Renault Latitude – atak na klasę premium
Renault Latitiude jest już dostępne w Polsce. Stosunkowo atrakcyjne ceny, bogate wyposażenie czy te argumenty wystarczą do osiągnięcia sukcesu rynkowego?
Renault Latitude – trudne początki
Wygląd zewnętrzny nie jest zbyt oryginalny i wyrazisty. Na pierwszy rzut oka, prawie pięciometrowe Renault Latitiude wygląda jak taka nieco dziwniejsza Laguna, nie jak inny model. Producentowi zabrakło chyba odwagi przy tworzeniu nowego modelu, konkurencyjny Peugeot 508 wygląda atrakcyjniej, a topowy Citroen C6 znacznie bardziej oryginalnie.
Nieco bezpłciowy design ma jedną zaletę – jadąc topowym Renault mogącym kosztować ponad 160 tys. PLN nie wyróżniamy się zbytnio z tłumu. Z pewnością takie podejście Renault ma swoje uzasadnienie, po niezbyt nieudanych modelach Vel Satis i Avantime, francuski producent chce zminimalizować ryzyko wpadki.
Czym Renault chce skusić kierowców?
Ekskluzywnie i praktycznie
Wnętrze Renault Latitiude INITIALE to luksus w czystej postaci.
Z jednej strony w Latitiude widać dobrze znane z innych Renault elementy, z drugiej strony jest coś zupełnie nowego – swoisty klimat auta ekskluzywnego. Świetne materiały, przestrzeń, ciekawy design oraz kilka detali komponują świetną całość. Porównując Latitiude 3.0 V6 dCi z np. Skodą Superb 3.6 , limuzyna Renault ma bardziej luksusowe wnętrze, choć nie oferuję takiej przestrzeni dla pasażerów tylnej kanapy. Naprawdę warto zasiąść za sterami Latitiude i samemu się przekonać jaki ,,klimat” udało się stworzyć Renault.
Jednak doskonałe wnętrze i bogate wyposażenie to nie wszystko, potrzeby jest również napęd, spełniający zadania stojące przed limuzyną.
2.0 dCi i 3.0 dCi – liderzy
Ciekawe, że najmocniejsza 240-konna jednostka dostępna w modelu Latitiude to jednostka wysokoprężna – 3.0 V6 dCi. Podobnie jest w nowym Peugeot 508 – najmocniejsza 204 konna wersja jest wyposażona w wysokoprężny silnik 2.0 HDI. Ogólnie silniki wysokoprężne zdominowały Latitiude. Jedyna wersja benzynowa 2.0 16V o mocy 140KM nie będzie prawdopodobnie zbyt popularna. Zresztą nie ma się co dziwić, pracujące z dużą kulturą i jednocześnie dość ekonomiczne jednostki dCi zadowolą zdecydowaną większość klientów.
Renault Latitiude – dane techniczne i osiągi
Trochę szkoda, że oferta nie zawiera wersji z napędem na 4 koła, szczególnie biorąc pod uwagę 240 konny silnik 3.0 dCi V6. Renault chce zachęcić potencjalnych kupców dość atrakcyjnymi cenami zakupu. Nawet najdroższa wersja, biorąc pod uwagę jednostkę napędową i wyposażenie ma dość atrakcyjną cenę.
Renault Latitiude – ceny
Biorąc pod uwagę ceny konkurencyjnych pojazdów oferta Renault na model Latitiude jest dość atrakcyjna. Już w wersji wyposażeniowej Privilege znajdziemy praktycznie wszystkie najważniejsze dodatki włącznie z nawigacją, dwustrefową automatyczną klimatyzacją oraz bi-ksenonowymi reflektorami. Pełna lista wyposażenia obejmuje znacznie więcej ciekawych elementów.
Podsumowanie
Pomimo dość zachowawczego ( szczególniej jak na Renault ) projektu nadwozia, Renault Latitiude może być ciekawą opcją dla miłośników komfortu i elegancji. Bogate wyposażenie, ekskluzywne wnętrze oraz dość dobre ceny zakupu mogą skutecznie zachęcać do zakupu.
Topowa wersja 3.0 dCi V6, choć bardzo ciekawa, dynamiczna i ekonomiczna – może budzić obawy niektórych kierowców. Wcześniejsze wersje tego silnika były bardzo awaryjne i pewna nieufność pozostaje.