Range Rover Evoque – polskie ceny
Nowy Range Rover Evoque to samochód, który przełamuje sztywne bariery, które dawno temu narzucił sobie brytyjski producent. Jest nie tylko najmniejszym i najbardziej oszczędnym samochodem w historii marki. Jest też…najtańszy. To dobra wiadomość dla prawdziwych fanów.
Minimalna tylna szyba
Cena najtańszej wersji Range Rover’a Evoque to 186 575 zł
Mały crossover wyróżnia się z gamy modelowej popularnego Range’a przede wszystkim niewielkimi gabarytami oraz charakterystyczną sylwetką. Styliści postawili na efekt, który nabywca może jeszcze dopracowywać. Evoque‚a będzie można personalizować na wiele sposobów. Dostępne są trzy wersje wykończenia wnętrza (Pure, Dynamic i Prestige). Poza tym wybierać można spośród palety kolorów nadwozia i dachu. Dowolnie dobrać można nawet barwę podsufitki. Nadwozie najnowszego produktu Range Rover’a wyróżnia się przede wszystkim dzięki bocznemu przetłoczeniu, które wznosi się od przodu pojazdu ku tyłowi. Efektem tego zabiegu są małe szyby boczne z tyłu i wręcz minimalna szyba tylna. Kwestia widoczności przy cofaniu została tu jakby zlekceważona, ale…auto wygląda świetnie.
Wnętrze od Victorii Beckham
Kolorystyka wnętrza Range Rover’a Evoque może się podobać
Także wnętrze Evoque‚a wykonano starannie a nawet wyjątkowo starannie jak na Range’a. Wiele rozwiązań zostało przejętych od starszych modeli, ale są także detale, które podkreślają wyjątkowość nowego auta. Nad doborem kolorów wnętrza, wraz ze stylistami Range Rover’a pracowała ponoć sama Victoria Beckham. Trzeba przyznać, że to dobrze, że była gwiazda muzyki pop, obecnie zajmująca się wychowywaniem dzieci sławnego męża, znalazła czas na zajęcie się tym projektem. Range najwyraźniej potrzebował kobiecej ręki. Teraz wygląda wyjątkowo i co najważniejsze, każdy jego element jest odpowiednio dopasowany.
Ceny w euro
Polski cennik Range Rover’a zmienia się wraz z kursem euro.
Za przyjemność korzystania z uroku nowego Range Rover’a Evoque jak zwykle trzeba będzie słono zapłacić. Tym razem jednak nie tak słono jak to bywało zazwyczaj. Producent podał już cennik nowego modelu. Niestety wszystkie wartości zostały wyrażone w euro. Aby kupić Evoque’a w naprawdę dobrej cenie trzeba więc uważnie śledzić kursy walut. Niestety w ostatnich dniach złotówka straciła sporo. Najtańszy Evoque to pięciodrzwiowa wersja Pure (co ciekawe coupe jest droższe). Kosztuje ona obecnie 42 500 euro, co według dzisiejszego kursu (28 IX) euro – 4,39 zł, daje nam 186 575 zł. To mało jak na Range Rover’a, ale wersja pure nie jest bogato wyposażona. Za wszelkie udogodnienia będzie trzeba oczywiście dopłacić. W standardzie otrzymamy dużo, bo m.in. automatyczną klimatyzację i skórzane fotele, ale dopłacić będziemy musieli np. za bardzo przydatne w tym wypadku czujniki parkowania.
Range Rover i napęd na przód
Dla miłośników marki opcja z napędem tylko na przednie koła to profanacja
Najtańsza wersja nie posiada także czegoś, co jeszcze do niedawna było absolutnym standardem w autach marki Range Rover. Evoque to pierwszy samochód tej firmy, który nie będzie posiadał napędu na cztery koła we wszystkich wersjach. Wielu fanów marki uważa ten zabieg za nieporozumienie, ale tylko w ten sposób Brytyjczycy mogli obniżyć cenę auta, by stało się ono dostępne dla szerszego grona klientów.
Evoque oferuje trzy silniki wysokoprężne 2.2 eD4 150 KM, 2.2 TD4 150 KM i 2.2 SD4 190 KM oraz benzynowy 2.0 Si4 240 KM
Napęd na dwa koła będzie dostępny tylko z jednym silnikiem – 2.2 eD4 150 KM. Pozostałe diesle oraz jednostka benzynowa będą dostępne już tylko z klasycznym 4×4. Najmocniejsza jednostka benzynowa 2.0 Si4 240 KM zostanie zaproponowana wyłącznie z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Najdroższy Range Rover Evoque z silnikiem wysokoprężnym 2.2 SD4 w wersji Coupe Prestige kosztował będzie 60 500 euro (265 595 zł), ale auto z napędem na cztery koła można już kupić za 44 500 euro (195 355 zł).
Range Rover Evoque – czy warto się skusić?
Pięć lat gwarancji na Evoque’a
Evoque jest niewątpliwie jednym z najbardziej efektownych i prestiżowych crossoverów dostępnych w sprzedaży. Mimo wielu rewolucyjnych zmian nowy samochód nadal jest Range Rover’em i posiada charakterystyczny dla tej marki klimat. Ciekawe, acz nie do końca praktyczne, nadwozie, dobrze dopasowane wnętrze i relatywnie niska cena powinny zagwarantować Evoque’owi popularność. Dodatkowego smaku nadaje także informacja, że tylko w Polsce nowe samochody Range Rover’a posiadają aż pięcioletnią gwarancję.