Subaru BRZ – powrót do tanich samochodów sportowych

Subaru i  Toyota stworzyli samochód, który zawojował rynek samochodowy w Japonii. Kto wie, może i w Europie będzie on bardzo popularny. BRZ święci sukcesy sprzedażowe na świecie.

Subaru BRZ – sport w dobrej cenie

Jego moc nie jest powalająca, to 200 KM, co w dzisiejszych czasach jest średnim wynikiem jak na samochód sportowy. Jednak Subaru wprowadzi w najbliższym czasie jeszcze jedną, najmocniejszą wersję STI będącą wisienką na torcie. BRZ powstaje w tej samej fabryce co Toyota GT 86 – brat bliźniak BRZ-ta. Oba posiadają mechaniczną szperę, niski środek ciężkości, niemal idealny rozkład mas (47:53) i wagę wynoszącą tylko 1180 kg. Sumując wszystkie te atrybuty, otrzymujemy idealną maszynkę do pokonywania zakrętów.

Subaru BRZNa rodzimym rynku BRZ okazał się hitem sprzedaży

Producentowi udało się sprzedać czterokrotnie więcej egzemplarzy niż zakładał pierwotnie. Dokładna ilość to 3351 sztuk w okresie od 2 lutego do 27 marca. Cena podstawowa w przeliczeniu na polskie złotówki wynosi ok. 80 000 tys. zł. Mimo wszystko największym wzięciem może się pochwalić najdroższa odmiana S, która stanowiła 78,4 proc. sprzedanych samochodów.

Czytaj także: Test: Peugeot RCZ 1.6 THP 200 KM – zamiast TT


Subaru BRZ – szanse na sukces w Europie

Zapotrzebowanie na auta z napędem na tył, duża mocą i atrakcyjnym sportowym designem zawsze było i będzie. Znajdowały swoich zagorzałych zwolenników nie tylko wśród kierowców, chcących uzyskać jak najlepsze czasy okrążeń na torze. Wielu pragnie wykorzystywać je do jazdy na co dzień, upajając się ekscytującą frajdą z prowadzenia, niekoniecznie zawsze zgodnie z przepisami. Do sukcesu sprzedaży w Europie i w Stanach Zjednoczonych może się przyczynić cena, która ma być zachęcająco niska.

Subaru BRZ - wnętrzeBez rewolucji – Toyota GT 86 to bliźniak Subaru BRZ

Choć piękno jest pojęciem względnym, można powiedzieć, że Subaru BRZ do aut brzydkich nie należy. Jego kształty przywodzą na myśl drapieżną rybę, dodając sportowego szyku i dynamiki. Nie ma tutaj stylistycznych fajerwerków rodem z włoskich manufaktur, a całość prezentuje dość zachowawczy, klasyczny japoński sportowy styl. BRZ w przeciwieństwie do ,,sportowców” innych marek nie jest przesadnie krzykliwy.
Niestety, wnętrze pozostawia lekki niedosyt. Niektóre plastiki mogłyby być wykonane z lepszych materiałów.

 

źródło: Carscoop

Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!