Test: Peugeot 207 SW Outdoor 1.6 HDi 112 KM – za miasto

Już w przyszłym roku, Peugeot zaprezentuje następcę wysłużonego modelu 207, czyli 208. Zanim jednak to się stanie warto przyjrzeć się temu, co znajduje się w obecnej ofercie. A jest tam kilka ciekawych wersji – na przykład testowany przez naszą redakcję 207 SW Outdoor.

Peugeot 207 SW Outdoor – jedyny taki

Małe ,,terenowe” kombi z dieslem

Okazuje się, że kombi przystosowane do jazdy w lekkim terenie to nie tylko Audi Allroad, czy Skoda Octavia Scout. Także miejski Peugeot doczekał się swojej ,,podwyższonej” odmiany. Już wersję SW tak małego auta można było traktować jako niespodziankę, ale gdy w 2007 r. Peugeot pokazał we Frankfurcie odmianę Outdoor, niektórzy miłośnicy marki byli w szoku. Po co komu mały samochód w wersji kombi z podwyższonym nadwoziem i osłonami dolnej części nadwozia? Z tego samego powodu, co każde inne auto – dla frajdy!

Ile Outdoor’a w 207 SW?

Uśmiech 207-ki

Jak sama nazwa wskazuje, Peugeot 207 SW Outdoor, został stworzony do jazdy po dworze. Próba poruszania się nim po mieszkaniu okazuje się nie najlepszym pomysłem. Jeśli trzeba powiedzieć, czym Outdoor różni się od zwykłego 207 SW trzeba zacząć od zmian stylistycznych. W oczy rzucają się osłony z czarnego plastiku, chroniące progi, nadkola i zderzaki. Boczne listwy są w kolorze nadwozia. Relingi dachowe to w tej wersji nie opcja a wyposażenie standardowe. Podobnie jak duże i efektowne okno dachowe. To tyle, jeśli chodzi o dodatki wizualne, ale przyznać trzeba, że wersja SW może się podobać. Zwłaszcza ze względu na nietypowy, ostro zarysowany kształt tylnej szyby i reflektorów. Atutem 207 jest też efektowny przedni grill, dzięki któremu, zdaniem niektórych, Peugeot szeroko się do nas uśmiecha.

Wnętrze Peugeota 207 SW

Wsiadając do Peugeota 207 SW nie sposób oprzeć się wrażeniu pewnej archaiczności. Wiele elementów jest już nieco przestarzałych i niczym zmęczony zawodnik pod koniec meczu, prosi o zmianę. Ostatnim gwizdkiem sędziego będzie w tym przypadku debiut modelu 208, ale do tej pory na swoim miejscu pozostanie klasyczna, nieco zbyt duża kierownica, białe zegary, czy panel centralny z prostymi, ale intuicyjnymi przyciskami. Aby nieco ożywić klasyczną 207, w testowym egzemplarzu zamontowano chromowane nakładki na pedały i srebrne wstawki na kierownicy i desce rozdzielczej. Dobrze prezentują się także fotele wykonane częściowo ze skóry i przeszyte efektowna białą nitką. Trzeba pamiętać, że wersja Outdoor jest bardzo bogato wyposażona. W kwestii intuicyjności obsługi nie jest źle, radiem i tempomatem steruje się zza kierownicy, panel klimatyzacji jest bardzo prosty i przez to czytelny. Na brak miejsca nie powinni narzekać siedzący z przodu, ale na tylnych siedzeniach może być to problem. To, co prawda kombi, ale oparte przecież na małym, miejskim aucie. Niestety dopłaty wymaga nawigacja z ekranem LCD, w podstawowej wersji, wskazania komputera pokładowego prezentuje zwykły monochromatyczny wyświetlacz.

207 SW Outdoor a rzeczywistość

Prześwit wyższy o 21 mm

Małe kombi Peugeota w wersji Outdoor rzeczywiście zostało przystosowane do jazdy po nieutwardzonych drogach. Prześwit zwiększono o 16 mm z przodu oraz o 21 mm z tyłu. Do charakteru auta dopasowano także koła z oponami o wysokim profilu. Rozwiązanie jest ciekawe, ale nie należy spodziewać się niewiarygodnych efektów. Outdoor nie został stworzony do poruszania się w terenie. Jego cechą jest raczej możliwość komfortowego przemieszczania się po drogach nieutwardzonych. Warto tu podkreślić słowo ,,droga”. Ta wersja nie nadaje się do szalonych eskapad po bezdrożach. Liczy się więc przede wszystkim komfort a ten Peugeot 207 zapewnia. Swoją pracę dobrze wykonują amortyzatory hydrauliczne. Wyższy prześwit ma pozytywny wpływ na wygodę kierowcy i pasażerów. Nierówności są odczuwalne, ale jak na auto segmentu B, pracę zawieszenia należy ocenić wysoko.

Silnik 1.6 HDi 112 KM- test

Spalanie średnie podczas testu – 5 l na 100 km

Peugeota 207 w wersji Outdoor możemy kupić tylko w trzech opcjach silnikowych. Są to dwie jednostki benzynowe 1.4 i 1.6 VTI oraz diesel 1.6 HDi. Egzemplarz testowy był wyposażony w ten ostatni silnik, co było jego dużą zaletą. 112-konna jednostka znakomicie radzi sobie w trasie, przyspieszając do ,,setki” w czasie 11,4 sekund. Oczywiście Peugeot najwięcej traci na starcie. 207 żwawo rusza do przodu po osiągnięciu 1750 obr./min. (maksymalny moment obrotowy 270 Nm). Silnik potrzebuje trochę czasu, aby rozgrzać się od optymalnej temperatury i wcześniej lepiej zbytnio go nie męczyć. Średnie spalanie uzyskane podczas testu to równe 5 l oleju napędowego na 100 km. Jazda zgodna z zasadami eco-drivingu pozwala zbliżyć się do katalogowych 4,7 l, za to dynamiczne przemieszczanie się, nie generuje bardzo dużego wzrostu spalania. Gdyby 1.6 HDi palił średnio ok. pół litra mniej pewnie nikt by się nie obraził, ale i tak jest przyzwoicie. Auto zostało wyposażone w sześciobiegową skrzynię manualną. Przełożenia trzeba zmieniać często, bo silnik nie jest zbyt elastyczny.

Outdoor na trasie

Mankamentem wersji Outdoor jest zachowanie samochodu podczas szybkiego pokonywania zakrętów oraz na koleinach. Wyższy prześwit, który, rzadko bo rzadko, ale przydaje się na bezdrożach, tu może generować małe problemy z trakcją. Zwłaszcza na śliskiej jezdni i koleinach auto miało skłonności do zachowywania się niestabilnie. Trzeba po prostu jeździć ostrożnie, nawet jeśli silnik pozwala na coś więcej.

Cena Peugeota 207 SW w wersji Outdoor – warto, czy nie warto?

Peugeot 207 SW Outdoor od 61 800 zł

Lekko zmodyfikowana odmiana Peugeota 207 SW to ciekawa alternatywa dla klienta, który poszukuje małego auta, którym będzie podróżował wygodnie nawet po nierównych drogach. Cena 207 SW Outdoor z silnikiem 1.6 HDi 112 KM to w wyprzedaży rocznika 2011, 76 00 zł. Trudno ocenić jak bardzo to drogo, bo trzeba by porównać Peugeota z konkurencją, której w tej klasie w zasadzie nie ma. Od biedy może nią być Skoda Fabia Scout 1.6 TDI 105 KM za 68 100 zł (bez upustu), ale tam trzeba dopłacać za elementy wyposażenia, które 207 Outdoor ma w standardzie (np. poduszki kurtynowe). Jeśli ktoś nie zamierza wybierać się Peugeotem w długie trasy, może wybrać jeden z silników benzynowych. Wtedy cena dobrze wyposażonego auta spada do 61 800 zł (1.4 VTi 95 KM) lub 64 300 zł (1.6 VTi 120 KM). Na pytanie, czy warto kupić Peugeota 207 SW Outdoor, każdy musi odpowiedzieć sobie sam, biorąc pod uwagę własne potrzeby. To oryginalne, ciekawe, dobrze wyposażone i dynamiczne auto. Poza tym już w przyszłym roku na rynku pojawi się Peugeot 208, najbliższe miesiące mogą więc być dobrym momentem na wynegocjowanie w salonie korzystnej ceny za model 207.

Peugeot 207 SW Outdoor 1.6 HDi 112 KM – dane techniczne

Dane techniczne
Silnik – pojemność / typ / cylindry 1560 cm3 / t.diesel / R4
Moc maksymalna (KM/obr./min) 112 / 3600
Maks. mom. obrotowy (Nm/obr./min) 270/1750
Prędkość maksymalna (km/h) 188
Skrzynia biegów / napęd na koła man. 6 / przód
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s
Średnie zużycie paliwa* 4,7 l / 100km
Pojemność bagażnika 454/1258 l
Masa własna 1205 kg
Poj. zbiornika paliwa 50 l
Cena modelu testowego 76 000 zł
Wyposażenie modelu testowego
  • 6 poduszek powietrznych
  • ABS, AFU, ESP
  • przeszklone okno dachowe
  • klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Radioodtwarzacz CD/mp3
  • elektrycznie sterowane szyby (przód i tył)
  • tapicerka półskórzana
  • podgrzewane fotele przednie
  • kierownica obszyta skórą
  • zdalnie sterowany centralny zamek
  • 2 x ISOFIX
  • ogranicznik prędkości
  • światła do jazdy dziennej
  • pakiet Outdoor Look
  • aluminiowe felgi 16”
  • reflektory przeciwmgłowe
  • światła do jazdy dziennej
  • relingi dachowe

Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!