicy, kratkę wlotu powietrza w zderzaku w stylu R-Line oraz czarne obudowy lusterek zewnętrznych. Nadwozie zostało obniżone o 15 mm, a podłoga osłonięta specjalnymi płytami, co znacznie poprawia aerodynamikę.

Volkswagen Polo BlueGTWnętrze Polo BlueGT

Wnętrze zostało wzbogacone między innymi o czarną podsufitkę i czarne poszycie słupków w stylu GTI, wyposażenie poszerzono o tempomat, dodatkowe funkcje komputera pokładowego (informacja o pracy ACT i ciśnieniu w oponach) oraz wskaźniki znane z GTI. Dalszymi elementami charakterystycznymi dla Polo BlueGT są zmodyfikowane lusterka do makijażu i oświetlenie wnętrza, sportowa, obszyta skórą kierownica z emblematem „BlueGT”, sportowe siedzenia z nowym deseniem i kolorem tapicerki oraz chromowane obramowania niektórych elementów obsługowych.

Nowe Polo wypełnia lukę między Polo 1.2 TSI (77 kW/105 KM) i Polo GTI (132 kW/180 KM).

Polo BlueGT  pojawi się na europejskim rynku już w lipcu.

 


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!