Subaru XV – na podbój rynku crossoverów

Duża popularność kompaktowych SUV-ów, zmusiła także markę Subaru do skonstruowania takiego właśnie pojazdu. Specjaliści z japońskiego koncernu znaleźli sposób by ich nowy produkt – Subaru XV – wyróżniał się z grona konkurentów. Zaprezentowany podczas targów we Frankfurcie model produkcyjny był…pomarańczowy. Ale to nie jedyna nowość!

XV – nareszcie mały SUV

Subaru XV to nie to samo co Subaru Impreza XV

Subaru XVSubaru XV to pierwsze w dziejach firmy połączenie samochodu kompaktowego i SUV-a. Rok temu swoją premierę miał co prawda model o tej samej nazwie, ale była to tylko wersja popularnej Imprezy. Rzeczona Impreza XV różniła się od swojej podstawowej wersji tylko relingami dachowymi, kształtem nadkoli oraz tym, że była pięciodrzwiowa. Poza tym był to klasyczny hatchback o małym prześwicie. Mimo wszystko nowy Subaru XV ma wiele wspólnego z Imprezą. Ale tą nowej generacji, która zadebiutuje w przyszłym roku.

Ładne nadwozie Subaru XV

22-centymetrowy prześwit  XV- przyzwoity wynik

Subaru XVNadwozie, zaprezentowanego we Frankfurcie, modelu XV nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle konkurencji, ale też nie można powiedzieć, że jest wizualnie nieatrakcyjne. Jest po prostu ładne, jakkolwiek to określenie nie pasuje do dynamicznie wystylizowanego crossovera. O tym,  że nie mamy do czynienia z kompaktem, XV przypomina masywnymi nadkolami i dużym, 22-centymetrowym, prześwitem. Przód zdobi grill o charakterystycznym dla Subaru kształcie.

Wewnątrz pomarańczowego Subaru

XV zapewnia dużą przestrzeń dużą przestrzeń dla pasażerów, kosztem niewielkiego bagażnika

Subaru XVWymiary auta to 178 cm szerokości, 445 długości i 157 wysokości. Zapewniają dużą przestronność wewnątrz pojazdu i kompaktowy bagażnik (380 l). Materiały użyte do wykończenia wnętrza pojazdu wyglądają na dobre jakościowo. Klasy dodają XV aluminiowe nakładki na pedały. Wysoko zamontowano fotel kierowcy, co poprawia widoczność i zapewnia dobry dostęp do konsoli centralnej. Ta jak zwykle w przypadku Subaru jest dość ascetyczna, ale czytelna. Na jej szczycie umieszczono komputer pokładowy, który może wyświetlać najważniejsze informacje podczas jazdy.

Boxer to symbol Subaru

Subaru XV będzie dostępne z trzema wariantami silnikowymi

Subaru XV - silnikPod maską Subaru XV pracować może jeden z dwóch znanych silników, bądź jeden zupełnie nowy. Każdy z nich posiada oczywiście układ typu boxer. Nowość to benzynowy motor 1.6 o mocy 114 KM. Współpracuje on z pięciobiegową przekładnią manualną. Mocniejszy, 2.0 150 KM, otrzymał już skrzynię sześciobiegową. Paletę jednostek uzupełnia turbodiesel o pojemności 2 litrów i mocy 147 KM. Wszystkie silniki zmodernizowano tak, aby maksymalnie ograniczyć zużycie paliwa. Ponadto jednostki benzynowe będą standardowo wyposażone w system Stop&Go, czyli w skrócie japoński odpowiednik funkcji start/stop.

Symmetrical AWD z centralnym dyferencjałem standardowo w każdym Subaru XV

Subaru XVNabywca XV z silnikiem benzynowym będzie mógł doposażyć auto w bezstopniową przekładnię automatyczną (Lineartronic). Tej opcji pozbawiony zostanie nabywca diesla. Gratką dla miłośników Subaru jest fakt, że wszystkie wersje modelu XV zostaną standardowo wyposażone w stały napęd na 4 koła z centralnym dyferencjałem.

Subaru XV – cena wciąż nieznana

Subaru XV pojawi się w polskich salonach na początku 2012 r. Jego ceny na razie nie są znane. Jeśli jednak nie okażą się zbyt wysokie, rynkowi konkurenci, na czele z rywalem zza miedzy, Nissanem Qashqai’em, mogą poważnie odczuć debiut nowego crossovera.

Subaru XV

Silnik Moc / Moment obrotowy Przysp. do 100 km/h Prędkość maks. Spalanie* Cena
1.6 i 114 KM / 150 Nm 13,1 s. 179 km/h 8 / 5,8 / 6,5 nieznana
2.0 i 150 KM / 196 Nm 10,5 s. 187 km/h 8,8 / 5,9 / 6,9 nieznana
2.0 D 147 KM / 350 Nm 9,3 s. 198 km/h 6,8 / 5 / 5,6 nieznana

* spalanie w mieście /w trasie / średnie


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!