Frajda z jazdy „otwartym” Mini już od 95 800 zł
Nowe Mini Roadster, które miało swoją światową premierę w ubiegłym roku, zostało w końcu wprowadzone także do polskiej sieci sprzedaży tej marki.
Od teraz każdy miłośnik sportowej jazdy, który ma odłożone w skarpecie nieco ponad 95 tysięcy złotych i chce poczuć wiatr we włosach, może udać się do salonu BMW Mini i stać się posiadaczem stylowego roadstera.
Mini Roadster to szósty członek rodziny Mini
Odmiana roadster zadebiutowała w listopadzie zeszłego roku zaś do polskich salonów trafiła dopiero kilka dni temu. Samochód został stworzony w oparciu o wersję Coupe – wystarczyło tylko „odciąć” blaszany dach i zastąpić go ładnie wyglądającym materiałem, który będzie można w mgnieniu oka rozłożyć i złożyć. Podróżując dwumiejscowym Mini, czy to z rozłożonym czy ze złożonym dachem, do naszej dyspozycji będzie 240-litrowy bagażnik oraz liczne schowki np. za fotelami. Auto stanowi świetną opcję dla dwójki niezależnych (ale zarazem bogatych) młodych i podążających z duchem czasu osób. Osób dla których podróżowanie samochodem latem czy późną wiosną to nie tylko przemieszczanie się z miejsca na miejsce ale też czerpanie radości ze słonecznych dni i emocje na najwyższym poziomie.
Mini Roadster i grupa MONSTFUR
Nowa, zadziorna odmiana nadwoziowa kultowego Mini, stała się inspiracją dla grupy MONSTFUR – gwiazdy polskiej premiery prasowej auta. Królowie polskiego street artu na specjalnie zaaranżowanej ścianie w warszawskim studiu fotograficznym LAS stworzyli artystyczną wizję podróży Mini. Ręcznie przygotowane szablony, z których słynie MONSTFUR, pokazywały Mini w miejskiej dżungli, wśród architektonicznych symboli miast na całym świecie.
Prace nad dziełem trwały przez cały dzień, a ich imponujący rezultat prezentował wieczorem prowadzący imprezę Maciek Rock. Wieczór z Mini Roadsterem był tez okazją dla gości do sprawdzenia się w street arcie. Pod okiem artystów goście mogli sami domalowywać własną interpretację nowego modelu Mini. Premiera nowego roadstera to pierwszy w historii Mini w Polsce przypadek współpracy z twórcami graffiti. Współpraca ta będzie miała swój dalszy ciąg. Dzieło stworzone przez grupę MONSTFUR i gości premiery można będzie oglądać w warszawskim klubie Cud nad Wisłą.
Mini Roadster podąża za dotychczasowym stylem marki
Projektanci zabierając się za opracowywanie projektu otwartej odmiany nadwoziowej Mini, wykonali kawał dobrej roboty. Udało im się bowiem przenieść standardowy język i formę designu na proporcje i wygląd roadstera. Trudno pomylić, czy raczej nie skojarzyć nowej odmiany Mini z pozostałymi modelami z dotychczasowej gamy tego producenta. Do każdego modelu Roadstera została dopasowana specjalna koncepcja kolorów i tapicerki siedzeń, lusterek w drzwiach, listew dekoracyjnych i linii kolorystycznych. Można także indywidualizować własne auto dzięki ekskluzywnym opcjom Mini Yours oraz sportowym pasom w kontrastowych kolorach.
Już podstawowa wersja Mini Roadstera jest bogato wyposażona
Wyposażenie standardowe nowego modelu Mini podkreśla jeszcze bardziej jego charakter, jako auta klasy premium. W wyposażeniu standardowym znajduje się m.in. wspomaganie układu kierowniczego regulowane w zależności od prędkości, Park Distance Control, klimatyzacja oraz system audio z odtwarzaczem CD obsługującym format MP3 i ze złączem AUX-In. Opcjonalnie dostępne są natomiast m.in. czarne obudowy reflektorów, światła ksenonowe i różnorodne rozwiązania rozrywki i komunikacji: system głośników HiFi Harman Kardon, system nawigacyjny MINI, serwisy Google, kanały wiadomości RSS, Mission Control, a także dostęp do Facebooka i Twittera. Poza tym w Mini Roadsterze można korzystać z innowacyjnych rozwiązań rozrywki i komunikacji systemu Mini Connected. Każdy klient będzie mógł zatem w niemal nieograniczonym stopniu skonfigurować pod względem wyposażenia swojego Mini Roadstera. Indywidualizm ponad wszystko.
Mocne silniki i rozkład masy to atuty Mini Roadstera
„Otwarte” dwuosobowe Mini będzie oferowane z czterema mocnymi i jednocześnie wydajnymi silnikami – trzema benzyniakami i jednym dieslem. Zakres mocy sięga od Coopera Roadster 122 KM przez Coopera SD Roadster 143 KM, Coopera S Roadster 184 KM, aż po najmocniejsze Mini John Cooper Works Roadster (211 KM). Karoseria samochodu cechuje się z kolei dużą odpornością skrętną i wzmocnieniami dostosowanymi do danych modeli jak również obniżonym środkiem ciężkości polepszającym zwinność oraz bezpieczeństwo jazdy. Ochrona pasażerów jest zapewniona dzięki zastosowaniu poduszek powietrznych czołowych jak również bocznych (ochrona głowy i tułowia) oraz wyjątkowo sztywnej ramy szyby czołowej i przymocowanych na stałe do karoserii pałąków bezpieczeństwa z polerowanej stali szlachetnej. Równowaga aerodynamiczna MINI Roadstera jest ulepszona dzięki aktywnemu spojlerowi tylnemu, który wysuwa się automatycznie przy przekroczeniu prędkości 80 km/h.
Silniki nowego Mini Roadstera – informacje techniczne
John Cooper Works Roadster:
Czterocylindrowy silnik benzynowy z Technologią MINI TwinPower Turbo jak również z licznymi rozwiązaniami technologicznymi przejętymi bezpośrednio ze sportów motorowych,
pojemność skokowa: 1 598 cm3, moc: 155 kW/211 PS przy 6 000 min-1,
maks. moment obrotowy: 260 Nm przy 1 850 – 5 600 min1 (280 Nm z funkcją overboost przy 2 000 – 5 100 min-1), przyspieszenie (0–100 km/h): 6,5 s,
maks. prędkość: 237 km/h,
średnie zużycie wg UE: 7,3 l/100 km,
emisja CO2: 169 g/km.
Przyjemność posiadania najmocniejszej odmiany Coopera Roadster kosztuje minimum 137 900 zł
Cooper S Roadster:
Czterocylindrowy silnik benzynowy z Technologią MINI TwinPower Turbo,
pojemność skokowa: 1 598 cm3, moc: 135 kW/184 PS przy 5 500 min-1,
maks. moment obrotowy: 240 Nm przy 1 600 – 5 000 min-1
(260 Nm z funkcją Overboost przy 1 730 – 4 500 min-1),
przyspieszenie (0–100 km/h): 7,0 s,
maks. prędkość: 227 km/h,
średnie zużycie wg UE: 6,0 l/100 km,
emisja CO2: 139 g/km.
Ceny Coopera S startują z poziomu 115 800 zł
Cooper Roadster:
Czterocylindrowy silnik benzynowy z adaptacyjny układ rozrządu bazujący na technologii VALVETRONIC BMW Group
pojemność skokowa: 1 598 cm3, moc: 90 kW/122 PS przy 6 000 min-1,
maks. moment obrotowy: 160 Nm przy 4 250 min-1, przyspieszenie (0–100 km/h): 9,2 s,
maks. prędkość: 199 km/h,
średnie zużycie wg UE: 5,7 l/100 km,
emisja CO2: 133 g/km.
Cena: od 95 800 zł
Cooper SD Roadster:
Czterocylindrowy silnik benzynowy z Technologią MINI TwinPower Turbo,
pojemność skokowa: 1 995 cm3, moc: 105 kW/143 PS przy 4 000 min-1, maks. moment obrotowy: 305 Nm przy 1 750 – 2 700 min-1,
przyspieszenie (0–100 km/h): 8,1 s,
maks. prędkość: 212 km/h,
średnie zużycie wg UE: 4,5 l/100 km,
emisja CO2: 118 g/km
Cooper SD kosztuje minimum 119 800 zł