Nowy Peugeot 208 już wiosną

Koncern Peugeot zapowiedział, że wiosną 2012 r. do sprzedaży trafi nowy model oznaczony numerem 208. Następca 206 i 207 ma szansę na powtórzenie sukcesu poprzedników. Ma to być produkt rewolucyjny.

Peugeot 208 – mniejszy i przestronniejszy

Peugeot 208Następca 207 ma zawładnąć europejskim segmentem B dzięki nowoczesnej stylistyce i kompaktowym rozmiarom. W czasach, gdy niemal wszystkie ,,małe” auta rozrastają się, by zapewnić większą przestrzeń dla pasażerów, Peugeot wprowadza na rynek coraz mniejsze auta. 208 będzie o 7 cm krótszy i 1 cm niższy od modelu 207. Mimo to, ilość przestrzeni dla pasażerów oraz bagażnik powiększyły się. Prawdziwą niespodzianką jest waga auta. W najlżejszej wersji nie będzie ona przekraczać tony. Oznacza to, że w porównaniu do poprzednika, Peugeot 208 waży o ponad 100 kg mniej.

Nowa stylistyka Peugeot

Peugeot 208Zapowiadana przez Peugeot ,,Re-generacja” stylistyki, opiera się o stworzenie opływowej konstrukcji nadwozia. Zapewnia ona nie tylko nieprzeciętny wygląd, ale i niski współczynnik oporu powietrza. Nowa osłona chłodnicy, nowe lampy z przodu i z tyłu oraz efektowne przetłoczenia upodobniają auto do najnowszego dzieła marki Peugeot – modelu 508.

Ergonomia i styl 208

Peugeot 208Specjaliści z Peugeot chwalą się, że wszystkie wskaźniki i przełączniki, znajdujące się wewnątrz 208, zostały zaprojektowane na nowo. Rzeczywiście układ przycisków wygląda nowocześnie, ale niektóre elementy wnętrza znamy już z innych samochodów, obecnie znajdujących się w gamie francuskiej marki.  Wśród udogodnień dla kierowcy, znajdzie się m.in. wyświetlacz typu ,,Head-up”, znany m.in. z 508. Trudno przypuszczać jednak, by został wpisany na listę wyposażenia standardowego.

Ekologiczne diesle e-HDI od Peugeot

Eko-diesle i nowe silniki benzynowe VTi

Peugeot 208Popularne diesle Peugeot służą z powodzeniem w wielu modelach. Dla samochodu, który swoją premierę będzie miał wiosną 2012 r., zwykły diesel już jednak nie wystarczy. Ekologiczna technologia e-HDI zapewni najniższy w klasie poziom emisji CO2 oraz niskie spalanie. Biorąc pod uwagę ekonomiczność diesla HDI w Peugeot 508, łatwiej uwierzyć w zapewnienia producenta, jakoby nowy 208 miał spalać na 100 km średnio 3,4 l oleju napędowego (emisja od 87 g/km). Wszystko za sprawą niskiej masy, aerodynamiki, systemu Start&Stop i kilku innych eko-rozwiązań. Ekologiczne będą także dwie, nowe jednostki benzynowe. Silniki 1.0 l oraz 1.2 l VTi, powinny spalać średnio 4,3 l na 100 km.

Zielony Peugeot 208

Peugeot 208Ekologiczne rozwiązania, zastosowane przy konstrukcji Peugeot pozwolą nie tylko na zaoszczędzenie paliwa podczas jazdy. Dzięki użyciu materiałów pochodzenia naturalnego lub pozyskanych z recyklingu, firma ma zaoszczędzić na produkcji ponad 1600 ton paliwa rocznie. Francuzi jako pierwsi na świecie z całkowicie ekologicznych materiałów, wykonali tylny zderzak oraz wentylator. Elementy eko-design’u mają stanowić 25% masy materiałów użytych do produkcji nowego Peugeot 208.

 


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!