Volkswagen Golf VII – powrót do przeszłości… wagowej
Siódma generacja kompaktowego przeboju z Wolfsburga pojawi się na rynku na przełomie roku. W rozmowie z niemieckim portalem „Auto, motor und sport”, Ulrich Hackenberg, członek Zarządu Volkswagena ds. techniki, ujawnił, że nowy Golf będzie o 80 kilogramów lżejszy od swojego poprzednika. Wagowo cofnie się zatem do czasów Golfa czwartej generacji.
Golf VII – 80 kg = Golf IV?
Takie równanie ma rację bytu i jest jak najbardziej prawdopodobne. Nowa generacja Golfa zostanie odchudzona względem obecnie produkowanej „szóstki”. I to aż o 80 kilogramów! Zaprzeczy to tym samym dotychczasowej „polityce wagowej” Volkswagena. Dotąd każda kolejna generacja przeboju z Wolfsburga była cięższa od swojego poprzednika. Golfa z numerem „7” to prawo jednak nie dotyczy.
„Golf VII będzie lżejszy od dwóch poprzednich generacji tego modelu i jego waga będzie bardzo zbliżona tej jaką odznaczał się Golf IV (na zdjęciu)” – powiedział Ulrich Hackenberg, członek Zarządu Volkswagena ds. techniki w wywiadzie udzielonym portalowi „Auto, motor und sport”.
Jeszcze więcej komfortu w Golfie VII
Nowy Golf zmieni się jednak nie tylko po względem wagi. W porównaniu do „szóstki” będzie oferował więcej komfortu i miejsca we wnętrzu. To wszystko będzie możliwe dzięki poszerzeniu rozstawu osi. Odbędzie się to jednak bez znaczącego wzrostu długości nadwozia. Za tym sprytnym zabiegiem „stoi” nowa płyta podłogowa o oznaczeniu MQB. Powstało na niej nowe Audi A3, a w przyszłości „skorzystają” również pozostałe modele koncernu Volkswagena. Niemcy z Wolfsburga liczą, że efektem wprowadzenia uniwersalnej płyty MQB będzie w przyszłości obniżenie o około 20% kosztów wyprodukowania jednego samochodu oraz skrócenie czasu montażu o 30%.
„Przednia oś zostanie przesunięta do przodu. Skróceniu ulegnie tym samym przedni zwis. Nowy Golf będzie także szerszy i bardziej płaski od swojego poprzednika” – mówi Hackenberg.
żródło: www.auto-motor-und-sport.de