Trzech skoczków narciarskich w Pucharze Scirocco R

Na torze Red Bull Ring w Spielbergu 2 i 3 czerwca odbyły się dwie kolejne rundy Pucharu Scirocco R. W sobotę na podium stanął Adam Gładysz, dla którego drugie miejsce jest jak dotąd najlepszym osiągnięciem w Scirocco R Cup, zwycięzcą został Ola Nilsson. Niestety tylko Szwed powtórzył swoje osiągnięcie w niedzielnym wyścigu, który po dużym wypadku został zakończony przed czasem. Tarnowianin zajął 11 miejsce. Na austriackim torze z pewnością nie brakowało emocji, które dodatkowo były wzmagane przez gościnny udział w pierwszym wyścigu trzech niezwykle utytułowanych skoczków narciarskich: Svena Hannawalda, Andreasa Koflera i Thomasa Morgersterna.

Informacja: Volkswagen

Volkswagen Scirocco R-Cup Liczący 4.326 kilometra tor w Spielbergu został zmodyfikowany i ponownie otwarty w 2011 roku jako Red Bull Ring. Ze względu na różnice wysokości na poszczególnych odcinkach tor jest nazywany przez niektórych kierowców mniejszą wersją słynnej Północnej Pętli Nürburgring. Po Hockenheim jest to drugi co do długości tor, na którym odbywają się wyścigi Pucharu Scirocco R.

Po raz pierwszy w tym sezonie w jeden weekend rozegrane zostały dwa wyścigi: w sobotę po południu i w niedzielę bezpośrednio po uhonorowaniu zwycięzców DTM. Kierowcy startujący w kategorii legend wzięli udział tylko w sobotnim wyścigu.

Polacy zanotowali świetne czasy podczas kwalifikacji, które po raz pierwszy w tym sezonie odbyły się na mokrym torze. Jakub Litwin – lider klasyfikacji juniorów, wywalczył drugie pole startowe, Adam Gładysz, zapisał na swoim koncie czwarty czas. Pole position przypadło prowadzącemu w klasyfikacji generalnej Oli Nilssonowi.

Liczne manewry wyprzedzania sprawiły, że wyścig w malowniczej scenerii Steiermark stał się wyjątkowym widowiskiem dla widzów wypełniających trybuny Red Bull Ring. Zaraz po starcie Adam Gładysz przesunął się na 3 pozycję, niestety podczas wyprzedzania, jego samochód został uderzony przez Janna Ubbena. Niemiec nie ukończył wyścigu, uszkodzone koło Gładysza spowodowało dodatkowe emocje i wątpliwość, czy Polak dojedzie do mety. Na drugim okrążeniu doszło do zderzenia samochodu Hannawalda z Scirocco jednego z juniorów, na torze pojawił się Safty Car. Zaraz po wznowieniu wyścigu Gładysz przesunął się na drugą pozycję wyprzedzając Litwina. Polacy toczyli zaciętą walkę przez długi czas. Na dziewiątym okrążeniu Tarnowianin stracił dwie pozycje, jednak kolizja walczących o drugą lokatę Litwina i Oestreicha, spowodowała iż Adam Gładysz szybko odzyskał miejsce zaraz za prowadzącym Nilssonem. Litwin spadł na czwartą pozycję, zaciekle atakował jadącego przed nim Jensena, wykorzystując innowacyjny system push-to-pass, który zwiększa moc silnika o 50 KM, niemal zrównał się z nim przed linią mety. Podium przegrał jednak o 0,022 sekundy.

Ośmiokrotny mistrz świata w skokach narciarskich i trzykrotny mistrz olimpijski Thomas Morgenstern zajął czternaste miejsce i wyprzedził doświadczonego w wyścigach Svena Hannawalda o pięć pozycji. Hannawald po kolizji na drugim okrążeniu wypadł z toru i w rezultacie znalazł się na końcu stawki. Zwycięzca Turnieju Czterech Skoczni z 2001/2002 roku rozpoczął pościg i wyprzedzał kolejnych kierowców w sposób budzący podziw, zostawiając z tyłu także dwóch kolegów – legendy: Franka Wörndla (Niemcy) i Andreasa Koflera (Austria). Były zjazdowiec Wörndl był dwudziesty drugi, Kofler ukończył wyścig tuż za Wörndlem.

O ustawieniu na starcie do niedzielnego wyścigu decydowały sobotnie wyniki, z tym że ośmiu pierwszych zawodników wystartowało w odwrotnej kolejności. Ola Nilsson mógł zatem udowodnić, czy także startując z dość odległej – ósmej pozycji, minie linię mety w ścisłej czołówce. Bezpośrednio przed sobą miał Adama Gładysza. Jakub Litwin ustawił swoje auto na piątym polu startowym.

Polacy świetnie rozpoczęli wyścig, szybko zyskali po jednej pozycji, Jakub Litwin znalazł się na nawet na prowadzeniu. Niestety kilka minut później zarówno Gładysz jak i Litwin zaczęli tracić swoje dobre miejsca. Do przodu szybko przesunął się Ola Nilsson, który stoczył bardzo zacięty, ale wygrany pojedynek o pierwsze miejsce z Dennisem Trebingiem. Ta dwójka odskoczyła dużej grupie kierowców walczącej o 3 lokatę. Zaraz po rozpoczęciu 11 okrążenia, na końcu prostej startowej, doszło do poważnego wypadku, przy bardzo dużej prędkości, z udziałem kilku samochodów. Wyścig został przerwany, zgodnie z regulaminem do klasyfikacji liczone były miejsca, które zawodnicy zajmowali po zakończeniu dziesiątego okrążenia. Jakub Litwin był wtedy na siódmej pozycji, Adam Gładysz na jedenastej.

Na półmetku sezonu w klasyfikacji generalnej zdecydowanie prowadzi Szwed Ola Nilsson, który wygrał cztery z pięciu wyścigów. Na drugim miejscu jest Adam Gładysz, na trzecim Dennis Trebing, na czwartym Jakub Litwin, który jednocześnie prowadzi w klasyfikacji juniorów.

Wszystkie wyścigi Pucharu Volkswagen Scirocco R 2012 można oglądać na żywo w internecie, z angielskim lub niemieckim komentarzem, na stronie www.volkswagen-motorsport.com/livestream. Wyścigi są także emitowane na antenie TVP Sport, emisję z Red Bull Ring zaplanowano na środę 6 czerwca na godz. 22.00 (pierwszy wyścig) oraz 22.25 (drugi wyścig). Kolejna eliminacja odbędzie się na ulicznym torze Norisring w Norymberdze 30 czerwca.

Informacja: Volkswagen


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!