Nowa Honda Civic – mała odmiana
Zaprezentowana podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, nowa Honda Civic jest nieco poprawioną wersją poprzedniego modelu. Włodarze japońskiego koncernu doszli najwyraźniej do wniosku, że nie warto zmieniać tego, co dobre. Przecież Civic VIII generacji sprzedawał się świetnie…
Stylistyczny desant
Od premiery Hondy Civic VIII gen. minęło już sześć lat
Honda Civic poprzedniej generacji została zaprezentowana po raz pierwszy w 2005 r. Wzbudziła wówczas zachwyt dzięki swojej nowoczesnej, kosmicznej wręcz stylistyce. Nowy model będzie oczywiście nawiązywał do starszego, ale nie wprowadzi żadnej rewolucji. W porównaniu do poprzednika, Civic IX gen. ma nieco mniej wyraziste kształty nadwozia. Brakuje ,,ostrego” bocznego przetłoczenia, które podkreślało sportowy charakter. Także przód przeszedł małą modyfikację na minus. Civic nie będzie już miał optycznie połączonych przednich reflektorów. Zamiast ,,szklanej” części łączącej lampy pojawi się tradycyjny, acz ciekawie wystylizowany grill. To, czego zabrakło z przodu mamy teraz z tyłu. ,,Szklany” spojler łączy tylne światła. Poza tymi kilkoma detalami, nie widać znaczących różnic pomiędzy autami kolejnych generacji. Nie są widoczne, co nie oznacza, że ich nie ma. Nowy Civic legitymuje się lepszym współczynnikiem oporu powietrza (Cx 0,27). Aerodynamika to mocna strona tego modelu.
Nowa Honda Civic – nie zmieniać tego, co dobre
W środku nowego auta Hondy również nie zauważymy wielu zmian. Design wnętrza Civic‚a sprzed sześciu lat nadal robi dobre wrażenie i uchodzi za nowoczesny. Styliści postanowili więc nie zmieniać zbyt wiele. Na nową wymieniono np. kierownicę. Wszystko jest dopasowane i wygląda nieco kosmicznie. To atut. Mimo, że auto nie sprawia wrażenia przestronnego, wewnątrz jest naprawdę sporo miejsca. Widoczność? Tylna szyba Civic’a IX nadal jej nie zapewnia. Otrzymała za to… wycieraczkę, której nie miała VIII-ka.
Dwa konie więcej w nowej Hondzie Civic
Jedyną nowością w palecie jednostek napędowych Hondy Civic jest 115-konny diesel 1.6 i-DTEC
Ci, którzy uwierzyli w plotki o nowej linii jednostek napędowych Hondy, mogą czuć się zawiedzeni. Nowy Civic korzystał będzie ze znanych silników. Jeden z nich, 1.8 l i-VTEC , został zoptymalizowany pod kątem zużycia paliwa. Podczas salonu we Frankfurcie Honda chwaliła się, że teraz będzie on spalał zaledwie 6,1 l paliwa na 100 km. Zyska także dodatkowe 2 KM (łącznie 142KM). Oprócz 1.8 i-VTEC w gamie znajdzie się także benzynowa jednostka 1.4 100KM, diesel 2.2 i-DTEC o mocy 150 KM i jedyna nowość – wysokoprężny 1.6 i-DTEC (115KM). Wkrótce zaprezentowana zostanie wersja hybrydowa auta oraz wersja napędzana gazem ziemnym CNG. W planach jest także topowy Type-R, prawdopodobnie z silnikiem 2.4 o mocy 200 KM.
Honda Civic IX – trochę ekologii
Nowa Honda Civic w Polsce już od lutego 2012 r.
Dziewiąta generacja Civic’a ma być najbardziej ekologiczna w historii. Ograniczenie zużycia paliwa to jeden z priorytetów, jakie postawili sobie japońscy inżynierowie. Zapewniają oni, że po wciśnięciu przycisku ,,ECON” nie odczujemy dużej zmiany w samej jeździe. Zauważymy za to, zmiany na korzyść w naszym portfelu. Nowy Civic pojawi się w Polsce już niedługo. Prawdopodobnie w lutym 2012 r. Czy warto czekać? Pewnie tak, acz skorzystanie z wyprzedaży modeli poprzedniej generacji także jest atrakcyjną propozycją. Nowy Civic naprawdę nieznacznie różni się od starszego brata.