Peugeot Partner Origin 1.6 HDI 190 C – test

Nowy model Partnera jest już dostępny z sprzedaży od dłuższego czasu. Ma sporo zalet, jednak jeszcze do niedawna można było kupić Partnera Origin w bardzo atrakcyjnych cenach.

Stary model z nowym silnikiem 1.6 HDI

Samochody francuskie nie są powszechnie uważane za trwałe i niezawodne. Partnera z końca produkcji ( 2008-2009 ) wyposażonego w silnik 1.6 HDI można uznać za wyjątek. Auto okazało się ,,odporne” i bardziej dopracowane ( brak ,,chorób wieku dziecięcego” ) niż nowszy, aktualny model.

Pomimo ,,starego” nadwozia pod maską Partnera Orgin jest wyposażony w nowoczesny silnik 1.6 HDI o mocy 75 KM. Moc niewielka, jednak w praktyce się okazuje w zupełności wystarcza do sprawnej jazdy. Dodatkową zaletą jest wysoka kultura pracy silnika, wyposażonego w nowoczesny wtrysk w technice Common Rail. Jednostka ta jest już obecna od kilku lat na rynku, uchodzi na trwałą i niezawodną. Silnik umożliwia komfortową jazdę z prędkościami do 120 km/h, do tej prędkości samochód jest również ekonomiczny, zużywając średnio 5,4 l / 100 km.

Niskie koszty – duża zaleta Peugeota Partnera

Testowany model w momencie zakupu ( wrzesień 2009 ) było tańsze od nowego modelu o ok 10 000 pln.Dodatkowo serwis jest stosunkowo tani, przeglądy są wykonywane co 20 000km.  Konkurencyjny VW Caddy kosztował kilkanaście tysięcy złotych więcej – czy warto dopłacać tyle pieniędzy za technologie VW z silnikami TDI na czele? Niekoniecznie!

Nadwozie – proste i funkcjonalne

Bardzo wygodne miejsce pracy kierowcy, praktyczne nadwozie, niezbędne wyposażenie to główne cechy testowanego Peugeota. Prezentowany model był wyposażony we wspomaganie kierownicy,ABS i klimatyzacje. Teoretycznie wyposażenie jest skromne ale tak naprawdę zaspokaja 90% potrzeb kierowcy!

Jedynym ,,brakującym” wyposażeniem był centralny zamek. Założenie centralnego zamka z pilotem kosztowało 500 pln. Warto zainwestować, szczególnie, że fabryczne zamki mają tendencję do zamarzania.

W kabinie jest dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Nowszy model Partnera oferuje jednak ( opcjonalne ) trzy miejsca z przodu – przewaga nowego modelu. Samochód pomimo cichego silnika jest dość głośny. Szumy z przestrzeni ładunkowej można ograniczyć przyklejając ( np. klejem montażowym ) na podłogę płytę OSB, która jest dodatkowym zabezpieczeniem przed zarysowaniami i … rdzą.

Partner 190 C ma dużą jak na tego typu pojazd ładowność wynoszącą 810 kg. Wzmocnione zawieszenie jest również trwalsze, szczególnie jeśli pojazd jest użytkowany w naszym kraju.

Peugeot Partner Origin 1.6 HDI – zalety:

  • niska cena zakupu, serwisu
  • prosta sprawdzona konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wygodna przestrzeń pasażerska i bagażowa
  • niskie spalanie
  • duża ładowność

Wady:

  • duży poziom hałasu przy większych prędkościach
  • trudny dostęp do koła zapasowego

Można było do wad pojazdu dodać inne cechy np. niska jakość wykończenia wnętrza, ale ze względu na charakter pojazdu i b.niską cenę, pewne niedociągnięcia przemilczymy 😉

Dla kogo?
Partner Origin jest bardzo ciekawą propozycją dla osób szukającego taniego, prostego samochodu użytkowego. To udana i dopracowana konstrukcja. Samochody z końca produkcji są niezawodne i proste w serwisie.

Samochód nie jest już produkowany ale jeszcze można kupić fabrycznie nowy egzemplarz (w dniu pisania artykułu na allegro były jeszcze fabrycznie nowe Partnery Origin ).

Peugeot Origin 1.6 HDI – dane techniczne
Silnik – pojemność / typ / cylindry / zawory 1560 cm3 / t.diesel / R4 / 8
Moc maksymalna (kW/KM/obr./min) 55  / 75 / 4000
Maks. mom. obrotowy (Nm/obr./min) 170
Prędkość maksymalna 150
Skrzynia biegów/napęd na koła man. 5 / przednie
Przyspieszenie 0-100 km/h 15,4 s
Średnie zużycie paliwa 5,4 l / 100km
Pojemność bagażnika/ładowność 2800 l / 810 kg
Cena katalogowa 45 140 PLN (promocja – wrzesień 2009)

Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!