Nowy Range Rover 2011 – „troszkę” nowy model
Całkiem nowy? Niezupełnie. Nowy Range Rover różni się tylko kilkom szczegółami, m. in. nowy przód samochodu i pojemność skokowa silnika 3,6-litrowego, która wzrosła do 4,4 litra.
Nowy silnik współpracuje z nową 8-biegową automatyczną przekładnią. Nowa pojemność silnika zapewnia mu większą moc, bo aż 313 KM.
Osiągi wydają się być zadowalające, do setki przyspiesza w mniej niż 8 sekund, a prędkość maksymalna to 210 km/h.
Inną nowością jest wersja 3-litrowego turbodiesla V6, który ma teraz mniejszą moc, bo 309 KM, ale dzięki temu ma mniejszą emisję CO2.
Nowy Range Rover ma w sobie trochę więcej elegancji. Odmieniony, większy, potrójnie żebrowany grill nadaje bardziej indywidualnego, majestatycznego charakteru. Piękno grilla i bocznych wlotów powietrza podkreśla tytanowo-srebrne lakierowanie, wraz z oczkami siatki w kształcie diamentów.
Wyjątkowo ciche wnętrze jest wypełnione mieszanką wykończeń z prawdziwego drewna i skóry. Opcjonalne skórzane wykończenie obejmuje podsufitkę, środkowe słupki oraz ramy drzwi, dodatkowo całość uzupełniają wykończone chromem przyciski konsoli centralnej.
Nowy wymiar komfortu to:
- Poprawiony system obsługi konsoli centralnej
- Dodatkowe przyciski na kierownicy
- Najnowsza technologia ekranu (TFT)- LCD zastępującego klasyczny zestaw wskaźników
- Idealne umiejscowienie klawiszy zawieszenia pneumatycznego, układu kontroli zjazdu ze wzniesień HDC, sterowania Terrain Response® i drążka zmiany biegów.
Standardowo w nowym Range Roverze montowane są podgrzewane przednie siedzenia, jako opcja dostępne jest, w wersjach skórzanego wykończenia Oxford i Blenheim chłodzenie tych foteli.
Klimatyzacja w nowym Range Roverze mocniej chłodzi, jest cichsza i daje więcej komfortu. A dostępna, jako opcja czterostrefowa klimatyzacja pozwala każdej osobie dostosować temperaturę do swoich potrzeb.
Nowoczesne rozwiązania techniczne obejmują:
- Nowy 12 calowy ekran (TFT)-LCD zastępujący klasyczne wskaźniki
- Nowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości z technologią Dual View
- Surround Camera System, czyli zestaw kamer pokazujących obraz dookoła samochodu
- System nawigacji z wbudowanym dyskiem twardym
- Port USB i podłączenie do iPoda
- System komunikacji bezprzewodowej Bluetooth®
- Opcjonalny system audio Harman Kardon® Logic 7® o mocy 1200W
- Standardowo cyfrowo-analogowy tuner TV i cyfrowe radio
- Nowe kontrolery na kierownicy. Włączając w to pięcioprzyciskowe przełączniki służące do obsługi prawie wszystkich systemów samochodu.
Za nową wersję Range Rovera trzeba będzie zapłacić na pewno nie mniej niż 100 tys. euro.