Nowy Peugeot 208 i edycja Ice Velvet
Na międzynarodowy salon motoryzacyjny w Genewie, trwający od 6 do 18 marca 2012 r., Peugeot przygotował wiele gorących nowości. Baczną uwagę należy skierować na model 208, następcę wysłużonego Peugeota 207 produkowanego od 2006 roku. Promocję nowego auta ma dodatkowo wzmocnić specjalna edycja, prezentująca nową stylistykę – Ice Velvet
Nowy, lżejszy Peugeot 208
Średnio 3,5 l paliwa na 100 km
Gama nowego Peugeot 208 opierać się będzie na dwóch wersjach nadwoziowych: 5-drzwiowej oraz 3-drzwiowej. W porównaniu z poprzednikiem Francuzi oferują bardziej kompaktowe wymiary nadwozia w klasie B. W najlżejszej wersji ,,mały lew” ważyć ma jedynie 975 kg, średnio – 110 kg mniej w porównaniu z 207. Projektanci, podążają linią nowego designu marki wyznaczoną przez model 508, priorytetem nadal jest styl i przykuwający uwagę wygląd. Gama jednostek napędowych składać się będzie z motorów mało litrażowych jak i sportowych. W ofercie znajdziemy nowoczesne silniki trzycylindrowe, benzynowe 1.0 VTi 68 KM oraz 1.2 VTi 82 KM oraz diesle z rodziny e-HDi. W silnikach wysokoprężnych zastosowano nowe rozwiązania, przyjazne środowisku m.in. system Start&Stop. Poziom emisji CO2 wyniesie (87g) a deklarowane spalanie to 3,5 l/100 km. W ofercie nie zabraknie też typowo sportowych motorów, przykład silnik 1.6 THP o mocy 156 KM.
Silniki benzynowe:
- 1.0l VTi 50kW (68 hp); 95 Nm, 5 biegowa/manualna; CO2 99g/km (1) ,4.3L/100km
- 1.2l VTi 60kW (82 hp); 118 Nm, 5 biegowa/ manualna; CO2 104g/km (1) 4.5L/100km
- 1.4l VTi 70kW (95 hp); 136 Nm, 5 biegowa/ manualna: CO2 129g/km ,5.6L/100km
- 1.6l VTi 88kW (120 hp); 160 Nm, 5 biegowa/ manualna: CO2 134g/km,5.8L/100km
- 1.6l THP 115kW (156 hp), 240/260 Nm, 6 biegowa/manualna; CO2: 135 g/km(1) ,5.8L/100km
Silniki wysokoprężne:
- 1.4l HDi FAP 50kW (68 hp), 160 Nm, 5 biegowa/manualna; CO2: 98g/km, 3.8L/100km
- 1.4l e-HDi FAP 50kW (68 hp), 160 Nm,5-speed EGC, Start & Stop; CO2: 87g/km, 3.4L/100km
- 1.6l e-HDi FAP 68kW (92 hp), 230 Nm, 5 biegowa/manualna, Stop & Start; CO2: 98g/km,3.8L/100km
- 1.6l e-HDi FAP 68kW (92 hp), 230 Nm, 6 biegowa półautomatyczna EGC , Stop & Start; CO2: 98g/km (1),3.8L/100km
- 1.6l e-HDi FAP 84kW (115 hp), 285 Nm, 6 biegowa półautomatyczna, Stop &Start; CO2: 99g/km,3.8L/100km
Peugeot 208 Ice Velvet – edycja limitowana
Tylko 650 egzemplarzy wyjątkowego Peugeota
Podążając za nowoczesnym stylem Peugeot prezentuje model 208 z limitowanej serii Ice Velvet, z lakierem opracowanym specjalnie dla tego modelu. Samochód jest bogato wyposażony w oryginalne elementy, które podkreślają jego styl.
Peugeot 208 Ice Velvet oparty jest o 3-drzwiową wersję modelu 208. nadwozie wykończono satynowanym lakierem i chromowanymi detalami (atrapy chłodnicy, światła przeciwmgielne, szklany dach, obudowy lusterek bocznych wykończone ciemnym chromem, końcówki rur wydechowych i oprawy szyb wykończone jasnym chromem).
Dodatkowo wersja limitowana otrzymała 17-calowe felgi „Technical Grey”. Wyposażenie seryjne oferuje: duży ekran dotykowy, nawigacja satelitarna, reflektory LED z lampami do jazdy dziennej, reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, panoramiczny dach szklany z błękitnym podświetleniem, sportowe fotele oraz nową generację funkcji Stop&Start dla diesla 1.6 e-HDi. 208 Ice Velvet wyprodukowany zostanie tylko w liczbie 650 egzemplarzy, 208 egzemplarzy trafi do Francji, pozostałe trafią do sprzedaży w 17 krajach (Polsce, Niemczech, Austrii, Belgii, Bułgarii, Danii, Hiszpanii, Estonii, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Portugalii, Czechach, Wielkiej Brytanii, Słowenii, Szwajcarii i na Słowacji).
Cena Peugeot 208 Ice Velvet wyniesie 23 500 €. Cena dla klientów w Polsce to 76 500 zł.