Honda Civic IX Type R od 2013 r.
Włodarze Hondy oficjalnie potwierdzili plany wyprodukowania sportowej odmiany nowej Hondy Civic. Legendarny Type R powróci jako ponad 200-konne, ale spełniające ekologiczne normy emisji spalin Euro 5, superszybkie auto. Niestety jego premiera odbędzie się dopiero w 2013 r.
Civic IX Type R – podobny, ale mocniejszy
Type R tradycyjnie będzie różnił się od podstawowego Civica kilkoma detalami. Sportowy spojler, dyfuzor, duże wloty powietrza oraz inne dodatki będą miały na celu zapewnienie optymalnej aerodynamiki. Bazą dla najmocniejszej wersji będzie pięciodrzwiowa odmiana edycji standardowej. Nadwozie zostanie jednak nieco poszerzone i wydłużone. Honda Civic Type R ma cechować się doskonałą precyzją prowadzenia.
Pierwszy doładowany silnik w historii Hondy Civic Type R
Dwulitrowy, czterocylindrowy, doładowany silnik o mocy 210 KM, zapowiada małą rewolucję w dziejach Type R. Jak dotąd wszystkie sportowe wersje Civica otrzymywały silniki wolnossące. Historia nie mogła się powtórzyć, gdyż na drodze konstruktorów kolejny raz stanęła ekologia. Type R poprzedniej generacji został wycofany ze sprzedaży ponieważ nie spełniał norm emisji spalin Euro 5. Doładowany 2.0 210 KM ma być lepszy pod tym względem. Ale nie tylko. Zastosowanie turbo da większy moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów. Silnik będzie współpracował z sześciobiegową przekładnią manualną. Przyspieszenie do ,,setki” trwać ma mniej niż 6,5 s. Prędkość maksymalna to 240 km/h.
Start&Stop w sportowych samochodach staje się standardem
Ograniczenie zużycia paliwa będzie nie tylko efektem zastosowania turbodoładowanego silnika. Type R zostanie także standardowo wyposażony w system Start&Stop, który będzie gasił silnik auta na postoju i ponownie uruchamiał przy wznowieniu jazdy. Nowoczesne rozwiązania są przyjazne środowisku, ale niekoniecznie użytkownikom Civica Type R. Na forach internetowych już pojawiły się spekulacje na temat wątpliwej trwałości nowego silnika. Dawne, wolnossące jednostki służyły kierowcom długo i bezproblemowo.
Honda Civic Type R – na start 23 tys. funtów
Data debiutu Civica Type R jest odległa. Zostanie on włączony do sprzedaży prawdopodobnie dopiero w 2013 r. Silnik zostanie wykorzystany wcześniej, podczas brytyjskich mistrzostw samochodów turystycznych. Cena bazowa debiutującego Civica Type R ma wynosić 23 tys. funtów, co w przeliczeniu na dzisiejszy kurs daje nieco ponad 113 tys. zł. Ze względu na inflację, w 2013 r., prawdopodobnie ta kwota będzie wyższa. Głównymi rywalami rynkowymi sportowej odmiany nowej Hondy będą m.in. Ford Focus ST i Volkswagen Golf GTI.