Nowe Volvo V40 prosto z Genewy

Volvo zaprezentowało w Genewie swój najnowszy model – V40. Kompakt ma szansę podbić klasę premium, mimo nacisku konkurencji.

Nowe Volvo V40

V40 będzie pozycjonowane w klasie kompaktów z „wyższej półki” i ma zostać następcą trzech aktualnie produkowanych modeli: trzydrzwiowego hatchbacka C30, sedana S40 i kombi V50 (wszystkie trzy są oparte na płycie podłogowej Forda Focusa drugiej generacji). Volvo zapowiada jednak, że w przyszłości w oparciu o V40 produkowana będzie także odmiana sedan i kombi. Na pierwszy rzut oka nowe V40 wygląda jak kombi, jednak w rzeczywistości jest to pięciodrzwiowy hatchback.

Volvo V40 - wnętrzeVolvo i poduszka powietrzna dla… pieszych

Oprócz nowoczesnego a zarazem eleganckiego designu, nowe V40 zostanie także wyposażone w wiele zaawansowanych systemów zabezpieczeń, w tym m.in. pierwszą na świecie poduszkę powietrzną dla pieszych, która będzie odpowiadała za zmniejszenie obrażeń jakie odnosi pieszy podczas kolizji z samochodem. Gdy czujniki zamontowane w przednim zderzaku wykryją kontakt pomiędzy pojazdem a pieszym, wówczas maska samochodu uniesie się, a następnie zostanie wystrzelona specjalna poduszka powietrzna, która zamortyzuje uderzenie pieszego w pojazd. W pełni napompowana poduszka powietrzna obejmie swoją powierzchnią maskę samochodu, jedną trzecią powierzchni przedniej szyby oraz dolne części słupków A.

Nowa generacja systemu City Safety

Kierowca nowego V40 będzie miał do dyspozycji jeszcze bardziej dopracowaną wersję systemu City Safety, który przy niskiej prędkości pomaga w unikaniu stłuczek i wypadków poprzez automatyczne uruchomienie hamulców pojazdu kiedy kierowca np. zagapi się na piękną kobietę, przechodzącą chodnikiem, i nie zareaguje na gwałtowne zatrzymanie się pojazdu jadącego przed nim. W nowej generacji zwiększono do 50 km/h zakres prędkości w jakiej system jest aktywny (wcześniej było to 30 km/h). System pomaga także w „wykrywaniu” pieszych (skądś to znamy prawda? Nowa reklama Mercedesa klasy B), którzy nagle wtargnęli przed maskę samochodu. Funkcja ta będzie z pewnością przydatna w mieście.

Volvo V40 - Genewa 2012Asystenci kierowcy ciąg dalszy… – Volvo V40

Volvo zostanie tak bardzo „naszpikowane” elektroniką, mającą za zadanie ułatwić prowadzenie, że kierowca będzie mógł się czuć jak… pasażer. I nie jest to stwierdzenie na wyrost. Kierowca nowej V40-ki będzie ostrzegany wibracjami na kierownicy o niezamierzonym zmianie pasa, ale także o samochodach znajdujących się w tzw. „martwym polu”. Volvo będzie też wyposażone w czujniki wykrywające i rozpoznające znaki drogowe – jadąc polskimi autostradami już nie będziemy musieli myśleć o tym czy przed chwilą minęliśmy znak z ograniczeniem do 70 km/h czy też nie, czy tam była informacja o kontroli fotoradarowej, czy nie było? Volvo zrobi to za nas – specjalna wiązka laserowa najpierw zeskanuje znak, a później w ułamku sekundy go rozpozna i stosownym komunikatem poinformuje nas o tym, czy możemy pędzić dalej czy też należy zwolnić. Jednym słowem, jest to najlepszy antyradar!

Silniki Volvo V40

Oszczędny silnik diesla zużyje zaledwie 3,6 litra ON

Gama jednostek napędowych jakie będą montowane w nowym V40 obejmuje zarówno niezwykle ekonomiczne jaki i dynamiczne silniki. Najsłabszy diesel zużyje zaledwie 3,6 litra na 100 kilometrów i będzie emitował 94 gramy CO2 na kilometr – ulga nie tylko dla portfela ale i dla środowiska. Najmocniejszy silnik jaki będzie mógł napędzać V40-kę to turbodoładowany „benzyniak” o mocy 254 KM – dzięki temu sprint do „setki” zajmie 6,7 sekundy. Cała gama jednostek napędowych zostanie połączona z systemem Start-Stop oraz systemem odzyskiwania energii, która wytwarza się podczas hamowania. Nowy kompakt klasy premium ze znaczkiem Volvo zostanie wdrożony do sprzedaży we wrześniu 2012 roku. Główni konkurenci, na czele z BMW serii 1 (nasz test), Audi A3 i Mercedesem A-klasy na pewno mogą czuć się zagrożeni. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć auta, wprost z salonu w Genewie. Volvo V40 - Genewa 2012


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!