Nowe porządki Volkswagena
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. rozpoczęła działalność pierwszego czerwca 2012 roku. Firma jest wyłącznym dostawcą samochodów marek Volkswagen, Audi, Skoda, Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe na Polski rynek.
Informacja: Volkswagen
Na czele zarządu stanął Ralf Berckhan, który m.in. odpowiedzialny był za przejęcie przez koncern Volkswagen, marki Skoda w Czechach, związany był także z marką Seat w Hiszpanii, Audi w Niemczech oraz pracował w Volkswagen de Mexico jako członek zarządu w obszarze marketingu, sprzedaży i after sales. W skład zarządu Volkswagen Group Polska wchodzi także Frank Titze, który wcześniej pełnił funkcję członka zarządu w spółce Skoda Auto Polska.
„Najważniejszym celem naszych marek jest utrzymanie ogromnego zaufania klientów, poprzez stałe podnoszenie satysfakcji zarówno z produktów jak i usług. Chcemy umocnić naszą pozycję na rynku sprzedając jeszcze większą ilość samochodów.” – powiedział prezes Volkswagen Group Polska Ralf Berckhan.
Spółka Volkswagen Group Polska, należąca w stu procentach do koncernu Volkswagen, zatrudnia niemal 600 pracowników, jej siedziba zlokalizowana jest w Poznaniu przy ulicy Krańcowej 44. Przejęcie firm dostarczających samochody marek Volkswagen, Audi, Skoda, Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe, nie jest pierwszą inwestycją koncernu Volkswagen AG w Polsce. Wcześniej stworzył on nowe miejsca pracy, budując fabryki w Poznaniu i Polkowicach. Fabryka w stolicy Wielkopolski jest jedyną na świecie, która produkuje dostawczego Volkswagena Caddy. Z poznańskiej linii produkcyjnej zjeżdżają także niektóre wersje Transportera. W Polkowicach wytwarzane są silniki.
W Polsce od 1992 roku sprzedano blisko milion samochodów osobowych wyprodukowanych przez marki należące do Grupy Volkswagen. W 2011 roku marki, które dziś weszły w skład spółki Volkswagen Group Polska, sprzedały w naszym kraju 64.768 nowych samochodów osobowych, co daje niemal 22% udział w rynku. Wynik ten sprawia, że Volkswagen Group Polska jest największym dostawcą nowych samochodów w Polsce.
Liderem sprzedaży w 2011 roku była Skoda (37.977 samochodów), na 3 miejscu uplasował się Volkswagen z 22.222 tysiącami sprzedanych aut i 7,5 procentowym udziałem w rynku. Wśród marek premium świetnie radzi sobie Audi z wynikiem 4.001 sprzedanych pojazdów. Natomiast Porsche, lider sprzedaży samochodów sportowych w Polsce, sprzedając w 2011 roku 568 aut, uzyskało najlepszy wynik w historii sprzedaży w naszym kraju. Volkswagen ma także mocną pozycję w segmencie samochodów użytkowych, z wynikiem 6.026 sprzedanych aut w 2011 roku zajmuje 5 pozycję na rynku.
Ralf Jochen Berckhan
W 1984 r. ukończył Wydział Ekonomii Uniwersytetu Justusa Liebiga w Giessen. W 1987 r. związał się z Volkswagen AG w Wolfsburgu. Pracę rozpoczął w dziale controllingu, w 1990 r. objął stanowisko kierownika tego działu w obszarze sprzedaży i marketingu w Volkswagen de Mexico. Rok później został kierownikiem działu controllingu w Škoda Auto a.s. w Mladá Boleslav. Kolejnym wyzwaniem, które podjął w 1994 r., było objęcie funkcji dyrektora marketingu w Seat SA w Barcelonie. Po pięciu latach pracy w tej firmie objął stanowisko dyrektora marketingu i marki w Audi AG w Ingolstadt. W 2001 r. został dyrektorem sprzedaży na Europę Zachodnią i Amerykę w Škoda Auto a.s. Od 2009 r. był związany z Volkswagen de Mexico jako członek zarządu w obszarze marketingu, sprzedaży i after sales. Jednocześnie kierował marką Porsche w Meksyku. Od stycznia 2012 r. kontynuuje karierę w Polsce.
Informacja: Volkswagen