Skoda Fabia 1.6 TDI – nietypowy test, czyli opinie użytkowników, realne spalanie…
Jak napisać ciekawy test Fabii? Czy to w ogóle możliwe?
Po pierwsze, obecna generacja Fabii nie jest rynkową nowością – więc odpada element zaskoczenia. Po drugie, to ,,budżetowe” auto, producenta słynącego w produkcji ,,budżetowych” samochodów – nie zaciekawię czytelników ,,ekskluzywnością” czy ,,wyjątkowością”. Po trzecie, Fabia 1.6 TDI o mocy 90 KM, nie jest ani najtańsza, ani najszybsza, ani najbardziej urodziwa ze wszystkich wersji Fabii – jest po prostu najbardziej typowa – czyli nieciekawa. Jak ciekawie opisać ,,nieciekawe” auto? A może skorzystajmy z pomocy innych? Testów i opinii internautów przecież nie brakuje! Na potrzeby artykułu, ,,zapomniałem” o wszystkich jazdach testowych różnymi modelami Fabii– wiedzy szukałem tylko i wyłącznie w internecie :-).
Wygląd, wnętrze
Dużo lepiej jest w bagażniku. Tutaj nie ma czego się wstydzić.„(autogaleria.pl)
,,Wnętrze należy już jednak ocenić w niemal samych superlatywach. Jest wygodnie, przestronnie i po niemiecku ergonomicznie. Deska rozdzielcza jest prosta i przejrzysta. Jest tu tylko to co potrzebne.” (moto.wieszjak.pl)
Silnik 1.6 TDI – opinie, spalanie
Wysokoprężna jednostka 1.6 TDI występuje w trzech wariantach mocy 75, 90 i 105KM
,,Jezeli nie chce latac w powietrzu tylko normalnie jezdzic to wystarczy w zupelności..Przeciez to jest 55kW w stosunku do takiej masy auta…”(forumsamochodowe.pl)
Ile spalają jednostki Fabie z silnikami 1.6 TDI?
,,Średnio auto pali 5.5 litra, z czego 40% jazdy po autostradzie z większymi prędkościami, 30% po trasie ale dość dynamicznie czyli ciągłe wyprzedzanie, i 30 po mieście. Silnik musi się jeszcze dotrzeć.” (autocentrum.pl)
,,co do porównania 1,9 vs 1,6 to powiem tak 1,6TDi CR 105KM wcale tak mało nie pali- tzn. wg. mnie nie mniej niż 1,9TDi Jeśli chodzi o jazdę dużo ciszej pracuje, dynamika raczej zbliżona do benzyniaka –słabszy dół, mocniejsza góra, choć nie wiem czy to przypadkiem nie za sprawą skrzyni. Na 3 biegu do licznikowych 140 prywatnie mam 1,9TDi 105 bjb, służbowym jeźdżę 1,6TDi CR 105KM- powiem tak trudny wybór (nawet wtedy kiedy nie wnikamy w niezawodność), każda jednostka ma swoje mocne i słabe strony” (forum.tdi-tuning.pl)
,,jeżeli ktoś lubi obroty 2000 i więcej to polecam 1.6CR, jest ciszej, dłuższy 5 bieg (chyba cała skrzynia inaczej zestopniowana), pali średnio ok 1l/100km mniej niż 1.9 tdi BXE. Nie lubi obrotów niższych od 2000obr/min!Jeżeli zaś ktoś lubi TDI (DIESLA) to pozostaje poczciwe (jeśli można tak jeszcze nazwać ten silnik) TDI. Jedzie już od dołu, ….. i konstrukcja w miare sprawdzona, da się zavirusować To z moich obserwacji ok 2000km na 1.6TDI CR i już jakieś 60 000na BXE” (forum.tdi-tuning.pl)
,,Kto jeździł kiedyś TDI ten wie co oznacza ekonomia spod tego znaku. Fabia ma 45 litrowy bak, między tankowaniami pokonuję 700-750km – po mieście :). Daje to koszt przebycia 100km w mieście na poziomie 22 zł. Myślę, że nie trzeba tego komentować :).” (autocentrum.pl)
Testy dziennikarskie…
,,Czterocylindrowa, wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 1,6 litra i mocy 105 KM zastąpiła silnik o pojemności 1,9 litra z pompowtryskiwaczami. Dla kierowcy ma to duże znaczenie, bo nowy motor jest cichszy i bardziej oszczędny.” (auto-motor-i-sport.pl),,Dziesięć na dziesięć możliwych punktów dostaje natomiast Fabia za zużycie paliwa. W realnym świecie, na ponadstukilometrowej trasie Zakopane-Kraków pokonanej ze średnią prędkością 74 km/h (a więc niemałą), Skoda bez większego problemu zanotowała 3,7 l/100 km, co jest absolutnie pierwszoligowym wynikiem.” (www.auto-motor-i-sport.pl)
,,Małe kombi Skody z silnikiem 1.6 bardzo przyjemnie mruczało w trakcie testu” (superauto24.se.pl)
,,Co więcej, jest on (moment obrotowy – przyp. red.) dostępny już od 1500 obr./min. Inżynierom udało się wyeliminować zjawisko „turbodziury”, dzięki czemu auto płynnie przyspiesza już od najniższych obrotów.” (motofakty.pl)
Zawieszenie – czyli sprzeczne relacje
,,Zawieszenie o miękkiej charakterystyce dość dobrze radzi sobie z pokonywaniem dziurawych dróg. Jednak w zakrętach nadwozie zbyt mocno się wychyla. Podczas jazdy najbardziej denerwującym wrażeniem są odgłosy pędu powietrza, które przy większych prędkościach docierają do wnętrza kabiny.” (regiomoto.pl),,Tutaj wychodzi, że Fabia to dość małe i lekkie autko – na wybojach i nierównościach lubi sobie „pofrunąć„. Nie zmienia to jednak faktu że praca (dość twardego) zawiasu w zakrętach jest bardzo przewidywalna i wspiera kierowcę w działaniu zamiast mu przeszkadzać. „(autocentrum.pl)
,,Układ jezdny zapewnia dobre i pewne prowadzenie, pozwalając na dynamiczne pokonywanie zakrętów.”(auto-news.pl)
,,Gdyby nie polskie drogi Skoda Fabia prowadziłaby się niemal idealnie. Niestety… Jak więc na tym, po czym obecnie musimy jeździć, sprawdziła się Fabia? Do pracy zawieszenia nie mieliśmy większych zastrzeżeń: w testowanym egzemplarzu było ono stosunkowo twarde.”(auto-swiat.pl)